obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen en vragen over digitale decoders, CI+, smart cards van Ziggo. Digitale ontvangers: Horizon Mediabox GW-7400, Humax IRHD 5000c, Samsung DCB-H380r, Samsung DCB-H360r, Samsung DCB-B270r, Samsung DCB-9401r, Humax IR Fox C, Humax IR Fox Z, Samsung SMT-C1140. CI+ Modules - Digitale TV: Neotion CI+ Module, @Smit CI+ Module, Quantis CI+ Module. Digitale ontvangers - Recorders: Humax IRHD 5200c, Cisco 8485, Samsung SMT-C7140, Humax IRHD 5400c, Cisco 8455, Humax IRHD 5050c, Samsung DCB P850r, Humax PVR 9200c.
 Onderwerp afdrukken
Extra Smartkaart nodig wanneer upgrade zenderpakket??
Hikmet24
Beste leden,

ik heb 2 vragen voor jullie.

1; Ik wil meer zenders aanvragen heb ik dan een nieuwe smartkaart nodig of kan ik mijn TV Standaard Smartkaart nog blijven gebruiken? En als ik een zenderpakket bij wil krijg ik een nieuwe smartkaart gestuurd of niet?

2; mijn kameraad die wil overtappen naar Ziggo TV+Internet net als wat ik heb. Hij heeft al een decoder. En in zijn decoder zit een module gleufje maar ook een smartkaart gleufje . Moet hij dan nog de module + smartkaart bijbestellen of krijgt hij dat gratis erbij? Kan hij zijn smartkaart in zijn decoder insteken en naar nl zenders kijken of hoort hier persee een module bij??


Ik zal het erg op prijs stellen als ik snel een antwoord van jullie krijg.
Met Vriendelijke Groeten,
 
MisterSenseo
De snelste manier om alle antwoorden te krijgen is Ziggo bellen op 0900-1884 of 0900 - 0730, beiden normaal tarief.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Hikmet24
Het is 18.00 denk je dat ze nog telefoontjes opnemen?? Ik stel het zeker op prijs als forumleden mij ook helpen.
 
MisterSenseo
Probeer deze website eens...... Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Black Tiger
Even heel puntsgewijs een eenvoudig antwoord.

1.) Nee. Je kunt gewoon upgraden met dezelfde smartcard.

2.)

Quote

En in zijn decoder zit een module gleufje maar ook een smartkaart gleufje .

Dat gleufje noemen ze een kaartlezer.
Het is afhankelijk van het soort kaartlezer wat je vriend heeft, of hij wel of niet een CI module met kaart zal moeten aanschaffen.
Daarnaast moet zijn decoder ook geschikt zijn voor Ziggo.
Als het toch je vriend is, waarom probeer je dan niet even jouw kaart uit of die bij hem in de decoder werkt?
Zoja hoeft je vriend alleen abonnement te nemen bij Ziggo, hij krijgt dan de kaart gratis erbij.
Werkt het niet dan kan je vriend toch overstappen naar Ziggo, alleen zal hij dan (evt. via Ziggo) ook een ontvanger moeten nemen.
Greetings, Black Tiger
 
Hikmet24
Ha Black Tiger Hoe is het dan?

Weetje jij bent één van de weinigen die me echt probeert te helpen :-) !!
Mijn kameraad heeft een Mut@nt HD2400 . Deze ontvanger is zeer geschrikt voor Ziggo.
Heb net getest mijn smartcard werkt wel bij hem. Alle 60 zenders die ik heb TV Standaard heb werken ook bij hem. En oke het heet kaartlezer dat weet ik maar mensen kunnen het verkeerd begrijpen. Het woord Kaartlezer wordt wel vaker gebruikt :-) Vandaar dat ik module gleufje schreef :-)

Ik kreeg géén kaart erbij gestuurd na dat ik was geabonneerd.. Ik moest ze een mail sturen en pas 3 weken later kreeg ik het opgestuurd. Dat was wel even zuur! Konde 3 weken niet van TV kijken genieten... Vanwege hun fout hoefde ik 2 maanden lang niks te betalen. Dat vond ik wel zo fijn :-) Daarvoor zei ik ook tegen hem van dat hij er niet vanuit moet gaan dat alles klakkeloos wordt geregeld.

Dus om het even duidelijk te zijn, in feite heeft hij genoeg aan de smartkaart zelf. De Module is in dit geval niet nodig. Mijn Smartkaart werkte bij hem goed , ik heb géén Module gebruikt.

Groetjes,
 
Black Tiger

Quote

Weetje jij bent één van de weinigen die me echt probeert te helpen :-) !!

