obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Ziggo of een externe VOIP aanbieder. Hoe sluit ik een eigen thuiscentrale, alarmcentrale of personenalarmering aan. Kan ik een Siemens Gigaset, Profoon of ander merk gebruiken.
 Onderwerp afdrukken
skype telefoon rtx4088(dualphone 4088)
baarsha
Ik heb de bovenstaande installatie (een andere landlijn dan Ziggo) op mijn vorig adres in Frankrijk altijd kunnen gebruiken. Echter wel via adsl.
Nu ben ik verhuisd naar Nl en wil deze apparaten in Nl gebruiken. Maar wat ik ook probeer , niets werkt er. Internet wel alsmede contact via skype en pc.
Maar alleen de telefoons lukt me niet Ik ben hier al 2 maanden mee bezig.
Mijn modem is Cisco EPC3928AD. Ik heb de basis module van de telefoons aangesloten op tel.1 alsmede de ethernet kabel op deze modem en div. malen de basis module gereset.
Helaas zonder resultaat.
Wie weet raad.
Hans
 
Black Tiger
Ik lees dat contact via Skype en via pc wel mogelijk is.
Welk contact lukt nu precies niet?

Kun je geen telefonie van Ziggo gebruiken met deze apparatuur? Ik neem aan dat je wel telefonie van Ziggo hebt?

Misschien kan ik je wel helpen, maar dan zou ik even een handleiding moeten kunnen door kijken.
Heb je en link naar een handleiding of kun je me die evt. per email even toesturen? Dan werp ik er een blik op.
Greetings, Black Tiger
 
baarsha
Bedankt voor je reactie.
De telefoons werken niet , geen van alle, ook niet op skype zelf.
Alleen op mijn pc is skype te krijgen en kan ik video of telefoon berichten ontvangen en verzenden.

Ik heb dus een module die als een wifi werkt. Iedere aangesloten telefoon moet dat wifisignaal kunnen ontvangen.

Ik heb dus geen telefoon bedrading meer in mijn huis. De telefoon zou moeten werken met een landlijn(ziggo) en via de skypelijn zonder hulp van de pc.

Hans
 
Black Tiger
Ik ben even in de handleiding gaan kijken om het beter te kunnen volgen.

De basis module heb je correct aangesloten. Nogmaals... ik ga er hierbij van uit dat je wel telefonie van Ziggo hebt.
1.) Of heb je die niet, want dat was me nog niet 100% duidelijk.

De module heb je ook gereset.
De telefoon moet dan in de houder zodat hij zich aan meld en van daaruit kun je verder.
Ik neem aan dat je dat gedaan hebt?
2.) Landnummer +31 gebruikt en het netnummer zonder de 0 hebt ingevoerd?

3.) Daarna moet je inloggen bij Skype, is dat wel gelukt of is dat ook al niet gelukt?

Het zou fijn zijn als je op alle vragen antwoord kan geven zodat het voor mij ook duidelijker is waar het mis gaat, daarom heb ik er een nummertje voor gezet.Wink
Greetings, Black Tiger
 
baarsha
Bij punt 2 (+31) kom ik niet.
Ik kom niet eens aan registreren toe. Uiteraard heb ik een sckypoenaam met wactwoord dat ik ook op de pc gebruik.
Uiteraard heb ik een Ziggo telefoon.aansluiting.
Zou het niet mogelijk zijn dat ik iets in het modem cisco3928.
De telefoon is wel bekend in het modem.
De registratie is alsvolgt

rtx4088-89F6
00:08:7b:0b:89:f6
192.168.1.17
Eth-Switch Lan(4)
6/ 2/2015 14:59:16

Op de modem is een router aangesloten met een ander netwerk Em4571 (192.168.8.1router ip)
Maar ook zonder de router geeft hij hetzelfde resultaat.
 
Black Tiger
Dju. Als je al bij punt niet komt denk ik niet eens dat we verder naar routers hoeven kijken.
Het ziet er naar uit dat de reset van de module niet goed gaat.
Daarvoor kom je ook niet aan die +31 optie.

Als ik zo kijk..... Als het toestel 192.168.1.17 krijgt dan klopt het niet. De Ziggo modems (in elk geval de Ubee's en de Cisco's) geven 192.168.178.x ip adressen af.
Dus als je daar niets aan gewijzigd hebt, dan zou die telefoon een 192.168.178.x ip moeten krijgen.

