obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Geen kabel ook al betaal ik het zelf ?!?!?
Roderick05
Het is weer feest in regeltjesland...

Ik zit hier met twee hele oude koperkabeltjes met een 8 mbit adsl abbo'tje.
Meer is niet mogelijk omdat ik 6km van de centrale zit.

Glasvezel aanleggen is helemaal niet te betalen (te ver uit de buurt) en de bijbehorende (meestal zakelijke ) abbo's ook niet.

Nu wil het geval dat er aan de overkant van de straat een ziggo/upc abbo ooit afgesloten is, kabel is daar dus aanwezig. Het straatkastje volgens ziggo ook.

vanaf daar naar de meterkast is het 220meter, waarvan 120meter op mijn eigen terrein.
De eerste 120 meter kan ik ook zelf graven en aanleggen , ik heb zelfs een eigen graafmachine dus dat lukt wel. Zelfd de kabel krijg ik tot daar.
Eventuele extra aanlegkosten wil ik zelf betalen.

Helaas...

Ziggo laat hem niet aanleggen : Vermoedelijk komen de aanlegkosten boven de € 5000,-
Ziggo heeft dan te veel onderhoudskosten is het antwoord.
Als ik hem betaal is het toch mijn kabel ? waar is het onderhoud van ziggo dan ?

Advies van Ziggo : zelf met de aannemer in zee , de firma Baas in dit geval.

Baas: boven de € 5000,- mogen wij geen offerte uitbrengen van Ziggo, en wij werken niet in opdracht van een klant aan het netwerk van Ziggo. Zelf (een deel op eigen terrein) graven mag ook niet......

Ziggo weer gebeld dat dat ook niet werkt....

Ziggo : sorry mijnheer , het is bedrijfspolicy dat we geen aansluitingen aanleggen die meer dan € 5000,- kosten ook al betaald de klant dat !


Lijkt me dat Ziggo dan vanaf nu dus niks meer aanlegt .... wat een onzin zeg....

Iemand een idee ?
 
Zippo
Ik heb ziggo webcare op je probleem gewezen. Zij kunnen intern navragen of er een oplossing is te vinden.

En wat als je creatief de opdracht verstrekt? Een offerte tot aan je terrein is wellicht onder die 5000 euro grens. Daarna geef je een tweede opdracht.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Roderick05
Ik kan zelf een straatkast op de hoek van mijn terrein plaatsen indien nodig , kunnen ze tot daar aanleggen...

Echter , firma Baas moet het verder aanleggen en die kunnen of willen geloof ik niet meedenken...

Zie hier de antwoorden van Baas op mijn emails :

Bij onderzoek naar de aanleg van een aansluiting op bovengenoemd adres is gebleken dat de aanleg technisch/economisch niet haalbaar is.
Ziggo heeft besloten uw aansluiting niet aan te leggen.


en

Boven de 5000 euro brengen wij geen offerte uit omdat Ziggo niet wil dat deze aansluitingen aangelegd worden.

Al het graafwerk voor het aanleggen van een aansluiting moet door ons uitgevoerd worden.


en

Wij ldoen geen werkzaamheden in het netwerk van Ziggo voor eigen rekening of rechtstreeks voor u als klant.
 
Black Tiger
Yep, je zult inderdaad bij Ziggo moeten zijn.
Dat je zelf een straatkast zou kunnen plaatsen kan misschien wel, maar dat gaat Ziggo nooit goedvinden.
Maar als die al aan de overkant staat, zou het geen probleem moeten zijn. Dat Ziggo zelf die kabel niet naar jou wenst te leggen begrijp ik wel.

Je zult nog eens heel goed met Ziggo moeten praten over het feit dat je de kosten zelf wilt dragen. Maar dan zul je iets verder moeten dan de gewone helpdesk.
Misschien via webcare of een zakelijk sales adres van Ziggo. Want ik begrijp in dat geval het probleem ook niet echt.
Greetings, Black Tiger
 
Puma
Als de kast waar jij op doelt inderdaad actief is en retourgeschikt (gereed voor multimedia diensten)? Dan komen de kosten uit op:

Let op. Dit is een ruwe, maar marktconforme, prijsopgave.

Graven:
23 * 220 = 5060 euro
Kabel C3:
1.25 * 240 (overlengte) = 300 euro
Aansluiting kast:
0.5 * 54 = 27 euro
Aansluiting woning:
1 * 175 = 175 euro (kruipruimte aanwezig en niet meer dan 10m kruipen)

Voor een eventuele persing onder asfalt moet je rekening houden met circa 45 euro per meter!

Totaal: 5562 euro

Zoals je ziet is het graafwerk de grootste kostenpost. Stel het volgende voor. Je hebt een mantelbuis liggen vanaf je erfgrens tot in je meterkast! