obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo: email werkt niet goed en internet valt steeds uit.
Monique1
Ook mijn ervaringen zijn de laatste tijd niet best. Internet valt voortdurend uit. Gisteravond bleven steeds dezelfde emails keer op keer binnenkomen. Ziggo gebeld:

"U zult wel een virus hebben o.i.d. Welke spam/virusprogramma's gebruikt u? Oh, dat is wel ok. Kunt u de webmail even opstarten? Blijven de emails in de webmail staan, ook als u ze binnengehaald heeft in Outlook? Tja, moet toch aan uw computer liggen. Probeert u eens de rij emails weg te halen uit de webmail. Gaat niet? Moet toch aan uw computer liggen, mij is niets van een storing bekend. Nee, dat ligt niet aan onze server."

Na veel heen en weer gepraat kijkt hij zelf mbv ons wachtwoord (!!) en leest de melding die ik ondetussen al meerdere keren heb voorgelezen. "Ohhh... Nu is het duidelijk, ik bel met een collega." Minuten later: "Ja, het is toch een storing aan onze server, er wordt door meer mensen gebeld. Ik weet niet hoe lang het gaat duren."

Ik meld dat we regelmatig uitval van internet hebben. "Dat ligt vrijwel zeker aan interferentie. U moet de router op een ander kanaal zetten." Ik zeg: Ja, maar ik krijg steeds de melding dat de router prima werkt, maar dat JULLIE SIGNAAL heel zwak is. Dan ligt het probleem toch bij jullie? "Nee, dat is niet het geval. Ik check nu uw snelheid en die is prima". Ik: Maar voordat het Ziggo werd, hadden we die problemen niet. "Tja. daar kan ik niets over zeggen, het ligt gewoon aan uw router, bel Sitecom maar liever. Die hebben daar meer verstand van!" Zucht...

Vanavond doet de email het de hele avond al bijna niet. Ik heb een aantal test mails gestuurd aan mezelf vanaf de webmail (ging moeizaam met foutmeldingen) en via hotmail. Deze komen niet binnen. Ook de bevestigingsmail van dit forum heb ik niet binnengekregen. En, er staat geen storing gemeld op Ziggo.nl: "Voor uw gebied zijn geen storingen gemeld." Ben ik dan de enige waar het niet werkt?? Kan me haast niet voorstellen.. Frown

Maandag 29/9 16:15 uur: email komt nog steeds niet binnen, geen enkele!! Ik heb vanmorgen Ziggo gebeld. Er is sprake van een storing. Emails komen verlaat binnen. Waarschijnlijk aan het einde van de middag werkt het systeem pas weer..

En weer niets op de website te vinden over deze storing. Sad

Maandag 29/9 21:15 uur: nog steeds geen email. Het was dus helaas niet aan het einde van de middag opgelost. Op Ziggo.nl staat nu een melding van een storing in ons gebied vanaf 13.00 uur.
Gewijzigd door Monique1 op 29-09-2008 21:18
 
MaXMhZ
Dat test emails niet binnen komen kan aan die emails en het "spam" filter fan Ziggo liggen. Over het algemeen werken die filters voor geen meter. Gebruik liever zelf een filter en laat die ISP rommel uitstaan. Spamihilator is gratis en werkt vrij goed.

Als je een test mail versturen wil, gebruik dan een copy - plakken van een Wikipedia artikeltje. mailtjes als "test 123" worden in 99% van de gevallen aan de kant gegooid.
Gewijzigd door MaXMhZ op 29-09-2008 07:07
 
Monique1

Quote

MaXMhZ schreef:
Dat test emails niet binnen komen kan aan die emails en het "spam" filter fan Ziggo liggen. Over het algemeen werken die filters voor geen meter. Gebruik liever zelf een filter en laat die ISP rommel uitstaan. Spamihilator is gratis en werkt vrij goed.

Als je een test mail versturen wil, gebruik dan een copy - plakken van een Wikipedia artikeltje. mailtjes als "test 123" worden in 99% van de gevallen aan de kant gegooid.


-----------------------------------------------------------------------------------
Ik krijg helemaal geen email meer! Ook niet via Marktplaats. En zie ook niets verschijnen op de webmail. Dit heeft dus niets met het spamfilter te maken. Heeft er nog iemand een probleem met de email?
 
