obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Aansluitschema Radio
Maarten1600
Sinds een jaar ongeveer Ziggo 3 in 1.

Alles werkt goed maar wat me niet lukt is de radio via coax aansluiten. Van de hoofdaansluiting gaat het de versterker in en die vertakt zich naar Modem en twee televisiekabels. een van die kabels komt uit in de woonkamer bij het aansluitpunt voor de tv. Dat is een vernieuwde doos met plaats voor 1 coax stekker. Daarom al die tijd alleen de tv. Want wat wil nu, als ik daar een verdeler op "draai", werkt de interactieve tv niet meer. Zonder verdeler geen ruimte voor de radiocoax en mét, interactieve tv foetsie. schakelaar aan of uit maakt geen verschil.
Moet het dan met het bijgeleverde metalen T stuk?

Benieuwd naar de oplossing
 
Zippo
Die standaart RTV doosjes zijn inderdaad niet geschikt.

Je kunt idd proberen met het T-stuk een kabel naar je radio aan te sluiten.

Heeft er iemand een betere oplossing?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Maarten1600
Dank voor je nadenken in ieder geval. Maar als het een probleem is wat vaker voorkomt, hoe sluit Nederland met 3 in 1 dan hun radio aan? Hoe kan het dat dat een zorg is?
 
BMP
Wat Zippo zegt, met een enkele wandcontactdoos dien je het bijgeleverde t-stuk, een splitter naar tv en radio te gebruiken.
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
eugene
Hey, ik zag dit onderwerp voorbij komen op Twitter. Heb je al eens op wikipedia coaxkabel gekeken ? Daar staat bijna helemaal onderaan: Coaxiale kabels voor de doorgifte van radio- en televisiesignalen moeten een impedantie hebben van 75 ohm. Voor computernetwerken worden kabels met een impedantie van 50 ohm gebruikt. Het is voor de aanleg van een netwerk belangrijk dat de typen niet verwisseld worden. Vandaar dat ze altijd vragen of je een kort of lang kabeltje tussen de WCD en kabelmodem hebt zitten of een (te) lange bij een helpdesk, dat is ook een manier om er achter te komen of je wel de juiste impedantie gebruikt, ik weet niet of bij jouw dit het geval is en of het uberhaupt wel de juiste oplossing is enzo. Ik zal dit zelf ook eens hier controleren.

Je kan deze vraag ook nog even stellen op ziggo.nl daar hebben ze ook een fora namelijk. https://ziggo.gebruikers.eu/ http://ziggo.gebruikers.eu/ URLs doent het misschien niet community punt ziggo punt nl

YouTube Video

Gewijzigd door eugene op 03-05-2015 16:49
 
Maarten1600
Dank voor de tip maar ik ken het fenomeen. Ik heb echter ook alleen de door Ziggo verstrekte kabel overal dus dat zou het niet mogen zijn. Ik ga wel naar het Ziggo forum zoals je aangeeft.
Dank voor het meedenken, erg fijn!

Maarten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Aansluitschema Radio', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Advertentie