obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
Geen wifi verbinding ubee 321b
Payke67
Ik heb in de software van de Ubee 321b modem de 2,4Ghz op disabled gezet. De 5ghz optie enabled. Na een restart is er geen internetverbinding. Een reset uitgevoerd, echter geen resultaat.

Moet ik Ziggo bellen om de modem op afstand te laten herstellen?

Kan de modem via mobiel / via PC ook niet bereiken via : 192.168.178.1

Wie heeft de oplossing?
 
mesa57
Harde reset (knopje op het modem 20 sec indrukken) ?
 
Zippo
Ziggo wifi spots maken gebruik van 5 Ghz. Heb je wifi spots in je account uitgezet?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
MisterSenseo

Quote

Zippo schreef:

Ziggo wifi spots maken gebruik van 5 Ghz. Heb je wifi spots in je account uitgezet?


Ziggo WiFiSpots maken gebruik van 5 Ghz ??????
Dat is voor het eerst dat ik dat hoor, en volgens mij ook niet waar........ Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Zippo
Of was het net andersom? In mijn ziggo periode had ik geen modem met wifi van ziggo, wel wifispots trouwens.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
MisterSenseo
Wifispots is op 2,4 Ghz.
Het probleem van de nieuwe wifi modems is dat wanneer je je modem van stroom hebt gehad of opnieuw opgestart hebt dan is 2,4 Ghz gewoon weer terug, of je het nou wilt of niet.
Dit is ook precies de reden waarom ik een niet-wifi modem heb draaien, met erachter een normale router met als extra een Cisco EPC3928 als switch en accesspoint.
Dit was off topic, topcistarter moet inderdaad minstens 30 seconden het resetknopje ingedrukt houden, daarna eerst modem restarten, daarna pc restarten,dan inloggen op http://192.168.178.1 met login ziggo en wachtwoord draadloos, en daarvanuit helemaal opnieuw instellen naar wens.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen wifi verbinding ubee 321b', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Advertentie