Lone Wolf
Ik krijg wel mail
maar dan wel met een totaal verkeerd tijdstempel
stuur ik een mail via webmail op 17:00 en die komt om 03:00 aan
en dat is meteen na versturenSadSad

ik wordt sicko van ziggoShockShockShock
 
Zippo

Quote

Monique1 schreef:
Ik krijg helemaal geen email meer! Ook niet via Marktplaats. En zie ook niets verschijnen op de webmail. Dit heeft dus niets met het spamfilter te maken. Heeft er nog iemand een probleem met de email?


Vanaf 25/9 tot en met 29/9 liep bij mij outlook kompleet vast door niet werkende mailservers van ziggo. (mail.home.nl) Voordat ik daar achter was had ik verschillende herstelpunten geprobeerd. Outlook de installatie laten repareren.

Omdat ik al een paar maand geleden een mailtje had gekregen dat mijn email adres zou komen te vervallen, ik ben immers geen klant meer bij @home/ziggo, heb ik de mailservers verwijderd. Toen liep mijn outlook weer normaal. (met andere email adressen) Na af en toe proberen van de mail servers van @home, liep dit op een gegeven moment weer en kon ik ook de spam weer binnen halen op mijn @home email account.

Nog steeds niet afgesloten! :p
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
muziekfan
Vanmorgen met ziggo gebeld, al vroeg, bijna geen wachttijd. Iedereen "hoort"een brief gehad te hebben waarin deze verandering van mail gemeld stond??? ik niet in ieder geval, maar het is nu opgelost ik hoop voor anderen ook in ieder geval vermeld ik hieronder waarnaar alles veranderd is

ik kan nu weer e-mail ontvangen in outlook express
hoe te veranderen : in de balk naar extra, accounts, dan de pop aanklikken.

bij algemeen voor orange ( casema):
server: pop.orange.nl
naam: je eigen naam zonder iets erachter
email: je eigen email adres zonder pop of iets erbij, bv: naam@orange.nl
aanklikken v account opnemen

dan bij server: server pop3
inkomende mail: pop.orange.nl
uitkomende mail: smtp.casema.nl

dan account: naam@orange.nl
wachtwoord
en dan je verbinding kiezen lan of breedband.

Ik hoop dat anderen hier ook iets aan hebben. veel succes
 
Monique1
Vandaag de hele dag weer een storing, die nu (23.00 uur) nog niet is opgelost.

Groepsstoring
van maandag 6 oktober 12.28 uur tot maandag 6 oktober 20.28 uur
In het oude casema verzorgings gebied is er op dit moment een mail storing. Klanten kunnen we mail versturen echter niet ontvangen. We zijn op de hoogte van deze storing en werken aan een spoedige oplossing

Deze storing is er al vanaf gisteravond 23.00 uur, Dit i,t,t, tot wat bij Ziggo op de website wordt vermeld.

Heel irritant als je net op een bericht zit te wachten!! En dat is nu al een paar maal gebeurd in de afgelopen weken - en dan steeds een volle dag!

Ik vind het een slechte zaak. Dit gebeurt zonder enige vorm van communicatie met de klanten, die elke keer zelf maar weer op zoek moeten gaan naar de reden van het probleem. "Ligt het bij ons, of is er weer een storing? Staat er iets op de website? Nee, dan thuis verder zoeken of maar weer met Ziggo bellen. En dan verschijnt uren later pas een melding op de Ziggo website. Niet echt klantvriendelijk.
 
Babette
Ik heb nu al weken problemen met ziggo (eerst @home, pc 6114). Steeds storingen in de verbinding, er gaat geen dag voorbij. Vorige week ook in de uitgaande mail, maar dankzij deze site heb ik dit zelf verholpen. helpdesk weet ook van niets frusterend genoeg. Ook op ziggo site geen enkele melding. Heb nu al een dag geen internet / mail. Modem al tig keer gereset, helpt niets. Ik ga maar naar een andere provider denk ik. Angry

Update : monteur is geweest, heeft een nieuw modem geplaatst. maar activeringscode doet het niet en kan nog wel 2 tot 3 weken duren ... wat een drama! ik ga vanavond ziggo bellen en alles opzeggen!
Gewijzigd door Babette op 08-10-2008 13:29
 
mikkola
Ja,nu ook geen werkende mail.Shock
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo: email werkt niet goed en internet valt steeds uit.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 3 15-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Advertentie