obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Cisco 3928 geen full Duplex modus
Frankes
Sinds zaterdag heb ik een nieuwe Cisco modem ontvangen van Ziggo. Ik liep al gelijk vast in het eerste activatiescherm voor het modem en belde de servicelijn. Hier hebben ze me goed geholpen door van afstand de modem te activeren. Omdat ik net een Asus router RT-AC68 heb gekocht heeft de Ziggo medewerker de Wifi stand op de Cisco op afstand uitgezet. Zijn advies om de router pas na 10 minuten aan te sluiten heb ik opgevolgd. Het viel me echter op dat na de restart van de Cisco modem die de medewerker van Ziggo had opgestart het online lampje oranje bleef branden. Volgens de handleiding mesten alle lampjes groen blijven branden. Ik heb toen opnieuw met de Ziggo klantenservice gebeld en de medewerker wist mij te vertellen dat de Cisco modem op de half duplex modus stond in plaats van de gewenste full duplex modus. Ik heb een mail verzonden naar Ziggo maar die antwoorden vandaag dat hun deze stand niet kunnen wijzigen en dat ik dat dus zelf moet gaan doen. Ik heb geen idee hoe. Wie kan mij uitleggen wat het verschil tussen halve- en full duplex modus en hoe ik de Cisco modem kan aanpassen naar FUll Duplex. Alvast bedankt voor de hulp.
 
Black Tiger
Bij mijn weten kunnen wij dat helemaal niet aanpassen, althans niet in de modem.

Vermoedelijk wordt er dan ook bedoeld om je netwerkkaart van de pc in full-duplex mode te zetten, zou in de "auto" stand eigenlijk ook goed moeten zijn.

Maarreh... je schrijft dat de Ziggo medewerker de wifi op afstand heeft uitgezet. Hebben ze niet toevallig de Cisco in bridge mode gezet?
Zodat hij alleen nog maar als modem werkt en je Asus router het externe (ziggo) ip adres krijgt?
Zoja, zou je eens in de Asus instellingen moeten kijken.
Greetings, Black Tiger
 
Frankes
Dank voor je bericht, ik heb geen idee wat de medewerker heeft gedaan. Hij vertelde de Wifi van de Cisco uit te zetten en ik kon alleen nog Ethernetpoort 1 gebruiken. Wat zou ik moeten instellen met de Asus? Ik heb deze nog niet geinstalleerd omdat ik dat oranje lampje op de Cisco niet vertrouw.
 
Black Tiger
Yep, in dat geval heeft hij de modem in Bridge mode gezet.
Dat wil zeggen dat je Asus dus het externe ip adres krijgt en alles verder regelt, behalve eventueel telefonie.

Het zou goed kunnen dat als je de Asus aan sluit op de Ziggo modem, dat het oranje lampje dan uit gaat. Dikke kans dat dit oranje is omdat er nu niets op aangesloten is.

Ik zou hem gewoon eens aan sluiten. Dus een netwerkkabel van Ethernet poort 1 van de Ziggo modem naar de internet/wan poort van je Asus. Dan rustig laten opstarten en kijken of het dan goed is.
Greetings, Black Tiger
 
Frankes
Dank voor je tips Black TIger, ik ga het proberen. Is iig een hele geruststelling, dank daarvoor.. :-)
Ik laat het nog weten of het gelukt isThumbs Up
 
Frankes
Ik heb de Asus router geïnstalleerd, haal aan de LAN kabel 92MBps en via de Wifi 56MBps. Helaas blijft het oranje online lampje wel branden op de Cisco Modem.
 
Frankes
via de iphone op 5 GHZ haalt ie een downloadsnelheid van 88 MBps
 
Black Tiger
Volgens mij is dat oranje een aanduiding dat het modem in bridge-mode staat en kun je dat verder negeren.
Ben ook even op internet gaan zoeken en daar wordt ook door anderen verteld dat dit met bridgemode te maken heeft. Niet alle helpdesk medewerkers zijn hiervan op de hoogte.

Welke snelheid zou je moeten hebben volgens je abonnement?
Greetings, Black Tiger
 
Frankes
Dank voor de hulp Black tiger. IK heb een alles in 1 Plus pakket. Dus 90 Mbit/s. Aan de LAN kabel haal ik 92 Mbps
Op de 5 GHZ haal ik volgens de speedtest 88 MBps en op de 2.4GHz tot 56 Mbps.
 
Pietervs
Welk lampje brandt oranje? Want als het een lampje is van een van de ethernetpoorten betekent dat dat het apparaat wat er achter zit op 100 Mb is aangesloten. Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco 3928 geen full Duplex modus', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Mediabox XL verbruikt in stand-by modus bijna tien keer zoveel stroom Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 21-03-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Advertentie