obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van en over Ziggo" posten.
 Onderwerp afdrukken
Geen smartcard nodig, 46 zenders ongecodeerd bij ziggo
Henk

Quote

Het ongecodeerde zenderaanbod bij Ziggo bevat na de harmonisatie met het UPC-netwerk een ongecodeerd zenderaanbod van 46 zenders. Voor de harmonisatie werd door Ziggo officieel slechts één zender, NPO 1, ongecodeerd aangeboden. In praktijk waren nog enkele andere zenders – waaronder regionale omroepen – zonder smartcard te bekijken. Ruim de helft van de Ziggo-klanten zijn op dit moment op het UPC-netwerk aangesloten. Opvallend is dat Ziggo zijn abonnees de NBC Universal-zender 13TH Street ongecodeerd doorgeeft. UPC maakte onlangs aan hun klanten bekend dat deze zender – samen met Syfy en E! Entertainment – vanaf 1 juni uit het zenderaanbod verdwijnt. Deze NBC Universal-zenders maken nu onderdeel de digitale zenderpakketten Starter of RoyaalHD uit en zijn dus bij UPC niet ongecodeerd te bekijken.
 
dingemans
Ik was blij met het verdwijnen van de codering voor de basis zenders. Kleinkinderen kunnen dan op hun kamer digitaal kijken zonder CI+ module. Helaas, een paar dagen geleden is in Amstelveen de codering voor veel zenders weer teruggekeerd. Elders ook?
 
Black Tiger
Volgens mij is er ook ergens (hier op het forum of op internet) een nieuwsbericht te lezen geweest dat dit nieuws niet correct was en er geen digitale zenders ongecodeerd doorgestuurd zouden worden.

Of ze moeten het over Analoge zenders gehad hebben, maar volgens mij zijn dat er geen 46.

Wel is het zo dat je bij de nieuwe ontvangers geen smartcard meer nodig hebt, die hebben een virtuele smartcard ingebouwd en dat kan dan op die manier geregeld worden.
Greetings, Black Tiger
 
Zippo
Het schijnt een tijdelijk iets te zijn geweest.

Quote

Tijdens de koppeling van de kabelnetwerken van Ziggo en UPC waren HD-kanalen uit het Ziggo TV Standaard- en het UPC Starter-abonnmement alsmede SD-kanalen uit deze abonnementen zonder smartcard – zogenaamd Free To Cable – te bekijken. Ziggo verklaarde eerder aan Totaal TV dat vanwege de harmonisatie van tijdelijke aard is en dat de situatie uiterlijk op 1 april genormaliseerd zou zijn.


Lees het hele verhaal op, http://www.totaaltv.nl/nieuws/19430/
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger
Ah, dan had ik het toch goed onthouden dat het nieuws niet correct was en er geen zenders vrij uitgezonden zouden worden. Althans niet digitaal.

Zou wel leuk geweest zijn. Wink

Vanmorgen was er wegens de stroomstoring tijdelijk helemaal geen beeld, dat is dan weer een complete tegenhanger. Grin
Greetings, Black Tiger
 
dingemans
Alsnog info gevonden op de Ziggo site. De HD doorgifte was tijdelijk, behalve voor NPO 1, 2 en 3.
Er worden wel ruim 40 digitale zenders ongecodeerd aangeboden in SD kwaliteit.

De link met de specificatie:

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht-nieuw
 
kezeltje
beste forumlezers,

Ik kreeg te horen dat onze kabelprovider een aantal digitale kanalen ongecodeerd doorgeeft.
En idd op de website staat een lijst met zenders/kanalen die idd zonder smartcard te bekijken zijn.
Dan mijn TV maar eens wat kanalen aten zoeken: maar ik krijg alleen een analoge tunerkeuze.
Toch heeft mijn TV een digitale tuner aan boord.
Volgens de gegevens van de fabrikant is het een DVB-T tuner
Deze DVB-T tuner werkt alleen als men de landkeuze op Zweden of Finland zet.
Eerst de keuze voor Finland: Ik kreeg 166 TV kanalen en 72 radio kanalen.
Wanneer ik de keuze voor Zweden maak, dan krijg ik 123 TV kanalen en 82 radio kanalen.
Wie kan mij vertellen waarin dit verschil zit.
En waarom zit SBS9 niet in dit pakket??

Ik hoor het graag.
Jan.
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
Black Tiger

Quote

Deze DVB-T tuner werkt alleen als men de landkeuze op Zweden of Finland zet.

DVB-T is niet van Ziggo maar Digitenne van KPN. Ik weet niet wie er nog meer in Nederland op DVB-T zit en ook geen idee waarom er een verschil zit in het aantal kanalen. Vermoedelijk is het zo dat er bij de ene wat meer frequenties zijn die hij af zoekt dan bij de andere.

Heb je het over Ziggo dan is het ofwel analoge kanalen ofwel je moet kiezen voor DVB-C, maar dan moet de TV dat ondersteunen.

Ter informatie even de verklaringen van de termen:
DVB-S = Satelliet (satelliet antenne digitaal)
DVB-T = Terrestrial (antenne via aarde digitaal)
DVB-C = Cable (kabel ontvangst digitaal).
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen smartcard nodig, 46 zenders ongecodeerd bij ziggo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 3 15-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Advertentie