obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Hoge ping naar Gameserver
rolfkuipers
Goedenavond, ca twee weken geleden zag ik ineens een bijzonder hoge ping naar de gameserver waar ik al 7 jaar dagelijks kom. Ik run deze server samen met een paar vrienden uit Duitseland.
Door de ping van gemiddeld 120, is het onmogelijk hier te gamen, hier baal ik echt vreselijk van. Alleen de ping naar mijn gameserver is hoog, als ik bij steam een overzicht bekijk van alle servers, zijn er slechts een aantal met een ping van 120 en vele tientallen met normale ping.
Via onze gamehost die ik een email stuurde (na bij ziggo gehoord te hebben dat het probleem niet bij hun lag) van hem hoorde ik dat ook hij niets kon doen en bij mijn ISP moest zijn, Ziggo dus. Het gaat hier om een routing probleem, het signaal gaat ogenschijnlijk met een omweg via US, Colorado naar de gameserver. Onderstaand een weergave van de tracert:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.178.1
2 6 ms 5 ms 5 ms 10.208.0.1
3 6 ms 6 ms 6 ms gn-rc0002-cr101-irb-201.core.as9143.net [213.51.138.161]
4 11 ms 11 ms 11 ms asd-tr0042-cr101-ae2-0.core.as9143.net [213.51.158.142]
5 11 ms 11 ms 18 ms xe-8-1-0.edge3.Amsterdam1.Level3.net [212.72.33.213]
6 110 ms 108 ms 107 ms Intelquint-level3-1x10G.Amsterdam.Level3.net [4.68.70.98]
7 111 ms 112 ms 114 ms xe-4-3-1.fra61.ip4.gtt.net [141.136.105.98]
8 114 ms 114 ms 112 ms ghostnet-gw.ip4.gtt.net [77.67.94.174]
9 114 ms 113 ms 110 ms 94.249.132.143


Het probleem onstaat dus bij Intelquint, die een ping heeft van 110ms
Ik heb met een andere DNS geprobeerd de ping te verbeteren, dit werkte wonderwel 1 avond, daarna was het weer drama en niet meer laag te krijgen met de truc die de eerste keer wel werkte.
Dit was 8.8.8.8 en 8.8.4.4

Ik vind het slap dat Ziggo claimt hier niets aan te kunnen doen. Ik ben al via een klacht in contact gekomen met technische tak van de helpdesk, maar die claimen zoals gezegd dat hier niets aan te doen is en dat ik maar moet bellen met de server host van de gameserver. Daar meld men dus dat ik bij ziggo moet zijn. Ik heb diverse email gestuurd naar Level3, maar daar kom je niet verder omdat je een ticket moet hebben en die krijgen klanten alleen (ziggo bijv..)

Ik vind het slap omdat ik de houding van Ziggo exact hetzelfde vind als dat ik met een wasmachine van een week oud terug ga naar de mediamarkt omdat het apparaat niet goed werkt en daar te horen krijg ... Jaaa meneer Kuipers, die wasmachine is gemaakt door Miele... daar kunnen wij niets aan doen.

Ziggo is er verantwoordelijk voor dat alles goed werkt, wat niet het geval is!
Ik ben niet de enige die last heeft van deze storing die maar niet is te verhelpen door Ziggo

zomaar wat post uit forums
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1608108 (oktober 2014)
Bij sommige websites / gameservers / diensten whatever is m'n ping hoog (80-110) en bij andere servers / IP's van dezelfde geografische locatie is er niks aan de hand..
==================================
woensdag 08 oktober 2014 20:16irnsx
Goedenavond,
Ik heb PRECIES hetzelfde probleem raar genoeg, ook bij Ziggo.
======================================================
woensdag 08 oktober 2014 20:27
Professioneel prutser
Ik heb sinds gisteren of eergisteren hier ook last van. Heb ook Ziggo en woon in Marum, net buiten Friesland in de provincie Gronigen.
=================================
woensdag 08 oktober 2014 20:36
Hier hetzelfde verhaal bij ziggo met cs:go
Sins gister ping 90-100 en vanmiddag was het goed.... gisteravond ook hetzelfde.
Friesland/drenthe

Slechts een paar voorbeelden er zijn veel veel veel meer,

Namens alle echte, echte gamers, voor hen is namelijk een goede ping onmisbaar, doe hier iets aan.!!!!!!!!!
 
Black Tiger
Tja je oproep is wel eerlijk, maar ik denk dat je dan hier niet op de juiste plek zit.
Ons forum is slechts een forum voor en door gebruikers, waar weliswaar ook webcare met enige regelmaat komt kijken, maar we hebben feitelijk niets met Ziggo van doen.

Ik doe ook vaker gamen in America en Engeland. Naar Engeland gaat prima, naar Amerika is soms beter en soms minder.

