obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van en over Ziggo" posten.
 Onderwerp afdrukken
Gogas gooit Ziggo van de kabel, abonnees moeten naar Caiway
Zippo
Tienduizenden Ziggo- abonnees in Noord- en delen van centraal Twente moeten verplicht overstappen naar de nieuwe provider Caiway. Daarover krijgen zij vandaag een brief van Cogas.

De overstap is nodig, omdat netwerkbeheerder Cogas heeft gekozen voor deze nieuwe partner. Daarmee verdwijnt Ziggo van de Cogas-kabel.

Coaxkabelnetwerk
Cogas koos voor Caiway, omdat dit telecombedrijf zowel pakketten voor traditionele coaxkabel als voor glasvezel aanbiedt. Ziggo heeft alleen kabelpakketten en wil niet over op 100 procent glasvezel. Cogas beheert het ‘gewone’ coaxkabelnetwerk in een groot deel van Twente, met name in het noorden van de regio, maar ook in bijvoorbeeld Hof van Twente.

Zelf aanvragen
Via het Cogasnetwerk wordt nu een standaard analoog tv-abonnement aangeboden. Wie meer wil via de kabel, kan dat nu alleen regelen via Cogas-partner Ziggo. Die biedt extra tv-zenders, digitale en interactieve tv en internet en bellen via de kabel. Cogas heeft besloten om met ingang van volgend jaar verder te gaan met een nieuwe partner, Caiway. Voor de Cogas-Ziggo-abonnees betekent dat dat ze verplicht moeten overstappen, omdat Ziggo dan van hun kabel verdwijnt. Het Ziggo-abonnement wordt automatisch beëindigd, maar het nieuwe abonnement bij Caiway moet door de klant zelf worden aangevraagd.

Capaciteit
Ziggo mag de klanten namelijk niet automatisch overdoen aan een ander bedrijf. De verplichte keuze in het verleden voor Ziggo, en nu dus voor Caiway, is voor een coaxnetwerk overigens niet ongewoon. De capaciteit van dergelijke netwerken is te klein om bedrijven onbeperkt toegang te bieden en dus hebben veel coax-netwerkbeheerders in Nederland een contract met één vaste provider. Anders ligt dat bij glasvezel. De capaciteit van die verbindingen is veel groter en daardoor kunnen via glasvezel meer providers hun diensten aanbieden.

2015
Glasvezelnetwerkbeheerders zijn dan ook verplicht hun netwerk beschikbaar te stellen aan verschillende providers. Reggefiber, de concurrent van Cogas in de aanleg van glasvezel, biedt de klant bijvoorbeeld keuze uit vijftien providers. Bij Cogas is de keuze voorlopig beperkt: alleen Caiway heeft momenteel toegang tot het netwerk. In de loop van volgend jaar komen daar wel andere providers bij, maar het is nog niet duidelijk wie dat worden en per wanneer ze hun diensten aanbieden. De overgang van Ziggo naar Caiway vindt in januari/februari 2015 plaats. Abonnees krijgen van Caiway te horen op welke dag ze aan de beurt zijn.

Bron: Tubantia

image
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
massie
mag Cogas dit zomaar doen???????
Hoe gaat dat met de decoders,of werkt Caiway met hetzelfde systeem?
zo niet dan moet dus iedereen 1 of meerdere nieuwe decoders aanschaffen, het zelfde geld voor de routers uiteraard
en ook zal de prijs van een abonnement niet het zelfde zijn als Ziggo.

Gaat Cogas dit alles bekostigen????????????

Met vriendelijke groet,

M Uitslag
Gewijzigd door massie op 16-10-2014 11:40
 
Zippo
Kennelijk wel, het is gebeurd.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Caiway Webcare
Goedemiddag,

De ontvangers kunnen nog steeds gebruikt worden.
Caiway zal dezelfde instellingen overnemen van Ziggo.
De interactieve diensten van Ziggo zullen echter niet werken.
Interactieve diensten werken bij Caiway alleen als er een glasabonnement wordt afgesloten van G200 of G400.

_________________
Jeffrey Looise
Caiway Webcare
 
Polleke
Ik snap het even niet. Wij betalen Cogas toch alleen "kijk-en-luistergeld" of hoe je dit ook noemt tegenwoordig? Mag Ziggo straks dan niet meer gebruik maken van de de kabel? Dit is voor Ziggo dan toch een doodsteek? Wie kan het mij uitleggen hoe dit verhaal nou precies zit?
 
Caiway Webcare
Wij zijn de nieuwe partner van Cogas.
Dit betekend dat Ziggo stopt met de diensten over de kabel van Cogas en Caiway daar haar diensten over gaat leveren.

_________
Met vriendelijke groet,
Jeffrey
Caiway webcare team.
 
Polleke

Quote

Caiway Webcare schreef:

Wij zijn de nieuwe partner van Cogas.
Dit betekend dat Ziggo stopt met de diensten over de kabel van Cogas en Caiway daar haar diensten over gaat leveren.

_________
Met vriendelijke groet,
Jeffrey
Caiway webcare team.


Welke diensten worden daar onder verstaan? Krijgen wij straks alleen geen tv meer of moeten we met alles overstappen? KPN levert toch ook tv? Hoe zit dat dan? Maakt alleen Ziggo gebruik van het netwerk van Cogas?
 
Polleke

Quote

Polleke schreef:

Quote

Caiway Webcare schreef:

Wij zijn de nieuwe partner van Cogas.
Dit betekend dat Ziggo stopt met de diensten over de kabel van Cogas en Caiway daar haar diensten over gaat leveren.

_________
Met vriendelijke groet,
Jeffrey
Caiway webcare team.


Welke diensten worden daar onder verstaan? Krijgen wij straks alleen geen tv meer of moeten we met alles overstappen? KPN levert toch ook tv? Hoe zit dat dan? Maakt alleen Ziggo gebruik van het netwerk van Cogas?



Erg jammer dat Caiway Webcare zijn eventuele toekomstige klant nu al geen antwoord meer geeft!!! Ben ik even blij dat ik niet voor hen heb gekozen.
 
marktn
Mag ik weten wat je bedoel, gelukkig heb ik daarvoor niet gekozen? Ik neem aan buiten het Cogas gebied?

@Caiway, tja.... http://tweakers.net/reviews/3400/7/tweakers-awards-2013-2014-de-uitslag-providers.html
Een slechte provider waartoe je gedwongen word. Plus de rest van alle nadelen die overal al besproken zijn.

Zijn er al gebruikers die een alternatief hebben gevonden? Denk bijna weer na over ADSL Shock

Hopelijk laat de politiek ons niet weer in de steek, en word Cogas verplicht om meerdere providers toe te laten voordat Ziggo van de kabel af gaat.
Vreemd vind ik wel dat Ziggo geen reactie geeft, lijkt wel of het ze niet interesseert.

Mark
Gewijzigd door marktn op 19-10-2014 19:57
 
Polleke
Nee hoor, wij wonen in Cogas gebied en zijn ook gedwongen om van provider te veranderen. Ik had gehoopt dat Caiway Webcare wat sneller zou reageren op vragen, maar blijkbaar ben ik te ongeduldig Wink Waren sowieso niet naar Caiway gegaan omdat zij maar 1 telefoonlijn aanbieden en wij er 2 nodig zijn ivm kantoor aan huis.
En inderdaad jammer dat Ziggo zwijgt, wij zijn klanten van het 1ste uur, met steeds het duurste abonnement. Schandalig dat ze ons nu op zo'n manier behandelen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gogas gooit Ziggo van de kabel, abonnees moeten naar Caiway', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
Advertentie