obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van en over Ziggo" posten.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe Ziggo-klanten duurder uit
Henk
Deze week zijn de kabelbedrijven Ziggo en UPC verder gegaan als één bedrijf onder de naam Ziggo. Ziggo biedt vanaf nu een andere pakketstructuur met bijbehorende prijzen. Nieuwe klanten zijn vaak duurder uit.

Bestaande Ziggo- en UPC-klanten behouden hun bestaande pakketten met bijbehorende prijzen. Nieuwe klanten kunnen alleen kiezen uit de nieuwe pakketten. Dit betekent voor nieuwe klanten in veel gevallen hogere maandtarieven.

Bruikleen in plaats van koopmodel
Het nieuwe Ziggo heeft definitief afscheid genomen van het koopmodel voor de aanschaf van digitale ontvangers voor het televisiepakket, het is alleen nog mogelijk om een ontvanger of CI+module in bruikleen af te nemen. Voor de mediaboxen heeft de klant de keuze uit een zogenaamde standaard mediabox (van het merk Humax) of een Horizon mediabox (Samsung). De Horizon mediabox biedt een aantal extra diensten zoals Replay TV en opnemen van programma's.

Standaard televisie
Door het bruikleenmodel vormen alleen het free to cable aanbod van meer dan 30 zenders en de regionale omroepen het standaardpakket (Ziggo Kabel TV). Het 'oude' standaardpakket is omgedoopt tot Ziggo Play Start en kost ten opzichte van het oude Ziggo nu 6,25 euro per maand meer; daar zit wel de digitale mediabox bij. Voorheen was het de bedoeling om zelf apparatuur aan te schaffen. Play Complete kost 34,95 per maand en daarbij krijgt de abonnee een Horizon mediabox in bruikleen.

Een overzicht van de belangrijkste prijswijzigingen:
Ziggo Kabel TV: 18,70 euro per maand (was bij Ziggo 18,25 euro per maand; UPC 18,70 euro per maand)
Ziggo Play Start: 24,95 euro per maand inclusief huur standaard mediabox (was bij Ziggo 18,25 euro per maand; UPC Starter 24,20 euro per maand) Dit pakket bestaat uit 60 televisiezenders waarbij er 27 in HD-kwaliteit wordt aangeboden. Eenmalige activatiekosten: 29,95 euro
Ziggo Play Complete: 34,95 euro per maand inclusief huur Horizon box en MyPrime (Play Complete = 60 tv-zenders waaronder 27 HD zenders) Eenmalige activatiekosten: 29,95 euro.


TV Royaal
Het standaard televisiepakket kan worden uitgebreid met extra televisiezenders onder de naam TV Royaal. Hierbij kent Ziggo twee varianten.
TV Royaal Start: Play + 9,95 euro per maand oftewel minimaal 34,90 euro per maand (was bij Ziggo TV Extra 32,20 euro per maand; UPC 34,15 euro per maand) (TV Royaal = 115 tv-zenders waaronder 38 HD zenders)
TV Royaal Complete: Play Complete + 9,95 euro per maand oftewel minimaal 44,90 euro per maand inclusief Horizon Box en MyPrime (TV Royaal = 115 tv-zenders waaronder 38 HD zenders)

Extra ontvangers
Ook voor het afnemen van extra CI+-modules of digitale ontvangers voor de televisie op slaapkamer dient er extra betaald te worden per maand.
CI+ 2 euro per maand extra
Mediabox: 4 euro per maand extra
Horizon: 5 euro per maand extra

Alles in 1
Ziggo biedt ook een aantal nieuwe Alles-in-1-pakketten:
Connect & Play Start: 45,95 euro per maand (was bij Ziggo voorheen Ziggo Alles in 1 Basis zelfde prijs; UPC Alles in 1 Basis 44 euro per maand voor 50 Mbit/s down/5 Mbit/s up ). De eerste 3 maanden 39,95 euro per maand; tijdelijk geen activatiekosten (29,95 euro per maand); 40 Mbit/s down / 4 Mbit/s up, Mediabox met Ziggo Play Start.
Connect & Play Complete: 59,95 euro per maand (was bij Ziggo voorheen Alles in 1 Plus, 55,95 euro per maand; UPC Alles in 1 Power 55 euro per maand) eerste 3 maanden 39,95 euro per maand; tijdelijk geen activatiekosten (29,95 euro per maand) 120 Mbit/s down / 12 Mbit/s up, Mediabox met Ziggo Play Start,
Connect & Play Max: 73,95 euro per maand (was bij Ziggo voorheen Alles in 1 Extra, 65,95 euro per maand; UPC Alles in 1 Power Extra 70 euro per maand) eerste 3 maanden 39,95 euro per maand; tijdelijk geen activatiekosten (29,95 euro per maand) 200 Mbit/s down / 20 Mbit/s up, Horizon box met Ziggo Play TV Royaal

Diensten die verdwijnen
Het nieuwe Ziggo is gestopt met een aantal bestaande diensten. Wanneer nieuwe klanten een internet-abonnement afsluiten worden er geen nieuwsgroepen meer aangeboden. Ziggo is gestopt met deze dienst omdat er volgens Ziggo te weinig gebruik van gemaakt werd. Ziggo heeft een overzicht van de diensten die per vandaag niet meer worden aangeboden online gezet.
 
