obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Transport Tycoon Eigen Server hoe?:
Remco de Geus
On 18-5-2015 16:19, Remco de Geus wrote:
> Beste mensen,
>
> Ik speel Transport Tycoon Deluxe waarbij je met echte tegenstanders over de hele wereld kunt spelen.
>
> Nu wil ik graag zelf een server starten maar het lukt niet via het spel mensen kunnen niet joinen.
>
> Welke poorten moet ik open zetten om het wel te laten werken. De normale gaming poort is 3979.
>
> Met vriendelijke groet;
> Remco de Geus
 
Henk
Het makkelijkst is denk ik om in de router de instelling UPNP aan te zetten. De juiste poorten worden dan automatisch geopend, althans naar buiten toe. Van het internet naar je server toe ben ik met UPNP niet zeker.
 
Black Tiger

Quote

Het makkelijkst is denk ik om in de router de instelling UPNP aan te zetten.

Dat zou ik zeer zeker NIET doen. Dit is een van de slechtste adviezen die men kan geven en het wordt ook door mensen met kennis van netwerken, inclusief mijzelf juist afgeraden om dat open te zetten op een modem.
De belangrijkste reden is met name dat dit misbruik d.m.v. malware erg eenvoudig maakt.

Beter is gebruik te maken van forwarding, daar is vaak veel over te vinden en er zijn ook de nodige mensen die daar hulp mee kunnen bieden.

In jouw geval is het inderdaad poort 3979 die geforward moet worden. Maar wel 2x. Deze poort moet namelijk zowel voor TCP alsook voor UDP open staan.
De forward moet dan worden gedaan naar het ip adres van de computer waar jouw Transport Tycoon server op draait.
Het kan daarom handig zijn deze een statisch ip te geven.
Greetings, Black Tiger
 
Remco de Geus
De UPNP staan altijd automatisch al open in de router. Bij mij stonden ze al open
 
Black Tiger
Als je toch niks om veiligheid geeft, kun je beter DMZ instellen in je router en dan het DMZ ip naar de pc met je server verwijzen.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Transport Tycoon Eigen Server hoe?:', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Voeg je eigen plaatje met snelheidsresultaten toe! Snelheid : 927 17-04-2021
dns server Ip4 Klacht over Ziggo : 9 06-12-2016
Hoort elk appartement een eigen groene ziggo aansluiting te hebben. Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 6 03-03-2016
Ziggo komt met eigen gratis sportzender Ziggo nieuws : 9 30-08-2015
Andere DNS server Snelheid : 5 19-08-2015
Advertentie