obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Belachelijk beleid rondom BAPP + Bewind
sausje
Hallo lezertjes,

Ik sta onder (vrijwillig) bewind, nu is het zo dat ik helemaal geen enkele blokkade bij Ziggo heb die vanuit mijn bewind is aangevraagd.
Nu kan ik de BAPP niet gebruiken vanwege dat ik onder bewind sta, bij verdere informatie opvragen kreeg ik dit te horen:

Quote

Bedankt voor het doorsturen van je gegevens. Bij sommige vormen van bewindvoering wordt BAPP inderdaad automatisch geblokkeerd. Dit is ook bij jou het geval. Het maken van kosten, zoals het doen van een bestelling, loopt via je bewindvoerder. Hierdoor is het gebruik van BAPP niet mogelijk. Ik kan me wel voorstellen dat je dit vreemd vindt aangezien je wel via je normale telefoonlijn wel gewoon belkosten kunt maken. Reden voor de blokkade is dat BAPP momenteel technisch nog niet ver genoeg ontwikkeld is om blokkades op bijvoorbeeld 0900-nummers over te nemen. In jouw geval is hier geen sprake van, desondanks kunnen we de blokkade niet uitschakelen. Sorry.


Dus met andere woorden, weten ze dat ik gewoon vrij ben kosten te maken bij Ziggo. Maar puur omdat ik de status "bewind" heb, word ik dus benadeeld.
Dit is gewoon rechtstreeks vorm van discriminatie vanwege een status die ik heb.
Ik vind dit dus ook echt belachelijk voor woorden en ik verwacht dus ook een fatsoenlijke oplossing, anders zal ik genoodzaakt zijn voor andere oplossingen.
Proud member of Frustrated Association of International Losers Failing Against the Gifted and Superior (F.A.I.L.F.A.G.S)

My rig: http://www.sysprofile.de/id156572
 
Black Tiger
Tja sorry maar ik zie dit dus anders.
Ik begrijp wel dat je dit vervelend vindt, maar je moet het ook even van de kant van Ziggo (en andere bedrijven) bekijken.

Er is namelijk vrijwel geen mogelijkheid momenteel om te bepalen of de status bewind al dan niet vrijwillig is. En daarnaast kan men ook bij een vrijwillige bewind status niet bepalen wat daar de afspraken van zijn.
Daarom is het 't beste om uit te gaan van een standaard.
En daar hoort ook die BAPP blokkade bij.
Het is inderdaad wel vreemd dat 09xx nummers dan wel gebeld kunnen worden.

Van de andere kant is het bij een vrijwillige bewindsstatus je eigen keuze om dat te doen. Dus het is jouw keuze die het een bedrijf als Ziggo moeilijk maakt, dat kun je Ziggo niet kwalijk nemen.

Als je een oplossing wilt, dan hoop ik dat webcare daar iets aan kan doen. Als dat niet het geval is denk ik niet dat je met andere oplossingen beter uit zal zijn. Maar ook dat is natuurlijk je eigen keuze.

Wij als forum kunnen daar in elk geval niets aan doen.
Greetings, Black Tiger
 
sausje
Nou BT, dat is niet helemaal waar. Ziggo kan gewoon op telefonie beperkingen instellen als de bewindvoerder hierom vraagt. Dit is niet bij mij het geval, ik kan gewoon met mijn thuis telefoon bellen zoveel als ik wil, naar 0900 nummer of wat dan maar ook, dit is ook bekend bij Ziggo.

Quote

Ik begrijp dat dit nu niet van toepassing is, maar om de volgende situatie te voorkomen is Ziggo BAPP geblokkeerd wanneer je onder bewind staat:
Stel, de bewindvoerder neemt contact met ons op om een beperking of blokkade in te stellen op je telefoonlijn en wij voeren dit uit.
Dan zou jij via de Ziggo BAPP deze blokkade kunnen omzeilen, omdat de blokkade op je vaste lijn niet synchroon is met de blokkades die je zelf voor Ziggo BAPP in kunt stellen.
Daarom is Ziggo BAPP voor iedereen die op deze manier onder bewind staat geblokkeerd.
Dit zal niet het antwoord zijn waar je op hoopt, maar wel ons beleid.