Je kunt het wel slap vinden dat Ziggo claimt hier niets aan te kunnen doen, maar feitelijk is dat eigenlijk wel zo.
Ben net ook even gaan kijken en de hogere ping begint inderdaad bij level3.net maar als je wat verder onderzoek doet, dan zie je dat 4.68.70.98 al in Amerika is.
Het probleem zit hem dus gewoon in de lijnverbinding tussen Amsterdam en de US, niet op het Ziggo netwerk.
Beetje afhankelijk van waar je naar toe gaat in de US. Maar dit had ik bij Telfort ook bij bepaalde servers en de ISP kan daar niets aan doen.

Het antwoord stond eigenlijk ook al bij Tweakers:

Quote

Ziggo heeft vanaf hun netwerk connecties naar diverse partijen, vaak verloopt verkeer via de AMS-IX of de NL-IX als het in Nederland blijft, maar ook kunnen het "private peers" zijn.

De routing gebeurt tegenwoordig allemaal automatisch, mede op basis van load balancing.
Je kunt dus pech hebben.

Wat moet Ziggo dan doen, de verbinding met Level3 opzeggen? Dat gaat niet zomaar. Daarnaast heeft Level3 ook al voor oplossingen gezorgd, bijv. bij die stroomuitval in Noord-Holland waarbij door Level 3 juist Tweakers bereikbaar bleef.

Wie is dan de aan te spreken partij? Level 3.
En daar kan alleen Ziggo terecht. En level 3 gaat echt niet zijn hele routing aanpassen omdat een aantal gamers een probleem heeft op een bepaalde server. Dat is niet alleen duur maar brengt ook risico's met zich mee.
Dit zou anders zijn als men de halve gaming community over zich heen krijgt, dus bij een structureel probleem met -vele- gameservers van diverse games in de US.

En zelfs dan is het nog niet altijd oplosbaar omdat men ook afhankelijk is van de infra in de US.

Lastige materie dus.
Greetings, Black Tiger
 
rolfkuipers
Citaat Tja je oproep is wel eerlijk, maar ik denk dat je dan hier niet op de juiste plek zit.
Ons forum is slechts een forum voor en door gebruikers, waar weliswaar ook webcare met enige regelmaat komt kijken, maar we hebben feitelijk niets met Ziggo van doen.


Deze opmerking verbaasd me nogal...aangezien ik onderstaande email van ziggo heb gekregen met het verzoek het hier te plaatsen...als ik op het linkje klik die ik kreeg van ziggo, kom ik hier uit, wie is er nu gek?

Geachte heer Kuipers,


U heeft aangegeven dat u problemen heeft met gamen door de hoge pingtijden.
Wij verzoeken u om via ons forum hierover te overleggen:
http://ziggo.gebruikers.eu/profile.php?group_id=4
U kunt hier een persoonlijk bericht zenden.

Indien u een speedtest uitvoert, is de pingtijd dan wel goed?


Heeft u nog vragen of opmerkingen? Dan beantwoorden wij deze graag via ziggo.nl/klantenservice.


Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice
Gewijzigd door Black Tiger op 04-11-2014 21:44
 
Black Tiger
Ja zoals ik al zei, webcare kijkt hier ook vaker mee.
Het is fijn om te zien dat mensen van Ziggo ook naar ons forum verwijzen, dat heeft niets met gek te maken. Smile
Dat zullen ze vermoedelijk ook wel doen omdat ze weten dat er hier ook ervaren mensen rondlopen die veel problemen kunnen oplossen.

Dus op zich heel fijn, maar het is echt zo dat wij niet in dienst zijn van Ziggo of gesponsort door hun. Het forum is echt een particulier initiatief.
Greetings, Black Tiger
 
rolfkuipers
ik begrijp dat het leuk is dat ziggo hierheen doorverwijst. .maar het gaat mij om een oplossing die zie ik via dit forum niet komen. lijkt meer op het doorschuiven van een probleem en niet praktisch bezig zijn met een oplossing.
 
Black Tiger
Zoals ik al uitgelegd heb kan men praktisch niet bezig zijn met een oplossing, alleen Level 3 kan dat.

Het enige mogelijkheid is dat Ziggo een ticket inschiet bij Level 3 om te onderzoeken waarom er een hoge ping ontstaat bij Level 3 op een bepaalde routing naar de US.
Maar zoals ik aangaf heeft dat geen prioriteit en kan dat duur zijn om uit te zoeken dus het is maar zwaar de vraag of Level 3 daar wel aan zal willen voldoen. Als er nu veel klachten waren was dat iets anders, dan kan Ziggo ze ook meer onder druk zetten in een ticket.

En ik ben ook een gamer, speel al jarenlang allerlei versies van Delta Force en ben hier ook wel eens tegenop gelopen.
Loop hier zelf ook wel eens tegen aan en ben er ook niet blij mee.

De enige oplossing die ik zie is om te proberen zoveel mogelijk gamers die hier last van hebben bij elkaar te krijgen om dan allemaal een klacht omtrent het probleem in te dienen.

Om je tegemoet te komen zal ik Webcare ook van deze thread in kennis stellen met het verzoek er naar te kijken om te zien of ik me misschien vergist heb en dat er voor hun misschien toch nog mogelijkheden zijn of ze nog een meer accuraat antwoord hebben voor je.
Greetings, Black Tiger
 
Ziggo-WebCare_Jelle

Quote

rolfkuipers schreef:

Citaat Tja je oproep is wel eerlijk, maar ik denk dat je dan hier niet op de juiste plek zit.
Ons forum is slechts een forum voor en door gebruikers, waar weliswaar ook webcare met enige regelmaat komt kijken, maar we hebben feitelijk niets met Ziggo van doen.


