obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Minder kwaliteit signaal na omzetting?
Black Tiger
Nee dat klopt, maar als het goed is gebeurt het maar op enkele zenders en die frequenties werden voor de omzetting niet gebruikt.
Dus het is wat eenvoudig maar technisch gezien wel mogelijk.

Ben zelf ook van mening dat het wel op wat veel plaatsen gebeurt en dat er misschien toch nog iets anders speelt. Maar dat kan ik zelf verder helaas niet beoordelen.
Bij mij zelf is het inderdaad slechts bij enkele zenders op die frequenties dus het kan inderdaad goed kloppen.
Greetings, Black Tiger
 
hfaber
Hallo,
ook bij ons in Uden zijn problemen na de omzetting.
Voorheen werkte het goed maar nu selectief fout d.w.z. alleen de Belgische zenders
geven foutcode en zwart beeld. Ook alles al nagelopen en alles ook via de ziggo help getest.
Ik denk dat het signaal niveau te laag is. Als er instraling is van bv digitenne of 4g dan zou dit ook voor de omzetting een probleem geweest zijn. (denk ik) Als de signaal ruisverhouding niet goed is dan moet je dus het signaal groter maken om boven de storing uit te komen en zo de signaal ruisverhouding te verbeteren.
Ik kan ook niet goed begrijpen hoe een koperkabel signaal met juiste amplitude zo verstoord zou kunnen raken van een 4g of digitenne signaal wat door een lekje in de afscherming zeer zwak uit de lucht wordt opgepikt !
De signaalsterkte en de kwaliteit is met de meeste decoders te zien maar hier wordt door de hulp van ziggo niet naar gevraagd terwijl dit toch belangrijk is in het hele kabel verhaal !

Benieuwd naar reacties!Wink
 
Black Tiger
Zoals gezegd is dat van die inslag alleen van toepassing als het om enkele zenders gaat en er sprake is van oude bekabeling en/of splitters.
De reden dat er voordien geen sprake was van inslag was omdat nu andere frequenties gebruikt zijn na de omzetting, die binnen het frequentiebereik van DVB-T en GSM vallen.

Heb je een groter probleem, zoals jij bijv. met zwart beeld, dan lijkt me inderdaad eerder iets met het signaal mis te zijn.
Jij hebt helaas niet vermeld welke signaalsterkte en kwaliteit jij hebt bij die zenders.
In die gevallen is het advies ook om de Ziggo helpdesk te bellen.
Greetings, Black Tiger
 
hfaber
Hallo,
Nog wat gegevens :
Humax duovision ipvr 9200c
Signaal sterkte 55% Kwaliteit 40% Ber(e-6) 3006 veel fouten dus....

Samsung TV met T/C en kaart digitaal: Sterkte: 63% en kwaliteit 100%

Dit met dezelfde kabel en aansluiting.
De Duo is wat ouder dus hier is het signaal niet sterk genoeg. De belgen zijn weg!
Bij de Samsung TV is alles goed .

Sluit ik de samsung tv aan op de doorlus van de duo dan gaan op de TV de duitse zenders brokkelen.
Hetzelfde resultaat met een andere kabel.

De kabels komen van een Hirsmann splitter versterker maar dit zit achter een kast en geeft veel ellende om er bij te komen maar dat ga ik nog proberen met een rechtstreekse goedgekeurde kabel op de muurdoos

Groet en dank
 
Black Tiger
Yep, als je een slechte kwaliteit hebt gecombineerd met een BER die niet op 0 blijft hangen heb je inderdaad een signaal probleem.

Het beste kun je dit het zelf het eerst even controleren.
1.) Is de groene kabel die het huis in komt niet geoxideerd bij de aansluiting
2.) Is de Hirsmann nog in orde zoals hij moet zijn?
3.) De gewone kabels controleren.