Black Tiger
Ik heb onderhand wel een beetje genoeg van die prijsstijgingen.
3 jaar achter elkaar is er al een prijsverhoging geweest, nog vlak voor de fusie verleden jaar.
Toen werd er nog gezegd dat we de fusie niet hoefden te bekostigen, maar het ziet er naar uit dat dit toch wel degelijk gebeurt.Helpless

Ik heb daarnaast liever een koopbox dan dat je elke maand voor een huurtoestel moet betalen, waardoor de maandprijs alleen maar hoger wordt, terwijl veel mensen het sowieso al moeilijk hebben.

Lijkt me dus ook niet bepaald een positieve ontwikkeling.Sad
Greetings, Black Tiger
 
pat30724
Ik ben overgestapt van de middelste alles in 1 naar de duurste en het kost mij in de maand 2 euro meer dan ik nu betaal en krijg de horizon box der met bruikleen bij. Eerst 3 maanden inderdaad van 40 euro. Bij kpn ben je voor 200Mbit vele malen duurder uit, als het überhaupt leverbaar is hier max 50Mbit voor bijna 60 euro!
Wink
 
Black Tiger
Er zijn meerdere aanbieders voor glasvezel, ook goedkoper dan KPN.

Het duurste pakket is 73,95 dus ik weet niet hoe je er bij komt dat je maar 2 euro per maand meer betaald dan je nu betaalde.
Want je moet wel ook vergelijken wat je krijgt qua snelheid.

UPC was voorheen goedkoper met de pakketten, je kreeg daar voor 54 euro een snelheid van 150 mbit, waar ik bij Ziggo dus al 55,95 voor 120 mbit betaalde. Dus weiniger snelheid voor meer geld.

Ik ben dus reuze benieuwd hoe jij dan aan een verschil van 2 euro komt tussen middelste en duurste pakket.
Gewijzigd door Black Tiger op 16-04-2015 03:15
Greetings, Black Tiger
 
pat30724
Ik heb even gezocht hoe het verschil van maar 2 euro komt.

Ik had de middelste alles in 1. Met het complete zender pakket (werd bij mij apart berekend á 13,95 pm) het volledige zenderpakket zit nu in het alles in 1 pakket in

Als ik nu bij de pakketten kijk zie ik alleen bij Connect & Play Max het TV Royaal er al in zit. Bij de overige 2 pakketten zit het TV Standaard pakket. Als je dan alsnog TV Royaal wilt betaal je hier dus apart voor.
Gewijzigd door pat30724 op 30-04-2015 02:37
Wink
 
Nietes
IK heb nu 200/20Mb en betaal daar 62 euro voor. Nieuwe klanten gaan 72 euro betalen, dus wel een heel verschil. Zou ik terug willen naar 120/12Mb zou ik 58 euro gaan betalen en dat was 52 euro en met een maand contract, nu alles met een jaar contract, toch wel meer al 2 euro verschil, of zie ik het verkeerd? Hoe kom ik nu als bestaande klant weer terug op internet Z3 voor die 52 euro ik wil dus simpel tv zonder poespas en internet 120/12Mb. Die horizon en My prime shit hoef ik niet
Gewijzigd door Nietes op 01-05-2015 13:03
Stja Annoying
 
Black Tiger
Je ziet het goed Nietes. Het jaarcontract is trouwens alleen het eerste jaar en voor nieuwe klanten.
Bestaande klanten hebben ook 1 jaar contract en daarna wordt het automatisch een maandcontract.
Ik heb ook Alles in 1 Z2 maar dat kost inmiddels dus al 55,95. Als je terug gaat zal het 59,95 kosten nieuwe stijl voor zover ik het begrepen heb.

Je kunt als het goed is via Mijn Ziggo en pakket wijzigen weer naar Z2 voor 52 euro. Alleen heeft het nu een andere naam.
Greetings, Black Tiger
 
Nietes
Ik zie helaas bij "mijn ziggo" nog geen 120/12Mb pakket voor 52 euro, ik zie Connect & Play Start 44 euro, Connect & Play Complete 58 euro, en Connect & Play Max 72 euro. Ik zou dus maar een paar euro minder gaan betalen als ik naar Connect & Play Complete zou gaan, ik heb nu nog Connect & Play Max ( voorheen internet Z3 )
Stja Annoying
 
Black Tiger
Ja zoals aangegeven zijn die namen verandert en dus ook de prijzen.
Alles in 1 Z2 van inmiddels 55,95 heet nu Connect & Play Complete en is weer duurder, 59,95 euro dus.

Internet Z2 is inderdaad niet meer verkrijgbaar, het vergelijkend pakket kost 58 euro en is dus inderdaad niet de moeite waard.
Het alles in 1 pakket (voorheen alles in 1 Z2) kost nog steeds 55,95. Dat is dan wel met Play start als TV pakket.
Maar dat was met alles in 1 Z2 ook het geval.

Is echter zo niet zo snel te zien op de Ziggo site, maar als je bij zelf samenstellen gaat, dan is dat TV pakket wel terug te zetten.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe Ziggo-klanten duurder uit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Nieuwe tarieven Ziggo nieuws : 1 13-05-2022
Advertentie