Deze opmerking verbaasd me nogal...aangezien ik onderstaande email van ziggo heb gekregen met het verzoek het hier te plaatsen...als ik op het linkje klik die ik kreeg van ziggo, kom ik hier uit, wie is er nu gek?

Geachte heer Kuipers,


U heeft aangegeven dat u problemen heeft met gamen door de hoge pingtijden.
Wij verzoeken u om via ons forum hierover te overleggen:
http://ziggo.gebruikers.eu/profile.php?group_id=4
U kunt hier een persoonlijk bericht zenden.

Indien u een speedtest uitvoert, is de pingtijd dan wel goed?


Heeft u nog vragen of opmerkingen? Dan beantwoorden wij deze graag via ziggo.nl/klantenservice.


Met vriendelijke groet,


Medewerker Klantenservice


Hallo Rolf,

Dit forum is niet van Ziggo en de collega had niet naar dit forum mogen verwijzen (in ieder geval niet met de melding "ons forum" ). We zullen deze collega hier dan ook op aanspreken.

Voor wat betreft het ping probleem, er lijkt inderdaad iets mis te gaan bij level3, hier hebben wij in principe zelf niets aan doen maar we kunnen het wel bij level3 melden. Hiervoor hebben we echter wel je klantnummer nodig. Zou je deze middels privébericht naar mij willen sturen? Dan gaan we kijken of we dit voor je kunnen oplossen. Dit is echter wel buiten het normale servicebereik van Ziggo om.
Ziggo WebCare Jelle
 
rolfkuipers
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.178.1
2 5 ms 5 ms 5 ms 10.208.0.1
3 6 ms 7 ms 6 ms gn-rc0002-cr102-irb-202.core.as9143.net [213.51.138.193]
4 10 ms 9 ms 9 ms asd-tr0610-cr101-ae2-0.core.as9143.net [213.51.158.16]
5 9 ms 9 ms 11 ms ae51.edge4.Amsterdam1.Level3.net [212.72.40.173]
6 10 ms 10 ms 9 ms ae-125-3511.edge3.Amsterdam1.Level3.net [4.69.162.170]
7 9 ms 8 ms 9 ms ae-125-3511.edge3.Amsterdam1.Level3.net [4.69.162.170]
8 58 ms 60 ms 60 ms Intelquint-level3-1x10G.Amsterdam.Level3.net [4.68.70.98]
9 73 ms 83 ms 73 ms xe-2-2-1.fra61.ip4.gtt.net [89.149.184.69]
10 80 ms 82 ms 82 ms ghostnet-gw.ip4.gtt.net [77.67.94.174]
11 82 ms 81 ms 82 ms 94.249.132.143


Nog steeds drama, mijn geduld begint onderhand op te raken.
Zoek het eens hogerop in de organisatie als je er niets mee kunt, waar een wil is is een weg en stop met verschuilen achter Level3.
Blacktiger, niet raar bedoeld maar je berichten voegen weinig tot niets toe aan dit verhaal, probeer eens inhoudelijk op de zaak in te gaan als je graag berichten wil plaatsen.
 
Black Tiger
Rolfkuipers. Geef even aan wat jij inhoudelijk vindt als je denkt dat ik niet inhoudelijk reageer. Ik vind dat nogal een onzinnig en ondankbaar antwoord van je.
Mijn berichten voegen een correct antwoord toe op je vraag. Als je dat niet gelooft zou ik als ik jou was eerst wat kennis opdoen over hoe dit soort netwerken en routeringen in elkaar steekt.
Sorry dat ik een beetje pissed wordt, maar als jij de ongelovige thomas wilt uithangen is dat jouw probleem, niet het mijne of het onze.

Ik heb zelfs gezorgd dat Webcare hier komt kijken, en buiten de officiele support iets voor je wilt doen.

Maar dan moet je wel -LEZEN-! want dat schijn je niet eens gezien te hebben.
Dus lees nog eens gewoon de vorige post van Webcare Jelle, en stuur die PM naar ze met de gevraagde info.
Greetings, Black Tiger
 
rolfkuipers
Mijn reactie was inderdaad wat kort door de bocht, mijn excuses daarvoor.
De mensen van webcare hebben mij echter zelf hierheen verwezen waarvoor ze later hun excuses hebben aangeboden.
Ik ben je ook dankbaar voor je inspanning hoor.
Ik plaatste mijn bericht direct nadat ik constateerde dat de ping weer erg hoog was, ipv even te wachten begon ik direct te schrijven, onverstandig.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoge ping naar Gameserver', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
Marco van Basten naar Ziggo Sport Ziggo nieuws : 1 29-06-2020
Upstream probleem naar Kerkomroep.nl Storing : 11 21-11-2017
Overstap naar Delta Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 11-10-2017
Advertentie