obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
DNS server reageert niet
Dotter
Sinds de fusie van Ziggo met UPC heb ik regelmatig last van een uitvallende internetverbinding. De fout die optreedt is: DNS server reageert niet. Voorheen eigenlijk nooit problemen met de internetverbinding
Na opnieuw opstarten van modem en (eigen) router is het probleem tijdelijk opgelost.
Ik heb nu handmatig alternatieve DNS servers ingesteld, waarmee het probleem is verholpen. Maar wil ik nu op mijn tablet met de Ziggo app TV kijken, dan lukt dat niet als ik alternatieve DNS servers heb ingesteld.
 
MisterSenseo
Geef die alternatieve DNS servers in je router in en daarmee los je het hele probleem op........Wink
Dan krijgt elk aangesloten apparaat, bedraad of draadloos, dezelfde DNS servers, namelijk degene die jij in je router hebt ingevoerd.
Wel even router rebooten na deze wijziging.......
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Dotter
Dank je voor deze tip; lost het probleem van tv kijken op.
Maar het probleem van de niet reagerende dns server niet :-)
Enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn? Ik vermoed dat het toch bij mij ligt. Ik krijg nl geen melding dat het bij buren en kennissen die ook Ziggo hebben eveneens gebeurt. (En ik word meestal gebeld als er een probleem met internet is)
 
MisterSenseo
Vertel eens iets meer over je binnenhuisinstallatie ?
Vanaf wandcontactdoos tot aan modem.
Is het een draadloze modem/router of een losse modem met router of een modem/router met extra router erachter ?
Graag zo gedetailleerd mogelijk.........kabellengte etc etc etc.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Dotter
We hebben een cisco modem epc3212 in de meterkast, wat via een cat6 kabel verbonden is met een eigen router (netgear wndr3700). Kabel is ca 20 meter lang.
Computer zit bedraad aan router, die op ca 1 meter van computer staat. Router staat ca 1,5 meter boven de grond, modem in meterkast ca 1 meter.
Er is aan de opstelling al jaren niets veranderd; alleen merk ik na de fusie DNS server uitval. Voorheen dus nooit last van gehad.
 
MisterSenseo
Is je modem in bridge-mode ingesteld of is hij gewoon modem/router ?
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
briolet
Een van de eerste dingen die gedaan worden bij het internet op gaan is een DNS server raadplegen. Als je dan een DNS fout krijgt hoeft het niet aan de DNS server te liggen, maar het kan ook gewoon een slechte verbinding met buiten betekenen.
 
Zippo
Misschien heeft de firewall of een setting in de router poort 53 geblokkeerd.
Poort 53 is voor DNS.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Dotter
Voor zover ik weet is dit modem EPC 3212 zonder wifi/router. Dus geen bridgemode, noch modem/router, maar enkel modemfunctie. Daarom ook een eigen router.
We hebben dit modem al langere tijd, lang voordat Ziggo begon met uitdelen van modem met router/wifi.

@briolet: met andere dns serveradressen een prima verbinding; maar een uitvallende verbinding met de DNS server van Ziggo. En dit pas na de fusie van Ziggo en UPC.
 
briolet
Als jij een eigen router hebt, hoe komt die nu aan zijn DNS instellingen. Heb je die ooit met de hand ingevuld i.p.v. via DHCP ophalen, en zijn die waarden nu ongeldig geworden omdat ze anders moeten zijn?

Ik zou de wel goed werkende DNS servers in je router invullen. Ik heb zelf ook al tijden die van OpenDNS in mijn router staan. In mijn geval niet omdat ik ze beter vond, maar omdat OpenDNS toelaat om je voorkeuren te 'customizeren'.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DNS server reageert niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Humax iHDR-5400C met PC verbinden lukt niet Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 08-01-2020
Advertentie