obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
Draytek 2130 N router achter router probleem
masterlee10
Ik heb via Ziggo de (Cisco) router en wifi laten uitschakelen en heb toen via LAN1 naar de WAN poort van mijn Draytek 2130n een kabeltje gekoppeld in de hoop dat ik dan alles via mn Draytek router kon gaan doen. Ik kreeg wel internet door via de cisco modem naar mn pc(bekabeld als ik aan het testen was), maar de Draytek Router krijgt GEEN internet verbinding.

Ik heb alles geprobeerd, maar weet niet war is misging en bij Ziggo konden ze me niet helpen. Nu heb ik hem terug laten zetten naar normale instellingen en heb ik weer ZIGGO wifi en router actief.

Kan ik nu die Draytek op een op andere manier toch gebruiken om een sterker WIFI signaal uit te zenden ZONDER het uitschakelen van de router en wifi van de Cisco? Ik heb ook het stappenplan van ziggo gevolgd en mac adres met statische IP optie etc. Maar no results.
 
Zippo
Gebruik dan de Draytec als switch. Dus van Cisco naar 1 van je LAN poorten en dan niet de WAN aansluiting gebruiken.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
masterlee10

Quote

Zippo schreef:

Gebruik dan de Draytec als switch. Dus van Cisco naar 1 van je LAN poorten en dan niet de WAN aansluiting gebruiken.


Heb ik net gedaan..maar ik zie geen WIFI signaal vanuit mn Draytek. Heb de kabel in LAN1 van de Draytek geplugd maar maakt het nog uit waar hij in de Cisco Modem moet?
 
Zippo
Dat zou wel moeten ongeacht of je nu op de WAN of LAN aansluiting van de Draytec aansluit.

Er zijn 3 scenarios mogelijk.

1. je laat de cisco weer in bridge mode zetten. Dan verzorgt je Draytec je netwerk. Dit is het makkelijkst te configureren.
2. je houd de routerfunctie van de cisco. Je moet de Draytec als switch (slaaf) gebruiken. Dit is wat lastiger te configureren.
3. zet de cisco in semibridgemode.

Je hebt nu scenario 2.

Kijk eens naar dit stappenplan, hier wordt de cisco in een semibridge mode gezet:
Stappenplan router-achter-router Cisco
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
masterlee10

Quote

Zippo schreef:

Dat zou wel moeten ongeacht of je nu op de WAN of LAN aansluiting van de Draytec aansluit.

Er zijn 3 scenarios mogelijk.

1. je laat de cisco weer in bridge mode zetten. Dan verzorgt je Draytec je netwerk. Dit is het makkelijkst te configureren.
2. je houd de routerfunctie van de cisco. Je moet de Draytec als switch (slaaf) gebruiken. Dit is wat lastiger te configureren.
3. zet de cisco in semibridgemode.

Je hebt nu scenario 2.

Kijk eens naar dit stappenplan, hier wordt de cisco in een semibridge mode gezet:
Stappenplan router-achter-router Cisco


Ik heb scenario 1 dus sinds gisteren geprobeerd en dat werkte voor geen ene meter bij mij. Scenario 3 ook al meerdere malen gedaan maar ook geen oplossing. Dus scenario 2 lijkt me het beste maar weet niet goed hoe die te configureren..
 
Zippo
Volgens mij zijn er wel onderwerpen te vinden hier die er over gaan.
Maar ik zal een poging wagen je te helpen.

Eerst wil ik graag weten wat het gateway ip adres is van de cisco. Kun je die hier posten?
Als het goed is is dat: 192.168.178.1
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
masterlee10

Quote

Zippo schreef:

Volgens mij zijn er wel onderwerpen te vinden hier die er over gaan.
Maar ik zal een poging wagen je te helpen.

Eerst wil ik graag weten wat het gateway ip adres is van de cisco. Kun je die hier posten?
Als het goed is is dat: 192.168.178.1


ja dat klopt!
 
Zippo
Ok, dank je.
Graag de button antwoorden gebruiken in plaats van post citeren.

Zet de cisco uit.
Log in op je draytec.
Stel je Router IP Address in op: 192.168.178.2 (dat zal nu iets zijn als 192.168.0.1) met Subnet Mask: 255.255.255.0
Zet de dhcp functie van de draytec uit! Je cisco modem verzorgt de uitgifte van ip adressen door dhcp.
Configureer je wifi zoals je het hebben wilt.
Save alle opties en zet de router uit.
Zet de pc uit.

Check de aansluitingen. Vanaf de Cisco plug je LAN1 via een utp kabel in een willekeurige LAN poort van je draytec. Bij voorkeur ook LAN1.

Zet de cisco aan en wacht een minuut.
Zet de draytec aan en wacht een minuut.
Zet de pc aan.

Nu zou alles moeten werken en kun je in beide configschermen als je nog wat wilt aanpassen..
192.168.178.1 config menu cisco
192.168.178.2 config menu draytec
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
masterlee10
Ga ik meteen mee aan de slag en laat zo het resultaat weten!
 
masterlee10
Heel raar. Ik wilde de instellingen op de router instellen zoals je had aangegeven, maar ik merkte dat ik nog wat probeersels had staan qua settings. Dus ik dacht ik ga eerst de Drytek terugzetten op fabrieksinstellingen en de cisco modem resetten. Nadat ik dat gedaan had doet hij het ineens perfect!! Goeie 30Mbps WIFI van de Draytek en 180Mbps bekabeld via de Draytek router!!

Bedankt voor de goede hulp en ik heb de instellingen zoals je die hebt aangegeven bewaard just in case.

THANKS!!Thumbs Up
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draytek 2130 N router achter router probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Router aanschaffen?? WiFi, draadloos netwerk : 3 01-02-2018
Upstream probleem naar Kerkomroep.nl Storing : 11 21-11-2017
Meridian 218 achter Connectbox Eigen netwerk : 1 25-10-2017
Advertentie