Of.... als je hem je EM4571 koppelt, zou hij een 192.168.8.x ip moeten krijgen.
Hoe dan ook geen 192.168.1.x ip adres.

Blijven volgens mij maar 2 dingen over.
1.) Je hebt dus telefonie van Ziggo, heb je getest met een gewone telefoon of die wel werkt op die phone 1 aansluiting? Just to be sure?
Ik neem aan van wel maar ik weet het uiteraard niet.

2.) Heb je alleen de power reset uitgevoerd of ook al de factory reset zoals in de handleiding op bladzijde 55 wordt beschreven, of kom je helemaal niet in dat stukje menu om dat te doen?
Greetings, Black Tiger
 
baarsha
Blacky
Bedankt voor antwoorden mail
Ik heb zelf de pool veranderd in een voor mij "normale" pool gateway 192.168.1.1 voor cisco en 192.168.8.1 voor de eminent 4571.
De router was een probeersel maar heb ik eigenlijk niet nodig en maakt alles meer gecompliceerd.
De telefoon met dect heb ik nog niet geprobeerd.
nOmdat ik verhuisd ben van Fra naar Nl en zo'n dect telefoon moet ook nog ergens in een verhuisdoos zitten.
Power reset heb ik al geprobeerd. Het enige wat nog mogelijk zou zijn is om de batterijen los te halen in de telefoon. Weer een reset geven van de wifi module en de batterijen er weer in te zetten.
Kijken wat er dan gebeurt. Ik zal dat vandaag eens proberen en laat het je weten.
Gr
Hans

Ik heb het uitgeprobeerd maar geen succes.
Zoals je ziet is de cisco router wel verbonden met de rtx4088- 192.168.1.17. Dus wel raar dat het niet werkt.

zie cisco modem met de wifi module.

rtx4088-89F6
00:08:7b:0b:89:f6
192.168.1.17
Eth-Switch Lan(4)
6/ 2/2015 14:59:16
Gewijzigd door baarsha op 08-02-2015 14:51
 
Black Tiger
Yep, als je zelf de dhcp pool verandert hebt naar 192.168.1.x dan heeft hij een correct ip adres gekregen.
So far so good.

Blijft het inderdaad raar dat het niet werkt want dan zou je jezelf op zijn minst op internet moeten kunnen aanmelden.
Tenzij de telefoon alleen werkt als hij ook een landlijn detecteert als hij daarop aangesloten is.

De enige mogelijkheid die ik nog zie is om met een gewone telefoon te proberen of die lijn uberhaupt wel werkt, het euvel kan immers ook aan de kant van Ziggo liggen.
Qua LAN lijkt het immers naar behoren te werken.
Greetings, Black Tiger
 
baarsha
Je ziet dat de telefoon is aangemeld als client bij de modem.
Ik zal nog proberen een dect telefoon te krijgen en aan te melden bij ziggo.

Overigens moet ik nog melden dat ik de modem 3928 in bridge mode heb laten zetten bij ziggo.
Als ik hem op de router uit probeer zou de skypelijn geen probleem moeten zijn. Waar moet ik dan de ziggo tel kabel installeren op de em4571.
De wan poort is bezet door het cisco modem.
Gewijzigd door baarsha op 08-02-2015 17:36
 
Black Tiger

Quote

Je ziet dat de telefoon is aangemeld als client bij de modem.

Jaar maar dat is het LAN gedeelte, netwerk gedeelte dus waar ik het over had. Dat lijkt in orde.
Daarom dat ik dacht dat misschien het probleem veroorzaakt werd door een niet goed werkende phone 1 aansluiting op de Ziggo modem.

Jammer dat de fabrikant van die dingen zo goed als geen support levert.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'skype telefoon rtx4088(dualphone 4088)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Al bijna 24 uur geen Internet/TV/Telefoon Storing : 7 09-06-2017
internet+telefoon Algemeen : 21 02-12-2016
Geen internet/WiFi/telefoon en geen zender Net5 Klacht over Ziggo : 15 07-10-2016
KLACHT afwikkeling storing internet telefoon En TV Klacht over Ziggo : 6 25-09-2016
Cisco EPC3925 hapert met mobiele telefoon + wifi Klacht over Ziggo : 26 13-08-2016
Advertentie