Nou ik denk dat je dat verkeerd ziet. Elke forum medewerker hier probeert je te helpen. Maar niet iedereen heeft dezelfde kennis over ontvangers en smartcards. Over andere dingen heb ik bijv. weer minder kennis en Mr. Senseo of anderen weer meer kennis.
Maar het is niet zo dat we je niet willen helpen. Mr Senseo heeft in feite gelijk, het beste antwoord krijg je bij Ziggo zelf.

Maar goed, ik zal proberen je verder te helpen voor zover dat binnen mijn mogelijkheden ligt.

Als jouw kaart bij jouw kameraad werkt, dan is die ontvanger prima geschikt voor Ziggo.

Dat jij geen kaart hebt erbij hebt gekregen en deze pas later nagestuurd werd, is vermoedelijk een vergissing geweest. Ook Ziggo is niet zonder fouten. Vandaar ook die compensatie van 2 maanden niet betalen. Maar zoiets kan overal gebeuren.

In feite heeft hij genoeg aan de smartcard zelf. Maar die smartcard moet bij Ziggo geactiveerd worden. Ziggo activeert geen smartcard als je niet ook een abonnement hebt.
Dus hij zal toch een TV pakket (minstens) bij Ziggo moeten nemen om zijn smartcard te kunnen activeren.
Hij hoeft in elk geval geen CI module (zo heten die dingen) aan te schaffen.
Greetings, Black Tiger
 
Hikmet24
Jij hebt me goed geholpen, ik ben je wel dankbaar dankzij jou ben ik overgestapt op ziggo. En eerlijk tot nu toe heb ik er totaal geen spijt van Grin . Ziggo bied mij een heel stabiel verbinding. En zijn ook netjes. Ik krijg als er wat gebeurd gelijk een bericht. En zo hoort het ook. Helaas ben met die prijsverhoging niet mee ééns en dat ze ons beperken in pakket keuze. Ik vindt iedereen moet zijn pakket gewoon samen kunnen stellen. Maar goed. Voor dat ben ik jou dankbaar.
Die zin heb ik bewust op gezet want dat heb je overall sommige mensen die helpen je gewoon goed op weg. Anderen wat minder. Mr. Senseo moet zich totaal niet beledigend voelen en zo zal ik het echt niet over willen brengen. Sommige mensen helpen je net wat meer dan anderen. We zijn allemaal mensen en sommige mensen zijn gewoon anders dan anderen. Ik werd niet goed geholpen door Ziggo. Ik ging op de site even met één van de medewerkers in chat. Ik heb mijn vraag proberen te vertellen maar werd niet goed geholpen. En daarna tot mijn geluk reageerde jij en vertelde net wat duidelijker.


Dat zobiezo. Wil hij gebruik maken van TV van Ziggo dan moet hij wel ene abonnement nemen. Hij heeft ook geen telefoon aansluiting dus kan hij net zo goed TV + Internet Z2 nemen. Lekker snel lekker snelheid opwaardering wat wilt hij nog meer? Grin
Hij kan altijd nog een payserver bijnemen voor downloaden enzo en komt wel veder.

Even 1 vraagje Discovery Science etc, zit dat nou in TV Plus of TV Extra? Kijk ik naar de zenderlijst zie ik TV Extra staan. Ga ik naar bestelforum dan is TV Extra de upgrade van TV Standaard en daaruit krijg je 90 Zenders in plaats van 60 Zenders die ik nu heb. En toch staat erbij TV PLus 27 Euro en bij TV Extra 31 Euro. Terwijl ze evenveel Zenders hebben . 90 Zenders hebben ze en daarvan zijn nog wat in HD. Ik snap het niet helemaal..... :-)
 
Black Tiger
In elk geval bedankt voor het compliment v.w.b. de hulp. Graag gedaan!

Even kijken... TV Extra heeft echt 30 zenders meer dan TV Plus.
Maar het lijkt er op alsof TV Standaard en TV Plus even veel zenders hebben (60 stuks).
Dat weet ik zelf niet helemaal. Je zou even bij de pakketten moeten kijken dan kun je het beste vergelijk maken.
Discovery Science zit in elk geval in TV Extra erbij.

Hier kun je goed zien welke zender in welk pakket zit. Zit een zender in meerdere pakketen bijv. Plus en Extra dan staat er Plus/Extra naast.
https://www.ziggo.nl/televisie/zender...roverzicht
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Extra Smartkaart nodig wanneer upgrade zenderpakket??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kan extra mediabox niet installeren Hardware instellingen : 10 05-11-2017
Ziggo Go app uitgebreid met bijna 50 extra zenders en meer Chromecast / Airplay functionaliteit Ziggo nieuws : 1 26-06-2017
Non-stop gratis extra’s voor Ziggo klanten met een Vodafone abonnement Ziggo nieuws : 1 03-04-2017
extra horizonbox valt weg Ziggo Gebruikers Groep : 8 24-03-2017
extra horizon box wordt niet herkent Algemeen : 3 23-12-2016
Advertentie