Waarom ik geantwoord heb:

Quote

Dat mag dan wel zo zijn, maar het is dan ook een kleine moeite om een script te hebben die wanneer er ook een blokkade is op de telefonie dezelfde blokkade die jullie nu uitvoeren op de BAPP ook weer actief gemaakt word. Wink


En ik het volgende antwoord op terug kreeg:

Quote

Dat zou inderdaad de oplossing zijn, maar die koppeling hebben we nog niet gerealiseerd.
Ik zal hiervoor navraag doen bij de desbetreffende afdeling, wellicht is het met een update in de toekomst wel mogelijk.



Ik vind het sowieso raar, dat Ziggo, als IT bedrijf, een applicatie invoert zonder hierover volledig beheer van zijn functies heeft.
Proud member of Frustrated Association of International Losers Failing Against the Gifted and Superior (F.A.I.L.F.A.G.S)

My rig: http://www.sysprofile.de/id156572
 
Black Tiger

Quote

Ik vind het sowieso raar, dat Ziggo, als IT bedrijf, een applicatie invoert zonder hierover volledig beheer van zijn functies heeft.

Zo vreemd is dat niet.
Ziggo is een commercieel bedrijf en denkt aan geld verdienen en aan klanten werven.
In eerste instantie wordt er dan ook vaak van uit gegaan dat iedereen dingen gewoon moet kunnen gebruiken en vaak is men ook zo enthousiast over iets nieuws, dat er niet of onvoldoende over nagedacht wordt of er misschien beperkingen aan gedaan moeten worden voor een relatief kleine groep klanten.

Dus wordt het ingevoerd. Iedereen happy, totdat op een gegeven moment blijkt dat ergens iets over het hoofd gezien is.
Deels hadden ze dus wel de mogelijkheid, maar voor wat jij wilt, dat deel hebben ze vermoedelijk niet aan gedacht.

Het is dan wel goed dat ze dit als een oplossing zien en dat ze het aangeven aan betreffende afdeling om misschien een update hiervoor te maken.

Of die er dan gaat komen is weer de vraag, want hoeveel werk/tijd (en dus geld) gaat dat kosten om dat te maken afgezet tegen de hoeveelheid mensen waar de aanpassing voor gebruikt gaat worden.

Dat is altijd een beetje het probleem. En er zijn altijd prioriteiten, zoals nu de samenvoeging van UPC en Ziggo. Dus als ze het al doen kan het nog wel eens even gaan duren.
Greetings, Black Tiger
 
sausje
Leuk hoe Ziggo claimde dat ze dit niet konden, hun website laat toch wat anders zien:

l4USvkW

Kunnen dus wel degelijk een blokkade per account voor de bapp toevoegen en dan instellen dat deze persoon dit niet zelf kan wijzigen in mijn Ziggo.... (dit was er al sinds begin feb toen mijn bewind is opgeheven)
Proud member of Frustrated Association of International Losers Failing Against the Gifted and Superior (F.A.I.L.F.A.G.S)

My rig: http://www.sysprofile.de/id156572
 
Black Tiger
Zullen het vermoedelijk niet doen omdat je dan voor elke persoon die daarmee zit misschien weer andere instellingen moet gaan doen.
Kost tijd en moeite dus is het vermoedelijk eenvoudiger om bapp gewoon helemaal in- of uit te schakelen.

Of mijn vermoeden klopt kan alleen Ziggo antwoord op geven.
Greetings, Black Tiger
 
sausje
Naja ik kan nog altijd niet begrijpen waarom ze dit niet kunnen linken... Zit gewoon in dezelfde account db... echt onlogisch...
Proud member of Frustrated Association of International Losers Failing Against the Gifted and Superior (F.A.I.L.F.A.G.S)

My rig: http://www.sysprofile.de/id156572
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Belachelijk beleid rondom BAPP + Bewind', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Beleid Ziggo smartcards? Ziggo nieuws : 4 12-06-2016
belachelijk ! afzetters ! € 29,95 voor een smartcard Klacht over Ziggo : 2 19-02-2015
Wi-Fi-bellen met Ziggo Bapp tegen normale beltarieven Ziggo mobiel telefonie : 17 13-02-2015
Ziggo bapp Ziggo Gebruikers Groep : 5 31-07-2014
Storing rondom 2951 Storing : 7 21-08-2012
Advertentie