obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Internet blijft wegvallen
terror100
Beste ziggo

Ik ben een oud upc gebruiker maar sinds de overnamen heb ik temaken met steeds wegvallende internet.
Ik heb wel gewoon 200/20 MB internet maar om de 5-60 min lijkt het wel of iemand het internet uitzet (het internet komt meestal binnen 1 min al weer terug).
Ik zou graag een paar tips willen weten waardoor ik het zou kunnen proberen optelossen

Groeten richard

Ik heb een upc horizon media box waar het internet op binnen kom en na 10m kabel en netgear gs108 switch.
Deze setup heeft mij nooit problemen opgelevert dus ik denk niet dat op dit moment de setup is
Gewijzigd door terror100 op 29-05-2015 13:58
 
Black Tiger
Waat je eigenlijk op zou moeten letten is of het modem gewoon blijft draaien tijdens die uitval. Het zou toch de switch kunnen zijn, maar dat is eenvoudig te testen door de kabel eens door te trekken naar de modem (indien mogelijk).

Dat hoeft natuurlijk niet, kan ook aan het signaal liggen. Heb je al eens geprobeerd een fabrieksreset uit te voeren op de modem? Dat wil soms wel eens helpen.
Greetings, Black Tiger
 
terror100
Ik heb een modum waarop jij kan zien hoeveel internet er max doorheen kan gaat
Daar aan kan ik ook zien of hij aan staat
Maar met draadloos krijg ik net tehoren hebben wij ook al problemen
 
Black Tiger
Ja iedereen kan zien of zijn modem aan staat. De vraag was echter of de modem ook aan staat op het moment dat je internet weg valt.

Draadloos is een verhaal apart.
Er zijn dus 2 dingen die momenteel van toepassing zijn als vraag.

1.) Staat de modem aan op het moment dat je internet weg valt of is ie dan bijv. aan het opstarten of iets anders?

2.) Als je de modem een fabrieksreset laat doen, blijft het probleem dan bestaan?
Greetings, Black Tiger
 
terror100
1. Hij blijft aanstaan en erbranden ook geen lampjes op de modum dat bv lan of wifi uit is gevallen
2. al geprobeerd en hij blijft het zelfde doen
 
Black Tiger
Om echt uit te sluiten dat misschien toch de switch een storing heeft... kun je al dan niet tijdelijk eens de pc rechtstreeks op de modem aansluiten? Evt. bij de Action een utp kabel van 10 meter kopen voor 3 euro ofzo?
Greetings, Black Tiger
 
terror100
Ik heb het een betje anders gedaan
Ik heb de kabel direct aangesloten op een xbox one en gekeken hoelang ik ingeloged bleef na 15 viel het al weg
maar nu net een paar speed testjes gedaan mijn internet snelheid tijdens de storing valt dan altijd onder de 10mb maar gaat daar na weer om hoog dus die 10mb beeld kan ik niet laten zien maar wel het eind resultaat
http://www.speedtest.net/my-result/43...4395268842
Gewijzigd door MisterSenseo op 29-05-2015 22:02
 
Black Tiger
Ja oke, direct op pc of xbox one maakt in principe geen verschil, ging erom te zien of het probleem zich dan ook voor deed. En dat is het geval.

Lijkt me ergens een storing, instabiele verbinding of iets met de modem. Zou normaliter niet voor mogen komen.
Ik ken betreffend modem niet. Maar als er geen instellingen in zitten voor energiebesparing of iets in die geest wat automatisch de verbinding kan laten vertragen, dan zou ik echt eens contact opnemen met Ziggo.

Want dit hoort natuurlijk niet en kan hoogst irritant zijn, zeker als je ook nog wat wilt gamen.
Greetings, Black Tiger
 
terror100
wat ik ook best wel raar vind is dat zo een "stooring" ook soms gebeurd als ik op youtube zit maaar de filmpje blijft dan gewoon laden maar als ik bv iets nieuws open dan doet hij het niet of duurd het lang (hier zat ik net pas op teleten toen het mij opview)
het lijkt wel alsof het moeite heeft met het conecten naar nieuwe paginas wat het nog nooit gedaan heeft (weet nog niet eens of dat kan)
 
Black Tiger
Hopelijk staat er geen malware op de pc die de verbinding doet dicht klappen.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet blijft wegvallen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Ziggo biedt heel Rotterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 10-03-2020
Advertentie