obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Heel verbaasd over automatisch IP wisseling
deunicaten
Ik heb niets gedaan. plotseling doet het mijn internet niet meer (sinds gisteren avond). Vastgesteld dat de LAN-IP van de Router is veranderd. Hoe kan dat? Er moet toch iets automatisch van Ziggo gebeurd zijn - zonder informatie - heel vervelend.
 
pxist
Heef u de PC rechtstreeks aan de modem/router aangesloten, of gebruikt u een losse router.
Heeft u al met ziggo gebeld, want de LAN instellingen van de modem/router, staan over het algemeen vast, natuurlijk zijn ze te wijzigen.
Maar ik ga er van uit dat als Ziggo dat doet, dat ze een script gebruiken voor die duizenden modems die ze beheren, en dan zou het klachten moeten regenen.
Ik zou er niet automatisch van uitgaan dat Ziggo iets heft gewijzigd, maar fouten kunnen natuurlijk altijd gebeuren.
Is uw network opgebouwd uiot de Ziggo modem en een losse router, gebruikt u draadloze verbindingen, en zijn die goed beveiligd?
Ook is het zo dat bij gebruik van dynamische IP adressen, en een ander LAN IP van uw router, uw PC automatisch tijdens het opdtasrten zal zien dat het IP adres niet klopt, en zal er een nieuwe aangevraagd worden.
 
Zippo

Quote

deunicaten schreef:

Ik heb niets gedaan. plotseling doet het mijn internet niet meer (sinds gisteren avond). Vastgesteld dat de LAN-IP van de Router is veranderd. Hoe kan dat? Er moet toch iets automatisch van Ziggo gebeurd zijn - zonder informatie - heel vervelend.


Zonder meer informatie kunnen wij hier ook niets beginnen.

Wat was het verkregen ip adres. Kan een aanwijzing zijn voor problemen op de pc ipv de router.
Was er wel een WAN ip adres?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger

Quote

Vastgesteld dat de LAN-IP van de Router is veranderd.

Welke router bedoel je hier? Heb je een eigen router aan de Ziggo modem hangen?
Greetings, Black Tiger
 
Nigo
Vandaag had ik een soortgelijk probleem met mijn Cisco kabel router.
Intern had ik een eigen IP range opgezet (192.168.2.*) en sommige interne servers waren niet meer bereikbaar.

Blijkt alles gereset te zijn, zelfs het inloggen lukt niet meer. Moest weer de inlog op de achterkant van de modem gebruiken (Angry.

Dank Ziggo!
 
Black Tiger
@Nigo: a.u.b. een nieuw onderwerp starten over jouw vragen. Dit kan iets anders zijn dan de vraag van Deunicaten.
In jouw geval kan het zijn dat de modem een firmware upgrade gehad heeft en in dat geval gaat alles terug naar fabrieksinstellingen, dat is bekend. Beter is dan ook om gewoon de standaard range aan te houden, net zo makkelijk.
Greetings, Black Tiger
 
briolet
Ik was vandaag bij mijn zus en wilde op haar Ubee inloggen. Het wachtwoord werkte niet meer. Toch maar "Ziggo" "draadloos' gebruikt, en ik was binnen. Zij beweerde de Ubee nog nooit te hebben reset. Nog vreemder was dat de SSID wachtwoorden in 'confidencial' veranderd waren. Dat zal Ziggo nooit doen.

Zij gebruikte de Wifi op de Ubee nooit, maar alleen die van haar Airport. Daardoor had ze het veranderde wachtwoord nooit gemerkt. Iemand moet de Ubee toch naar fabrieksinstellingen veranderd hebben om te kunnen ioggen en iets aanpassen.

Dit lijkt compleet iets anders dan het veranderen van een IP adres, maar effectief zouden beide zaken alleen mogen kunnen als er een ongeoorloofd iemand inlogt en de dingen aanpast.
 
Black Tiger

Quote

Nog vreemder was dat de SSID wachtwoorden in 'confidencial' veranderd waren. Dat zal Ziggo nooit doen.

Zo vreemd hoeft dat niet dat zijn.
Zoals ik al zei kan een modem bij firmware update automatisch gereset worden.

Confidential betekent niet meer dan "vertrouwelijk". Als dat echter het nieuwe wachtwoord was, dan is dat inderdaad wel enigzins vreemd.
Want je zou verwachten dat het dan gereset wordt naar het WPA2 wachtwoord wat op de modem staat aangegeven.
Dat is wel een "vertrouwelijk" dus confidential wachtwoord.

Van de andere kant kan het ook zijn dat er sprake van een firmware update waarbij het wpa2 wachtwoord niet fatsoenlijk gereset wordt naar fabrieksinstelling en daardoor "confidential" komt te staan.

Dus ofwel iemand ziet kans in te loggen en die dingen te resetten en te wijzigen, ofwel er is een bugje bij een firmware update waardoor dat wachtwoord gewijzigd wordt.

Misschien dat een technisch Ziggo medewerker hier wat meer licht in de zaak kan brengen?
Want als het om een firmware update zou gaan verwacht je toch dat dit bij meerdere modems zou gaan gebeuren.
Greetings, Black Tiger
 
briolet
Reagerend op de oorspronkelijk vraag: Eigenlijk mag de internet toegang er niet onder leiden als het lan-ip wijzigt. Via dhcp krijgen alle apparaten het nieuwe gateway adres (=router IP) door.
Een ander gateway is alleen lastig als je op je apparaten een vast IP ingesteld hebt. Maar als je die ervaring al hebt, dat is een ander router IP ook geen probleem.

Bij mijn zus is de enige logische verklaring dat één van haar kinderen dat buiten haar om gedaan heeft, ook al kan ze zich dat zelf niet voorstellen.
 
Black Tiger
Het kan zijn dat er statische adressen gebruikt zijn. We zijn nog aan het wachten op de antwoorden van Deunicaten v.w.b. de vragen die gesteld zijn.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Heel verbaasd over automatisch IP wisseling', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo biedt heel Rotterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 10-03-2020
Ziggo biedt heel Den Haag Gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 04-02-2020
Horizon box heel vaak ofline. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 09-11-2018
aansluiten home cinemaset. heel graag hulp Algemeen : 9 02-01-2016
Advertentie