obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Ubee modem gebruiken als router
Hubert
Ik probeer uit te dokteren of ik de ubee 320b Wifi modem kan gebruiken achter de Cisco 3928 modem/router.

Vanwege sneheidsproblemen en bereik van de wifi heb ik van Ziggo een Cisco modem met wifi ontvangen. Hiermee was het snelheidsprobleem grotendeels opgelost, maar het bereik niet.

Dus mijn idee was het om de oude ubee 320b naar de bovenetage te zetten en hem als router te gebruiken zonder modem functie. Maar is dit mogelijk? Zoja, wat moet er op de ubee uitgezet worden? En veranderd worden op de Cisco?

DHCP uitschakelen op alleen de Ubee is niet voldoende. Utp kabel op alle 4 de ingangen geprobeerd....

Iemand tips?
 
Zippo
Ja dat kan. Welk ip, gateway en dns adres krijg je van je cisco op je pc?

Met die gegevens kan ik je vertellen hoe je de ubee als switch kunt instellen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Hubert
Je bedoelt welk ip adres van ziggo?

En dns ip's heb ik er 2
 
Zippo
Het ip adres van jou van ziggo begint met 84.x.x.x
Ik doel op het ip adres van je interne netwerk. Die begint met 192.x.x.x
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger
Als ie er niets aan verandert heeft, dan zou de Cisco 3928 ook 192.168.178.x in gebruik moeten hebben.
Greetings, Black Tiger
 
Hubert
Klopt,
192.168.178.1 is van de Cisco

Dns 1: 212.54.40.25
Dns 2: 212.54.44.54


Default Gateway: 84.25.92.1
 
Zippo
Ga naar het configscherm van de ubee.

  • Zet de dhcp uit.
  • Geef de ubee als eigen ip: 192.168.178.2
  • Als je dns en gateway moet invoeren gebruik dan 192.168.178.1
  • Sluit 1 LAN poort van de Cisco aan op een LAN poort van de Ubee (niet de WAN poort gebruiken!!!)

Herstart de de Ubee.

Nu zit je zowel bekabeld als draadloos met de UBee op het zelfde netwerk als de cisco.

E.v. kun je je wifi zo instellen dat ssid en wachtwoorden exact gelijk zijn in de cisco en ubee.

Wil je ooit nog in de config van je ubee dan moet je 192.168.178.2 ingeven voor het config scherm.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Hubert
Oke super,

Zo blijft mijn Sisco dus modem/ router en de ubee alleen nog router. Ga het zo uitproberen

Tnx
 
Hubert
Iets doe ik schijnbaar nog fout.
Heb de ubee nu op 192.168.178.2 dat is gelukt
Bij dns 1 en 2 heb ik al laatste cijfer 1
Gateway kan ik nergens invullen???

Dhcp staat off

Zodra ik verbinding maak met de ubee krijg ik meteen het inlogscherm en geen lan ip of zoiets.

Wat doe ik fout?
 
Quentin
Iemand al uitgevonden hoe je de gateway op een ubee kan instellen?

Op mijn oude ubee evw321b is deze optie nergens te vinden met als gevolg dat deze niet als losser router is te gebruiken Sad
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee modem gebruiken als router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Advertentie