obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je vragen stellen over allerhande problemen met je pc, laptop, netbook, ipad, Imac, enz. Bijvoorbeeld hoe optimaliseer ik de internetsnelheid. Ook voor programma en software vragen.
 Onderwerp afdrukken
Ubee Router en wireless staan uit.
Sjoerd_K
Hallo,

We hebben het volgende probleem.
Opstelling Ubee wifi modem en een Sitecom 450N Router. We werkten draadloos.

Probleem: diverse minecraft servers zijn niet bereikbaar.
Wanneer ik de Sitecom er tussen uithaal en de kabel van de Ubee in de laptop stop, zijn de wel bereikbaar.

Ik wil het stappen plan uitvoeren. https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/stappenplannen/router-achter-router-ubee

Echter wanneer ik op de Ubee inlog kom ik niet veel verder.
Router en wireless staan uit. Hoe kan ik deze aanzetten?
 
Zippo
Ik denk dat de Ubee in bridge mode gezet is door de klantenservice. (Als het goed is kun je geen gebruik maken van ziggo wifispots) Alleen de klantenservice kan deze functies weer herstellen.
Even bellen met 1200
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Sitecom Webcare
Voor Minecraft servers dienen vaak enkele poorten geforward te worden (welke is te vinden op de Minecraft website). Het forwarden van poorten kunt u als volgt doen:

1. Log in op de router
2. Ga nu naar 'Advanced Settings' en selecteer het tabblad 'Port Forwarding'
3. Vink de optie 'Enable Port Forwarding' aan
4. Vul de volgende gegevens in:
Local IP: voer hier het IP adres van uw Minecraft server in.
Type: selecteer het gebruikte protocol of kies beide
Port Range: voer hier het vrij te geven poortbereik in
5. Klik op 'Add' en daarna op 'Apply'

Verder is het ook handig om te controleren of UPnP aanstaat:
6. Ga nu naar 'Advanced Settings' en selecteer het tabblad 'UPnP'
7. Selecteer de optie 'Enable' naast UPnP en klik op 'Apply'

Lukt het niet, neem dan gerust contact op met onze supportafdeling
 
Black Tiger
Dat van die forwards kan kloppen, maar dan zal de Ziggo modem toch eerst in routermode moeten staan zoals Zippo schreef.Wink
Greetings, Black Tiger
 
Sitecom Webcare
Voor het forwarden van poorten op de Sitecom router (waarschijnlijk de oplossing voor het probleem) is het niet nodig om het Ziggo modem in routermodus te zetten. Voor het volgen van de router-achter-router instructies op het Ziggo modem wel. Gezien het modem in bridge staat is het echter handiger om even te controleren of het inderdaad met port forwarding opgelost is. Het inschakelen van de routerfuncties van het modem kan in deze situatie juist extra problemen veroorzaken, gezien het zomaar zou kunnen zijn dat ook die dan het verkeer van de Minecraft server gaat blokkeren.
 
Black Tiger
Klopt, jullie hebben gelijk, ik was nog aan het denken aan gebruik middels het stappenplan.
Als je rechtstreeks forwards op de router maakt is dat niet nodig.

Van de andere kant is het zo dat je normaliter geen forwards nodig hebt voor uitgaand verkeer, dus om die minecraft servers te bereiken.
Forwards zijn voor inkomend verkeer en dus feitelijk alleen als je zelf een server hebt draaien.
Greetings, Black Tiger
 
Sjoerd_K
Bedankt voor de goede feedback. Helaas heb ik het probleem nog niet kunnen oplossen.
Er zit wel verbetering in, maar we zijn er nog niet helemaal.
Het grootste probleem is de Sitecom 450N. Ik krijg de poort niet open, wat ik ook probeer.
Ondanks de goede support van Sitecom Webcare. Thanks!

Ik krijg de poort open wanneer ik de Sitecom er tussen uithaal, port forwarding op de Ubee uitvoer en mijn firewall uitzet op mijn laptop (Macbook).
Wanneer ik vervolgens de firewall aanzet kreeg ik de melding “filtered”.
Getest met ipfingerprints portscan

Probleem zit zo te zien in de firewall van de Mac.

Tevens blokkeert de Sitecom iets. Ik merk dat zonder de Sitecom diverse Minecraft servers bereikbaar zijn de voorheen niet bereikbaar waren. Geen idee waardoor dit komt.
Echter met de Sitecom is de signaalsterkte en kwaliteit veel beter daarom, wil ik deze er graag tussen hebben.
 
Sitecom Webcare
Mogelijk loopt er in dat geval iets mis bij de firmware of valt in de tekst van het log te achterhalen wat er misloopt. Ik wil u adviseren om contact op te nemen met onze helpdesk via e-mail (log meesturen) of chat (tijdens kantooruren). Deze opties vindt u hier.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee Router en wireless staan uit.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Router aanschaffen?? WiFi, draadloos netwerk : 3 01-02-2018
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Horizon box loopt vast na lang aan staan op radio Klacht over Ziggo : 3 09-04-2017
Advertentie