obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo Wifispots- Bijna geen verbinding
ZiggoUserUtrecht
Beste gebruikers,

Ik gebruik vaak Wifispots van Ziggo als ik buitenshuis ben maar ik heb er nooit echt lekker mee kunnen werken. Ziggo maakt reclame dat je er gewoon goed mee kunt internetten maar dat is gewoon niet het geval, in ieder geval niet bij mij en als ik sommige verhalen lees ook bij veel anderen niet.

Ik heb vrijwel elke minuut of minimaal om de paar minuten één van deze 5 problemen als ik verbinding heb via Wifpsots:

1 :Ik krijg continu de melding 'Host vaststellen'
2: Melding 'wacht op ...(site)'
3:Melding 'Host vaststellen'
4: Of er is wel verbinding maar zo traag dat de pagina niet helemaal geladen wordt
5: Het wifi icoontje rechtsonderin heeft een uitroeptekentje waarna ik meestal een paar minuten geen verbinding heb.


Het wifi icoontje van 'Ziggo' ( de 'streepjes'Wink loopt niet gelijk met het signaal van de Ziggo modem in de buurt. En ik merk dat wanneer er 2 of 3 streepjes zijn ik een veel betere verbinding heb dan wanneer er 5 streepjes vol zijn. Want dan heb ik juist helemaal geen goede verbinding, of beter gezegd geen verbinding.

Als ik de laptop aanzet en ik heb 2 streepjes, dan lopen de streepjes na een minuut of 5 a 10 langzaam op tot 5 volle streepjes totdat ik dus geen verbinding heb, alsof het signaal 'vol' loopt / vast loopt waardoor er geen verbinding meer is. Wat betekent dit?

Nog even een paar opmerkingen voordat ik reacties krijg die niet op mijn probleem van toepassing zijn:

1: Ik heb 3 sterke Ziggo-spots ( modems van Ziggo klanten dus) in de buurt, eentje zelfs van 5 streepjes en 2 van 3 á 4 streepjes. Het ligt dus niet aan het signaal.

2: Ik heb de netwerkkaart driver geupdate van de week, dit doe ik elke paar maanden

3: Ip adres verkrijgen staat op automatisch

4: Ik heb een ander radiokanaal geprobeerd ( geen succes)

5: Mijn internet adapter zoekt automatisch de beste Ziggo verbinding

Heeft iemand hetzelfde probleem of heeft iemand een goede oplossing?


P.S. Graag niet reageren met reacties waar ik niks mee kan zoals " Maar wifispots is niet gemaakt om mee te internetten " want dan gaat het onderwerp ineens over iets heel anders dan het probleem wat ik hier aankaart. Met Wifispots kun je zeker wel internetten en Ziggo heeft nergens vermeld dat je Ziggospots alleen kunt gebruiken als je akkoord gaat met het feit dat je om de minuut een halve minuut geen verbinding hebt.


Bedankt en groeten,

Jamal Yacoubi
ZiggoUserUtrecht voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door ZiggoUserUtrecht op 17-05-2015 21:29
 
Black Tiger
Heb je toevallig Windows 8.1 op je laptop?
Greetings, Black Tiger
 
ZiggoUserUtrecht

Quote

Black Tiger schreef:

Heb je toevallig Windows 8.1 op je laptop?


Hey Tiger, nee, ik gebruik Windows 7 Ultimate..

Het lijkt wel alsof ik één van de heel weinigen ben met dit irritante probleem..op mijn telefoon heb ik trouwens bijna altijd een goede verbinding. Of is Wifispots op een computer gewoon echt alleen maar om soms je mail te checken?
 
Black Tiger
Nee Wifispots moet op de laptop normaliter ook goed werken. Als het op de telefoon wel goed werkt, dan is dat eerder een teken dat de laptop niet echt wenst mee te werken.
Ik weet wel dat de nodige systemen met Windows 8.1 nog wel eens wat problemen willen hebben met wifi.

Heb je geen spyware op de laptop die het euvel kan veroorzaken?
Je kunt eens proberen door een scan te doen met ADWcleaner (alleen downloaden van bleepingcomputer.com) en daarna nog eens met Malware Bytes (malwarebytes.org).
Dat wil over het algemeen nog wel eens helpen.
Greetings, Black Tiger
 
ZiggoUserUtrecht
Hry Tiger,

Bedankt voor je tip,ik heb mijn laptop opgeschoond. Het lijkt me niet heel waarschijnlijk maar goed ik probeer het en kijk of het verbetert.

Ik heb een laptop uit 2007 trouwens...kan dat op één of andere manier het probleem zijn?
 
Black Tiger
Nja, de laptop is wel verouderd, maar dat hoeft niet perse een probleem te zijn, ligt er eerder aan hoe recent die nieuwste driver van Windows 8 is.
De leeftijd zorgt hooguit voor een langzamere snelheid normaliter. De wifi protocollen zijn voor zover mij bekend in die jaren niet verandert.

Anders zou ik er Windows 7 op zetten als die mogelijkheid er is. Ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat je het probleem daarmee niet zou hebben.
Greetings, Black Tiger
 
ZiggoUserUtrecht
Hey Tiger, Win7 zit er al op ..

Maar thnx voor je tips. Ik ga als niks werkt Ziggo nog even contacten.

Later
 
Black Tiger
Graag gedaan!
Zou toch nog graag van je horen of het probleem over is of dat het gebleven is. Succes alvast!
Greetings, Black Tiger
 
ZiggoUserUtrecht
Hey Tiger,

Het probleem is er nog wel. De ene keer is het internet zo snel als wat ( binnen 2 sec volledige pagina's geladen), daarna zijn er vaak time outs zo lijkt het. Met Youtube en streaming bekijken heb ik dat probleem trouwens niet..

Maar ik zal het nog even laten weten als het helemaal is opgelost of als ik weet wat de oorzaak is of wanneer Wifispots inderdaad gewoon niet bestand is voor langdurig gebruik.

ciao
 
Black Tiger
Blijf het toch vreemd vinden in dat geval. Youtube en zeker streaming is toch ook langdurig gebruik? Raar dat het euvel zich dan niet voor doet.

Quote

5: Mijn internet adapter zoekt automatisch de beste Ziggo verbinding

Wat als je dit uitschakelt en handmatig in stelt op de sterkste verbinding?
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo Wifispots- Bijna geen verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Advertentie