Als dit allemaal in orde is, wat ik eigenlijk wel vermoed, dan kun je dat in elk geval al uitsluiten want daar zal de helpdesk wel naar vragen als je ze belt.
Dan kun je aangeven dat je dit al nagekeken hebt en er echt sprake is van een signaalprobleem. Dat scheelt weer tijd en evt. geneuzel.
Geef daarbij ook duidelijk aan dat de BER ook behoorlijk uit slaat en de kwaliteit slecht is.
Greetings, Black Tiger
 
hfaber
Zo ver bedankt voor het meedenken.
De kast moet leeg anders kom ik er niet achter.
deze klus is voor wat later en dan laat ik de oplossing weten

Groet en dank
 
hfaber
Hallo, Opgelost!
Toch maar de kast aan de kant en een nieuwe goedgekeurde kabel van ziggo van de Hirschmann verdeler naar de Humax decoder
De Hirschmann verdeler is uitgerust met F connectors en hiervoor een verloop gemaakt.
Als test een open verloop met een niet afgeschermde plug. Signaal 100% en alle zenders goed
Van 4g en/of digitenne instraling dus geen last. Hemelsbreed 100 meter van ons huis staat een hoge zend mast.
Daarna zelf een dikke netwerk coax kabel gemaakt met 2 goed afgeschermde pluggen.1x een F connector en een "gewone" plug.Hiermee ook 100% kwaliteit en alle zenders ok !
Een tv coax heeft officieel een impedantie van 50 ohm en mijn pc coax heeft een impedantie van 75 ohm.
Mijn nu gebruikte dikke coax kabel is: RG 62 a/u MIL c-17 en 12 db demping/100meter(werkt prima!)
De afgekeurde dunnere witte kabel is: 3c-2v 75ohm (Laat zenders weg)
De dikke ziggo kabel is: RLA ++Class A+compliant 105dB/1Ghz (werkt ook prima en is nu reserve/test)
Digitale kabel storingen blijken te ontstaan bij een combinatie van een te hoge demping in te DUNNE kabels.
De afgekeurde witte kabel werkt bij analoge TV doorgifte en ontvangst prima !
De doorlus van de Humax decoder geeft toch zoveel verzwakking (naar de Samsung TV) dat selectief! de Duitse zenders ernstig blokken. Nu dus 2 coax kabels van de Hirschmann verdeler naar de Tv en de Humax...
Ik hoop dat iedereen wat heeft aan deze info en begrijpt waarom de kabel belangrijk is
De 64Qam digitale modulatie blijkt gevoelig voor kabel eigenschappen. Officieel zou je nog de kabels op een juiste lengte moeten korten om relfecties te voorkomen 1/4 lamda stukken of zoiets..Hoe ver moet je gaan?
Succes
 
Black Tiger

Quote

Digitale kabel storingen blijken te ontstaan bij een combinatie van een te hoge demping in te DUNNE kabels.

Ja nu je het zegt herinner ik me dat de helpdesk medewerker ook nog gezegd heeft dat dikkere kabels er minder last van hadden dan dunne kabeltjes. Dikkere waren beter geïsoleerd.

Ik heb zelf een Cisco en gewoon een dun doorluskabeltje van de uitgang naar de TV toe, dat geeft hier nergens blokvorming.
Dat is misschien wel een eigenschap van Humax.
Boven bij m'n dochters was er ook al verschil in signaal tussen twee Humax ontvangers. Een ietwat modernere heeft minder signaal dan de oude F3100 die verder weg stond, ook nog achter een onbeschermd T-stuk.

Bedankt in elk geval voor je terugkoppeling en de goede uitleg en benoeming van adviseerbare kabels. Daar zullen zeker wel mensen iets mee kunnen.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Minder kwaliteit signaal na omzetting?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Humax IHDR 5500C Geen signaal Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 14-07-2020
Afschakelen analoog signaal, gevolgen voor radio-ontvangst? Ziggo nieuws : 2 18-10-2018
Ziggo schakelt analoog TV signaal uit vanaf april. Ziggo nieuws : 1 09-03-2018
Horizon mediabox ‘geen signaal, controleer antenne aansluitingen’ Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 3 18-11-2017
Geen TV signaal meer Klacht over Ziggo : 2 26-12-2016
Advertentie