obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
vervanging ontvanger
Winnie46
Ik heb het TV plus pakket van Ziggo en kocht een paar jaar geleden de Homecast Colorado bij. Maar daar is nu een probleem dat in het display een paar diodes (lichtstreepjes) uitgevallen zijn. Via een kringloopwinkel kan ik nu een Samsung H-3102 kopen, zonder afstandsbediening. Maar die zijn wel tegen redelijke prijzen te koop alleen is de vraag, kan ik die Homecast vervangen voor die Samsung ?
Of is mijn abonnement gekoppeld aan de Homecast Colorado ?
 
Black Tiger
Als je een voormalig UPC klant bent, zou ik dat even telefonisch navragen bij de helpdesk.
Bij UPC werden namelijk wel de smartcards aan de ontvangers gekoppeld. Ik weet niet of je die dan zomaar in een andere ontvanger kunt gebruiken.

Sowieso handig om even te bellen, voor hetzelfde geld heb je kans dat je een leuke aanbieding kunt krijgen voor een nieuwe ontvanger bij Ziggo zelf.
Soms geven ze die gratis weg als je voor een jaar bij tekent.
Greetings, Black Tiger
 
Winnie46
Black Tiger, Bedankt in ieder geval. Nee ik ben vanaf juni 1998 klant bij Ziggo (toen nog Casema). Ik heb met Ziggo gebeld over de ontvanger en de afstandbediening die helemaal uit elkaar ligt. Maar men kwam niet verder dat een nieuwe ontvanger voor de prijs van 99 euro en dat was dan een 'aanbieding' (niet goedkoper dan anders). Maar inderdaad, ik kan er even een telefoontje aan wijden, al loopt je dan het gevaar dat men zegt: de ontvanger (Samsung) blijft eigendom van ons en moet worden teruggestuurd aan ons. Dan heb je dus de aandacht op je zelf gevestigd en kunnen ze een en ander alsnog aan elkaar koppelen.
 
Black Tiger
De ontvanger is na 1 jaar eigendom van jezelf, dus je loopt geen risico.

Een nieuwe ontvanger van 99 euro is geen aanbieding, soms helpt het als je dat ook te sprake brengt en dan aangeeft dat je dan maar eens gaat kijken wat KPN voor aanbiedingen heeft. Smile

Het enige wat eigendom van Ziggo blijft is de modem. Die moet officieel worden teruggestuurd, alhoewel Ziggo bij voormalige abo's nog wel eens wat laks is met een brief daarover te sturen.
Bij Ziggo wordt niets aan elkaar gekoppeld overigens. Althans nog niet, ik weet niet hoe dat straks gaat verlopen als de samensmelting tussen UPC en Ziggo volledig gereed is.
Greetings, Black Tiger
 
Treute
Volgens mij zijn de regels over eigendom decoders net aangepast. Goed uitvragen bij aanschaf is beste optie Wink
Fijn weekend.
PC
 
Black Tiger
Als je er voor betaald wordt het ook jouw eigendom, al dan niet na een bepaalde periode.
Als ze de ontvangers gratis in bruikleen geven, dan blijft het eigendom van de provider.
Navragen kan nooit kwaad, maar dit kan ik met zekerheid zeggen.

Jullie ook een fijn weekend gewenst!
Greetings, Black Tiger
 
Winnie46
Dank je wel voor de informatie Black Tiger. Ik laat hier wel even weten hoe het afloopt. Eerst maar even een afstandsbediening bestellen. Die dingen zijn niet zo duur, zag ik. Het is gewoon de moeite waard om het even te proberen. De afstandsbediening van mijn Homecast wordt nu bijeengehouden door twee componentenlijm. Maar die werkt nog wel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'vervanging ontvanger', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
1 afstandsbediening voor tv en ontvanger Hardware instellingen : 2 24-10-2013
Welke Interactieve HD ontvanger Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 7 12-10-2013
Voordelige interactieve HD ontvanger / recorder voor trouwe klanten Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks : 11 10-10-2013
Ontvanger kan zenders niet vinden. Hardware instellingen : 3 03-09-2013
Homecast ontvanger springt naar kanaal 140 Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 30-06-2013
Advertentie