obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en Ziggo? Instellingen voor ziggomail, Email, POP, SMTP. P2P, emule, edonkey poorten en NZB's. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Spotnet en Newsleecher kun je hier naar vragen.
 Onderwerp afdrukken
Te enthousiast spamfilter...
alaan
Sinds enige weken wordt mail van een aantal emailadressen niet meer doorgelaten maar geretourneerd aan de afzender omdat er sprake zou zijn van spam....Spamfilter van Ziggo op de laagste stand gezet, maar probleem blijft, terwijl daarvoor de mails altijd doorkwamen...Volgens Ziggo staat mijn ip-adres vermoedelijk geregistreerd bij Spamcop, maar dat heb ik gecontroleerd en dat klopt niet. Ziggo zegt niets te kunnen doen, maar ik zit met het probleem dat ik nu niet weet welke mails precies tegen gehouden worden......
 
Black Tiger
In principe staan alle Ziggo ip adressen van normale klanten standaard in 2 spamlijsten. Dat is omdat het hier om een range van dynamische ip adressen gaat. Dit is met name gedaan omdat in het verleden nogal eens thuisgebruikers mailservers hadden draaien en die niet fatsoenlijk geconfigureerd hadden met alle nadelen vandien, zoals o.a. open relays.

Dus of jouw ip bij spamcop geregistreerd staat is in feite totaal niet belangrijk, aangezien je via de mailservers van Ziggo je mail verstuurd.
Het kan echter goed zijn dat een van de Ziggo mailservers in een spam lijst staat.

Even los daarvan heb ik zelf een afkeer van het spamfilter van Ziggo, aangezien deze ook standaard de nodige bijlages met bijv. jpg bestanden gewoon verwijderd.

Als je wilt kunnen we een test doen, dan laat ik je emails sturen naar enkele verschillende hosting servers waar ik het beheer over heb.
Ik kan bij de logfiles en kan op die manier ook zien waar het mis gaat en waarom eventuele mail geweigerd wordt.
Daarvoor moet uiteraard wel de mail door Ziggo doorgelaten worden, maar dat zien we dan vanzelf.

Als je interesse hebt in zo'n test, stuur me dan maar even een pm. Ik hoef geen wachtwoorden of iets soortgelijks, maar ik zet standaard geen email adressen publiek om spam te voorkomen.
Greetings, Black Tiger
 
alaan
Bedankt voor het meedenken, het gaat niet om mijn uitgaande mail, maar de mail die enkele anderen naar mij sturen, die wordt niet geaccepteerd terwijl ik tot voor 3 weken geleden die mails wel binnen kreeg....
Gewijzigd door alaan op 21-04-2015 17:40
 
Black Tiger
Excuseer, ik had het verkeerd geïnterpreteerd, mijn fout.

In dat geval kan het zijn dat die anderen in een spamfilter staan, ofwel dat er bijlages in hun e-mails zaken die door het spamfilter van Ziggo tegen gehouden worden.

Misschien kun je die afzenders eens vragen de melding door te geven wat ze te zien krijgen in de teruggekomen email.
Daarin staat namelijk altijd iets zoals dit voorbeeld:

Quote

: kpn.nl smtp.kpn.com said:
552 Message size exceeds fixed maximum message size


Maar hier kan dus ook iets anders staan, normaliter wel een Engelstalige melding.
Als je deze kunt opvragen en in zijn geheel hier kunt plaatsen (zijn meestal max. iets van 4 a 5 regels), dan kan ik je aangeven welk probleem er speelt.

Dit kan trouwens per afzender een ander probleem zijn.
Greetings, Black Tiger
 
alaan
Het gekke is dat tot 3 weken geleden de mails van die afzenders gewoon doorkwamen en zonder dat er iets aan de pc's veranderd is worden deze mails nu tegengehouden Hier het laatste deel van wat zij terug krijgen:
Rule breakdown below
pts rule name description
---- ---------------------- --------------------------------------------------
0.00 EMPTY_ENV_FROM Empty Envelope From Address
0.00 BSF_SC0_MISMATCH_TO Envelope rcpt doesn't match header
0.00 HTML_MESSAGE BODY: HTML included in message
0.20 BSF_SC0_SA590 Custom Rule SA590
0.00 BOUNCE_MESSAGE MTA bounce message
0.00 ANY_BOUNCE_MESSAGE Message is some kind of bounce message
 
Black Tiger
Wel apart, normaliter vindt je deze informatie in de headers, niet zo gauw in de mail zelf.

Een van beiden maakt in elk geval gebruik van Barracudacentral. Een spamfilter waar ik zelf ook gebruik van maakt.
Helaas is het moeilijk te achterhalen, want er komt pas een waarde van 0.20 bij de Custom Rule SA590.
Een spamcore van 0.20 is normaliter te laag om te blokkeren.

Het ziet er daarom sterk naar uit dat er iets anders de mail tegen houdt.

Mocht het mogelijk zijn om de volledige headers te krijgen wil ik daar ook wel even naar kijken.
Maar die kun je dan beter even per email of pm sturen aangezien daar ip adressen in zitten.
Greetings, Black Tiger
 
briolet
Ik gebruik geen Ziggo mail, maar laat wel de mail naar Ziggo doorsturen naar mijn eigen account.

Bij afzenders die een SPF record gebruiken. klopt de afzender dan niet meer en verdwijnt die mail in mijn spambox.

Quote

Received-Spf: fail (dataweb.nl: domain of return-to@email.iaccept.eu does not designate 212.54.34.165 as permitted sender)


Het heeft ook een tijdje geduurd voordat ik doorhad waarom de mail van deze afzender steeds in de spambox terecht kwam, omdat de spamscore zelf zeer laag was. Ik heb geen idee of Ziggo het SPF record recent is gaan controleren.
 
Black Tiger
Dat klopt Briolet, maar dat moet je dan in de headers terug kunnen zien.
Ik heb zojuist de headers per pm gehad, maar daar is alleen alles van de afzender te zien met uitgebreide Barracudacentral log.
Deze markeert de email inderdaad -niet- als spam dus daar ligt het niet aan.
Er is niets over SPF records te zien.

Als Alaan wilt gaan we het eens met mijn email uitproberen, ik kan de logs van onze servers uitlezen en kijken of ik daar iets zie wat er mis gaat.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Te enthousiast spamfilter...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
SPAMfilter Ziggo laat SPAM door!? Algemeen : 6 08-08-2010
Spamfilter Ziggo werkt niet! Instellingen software : 1 14-06-2009
Advertentie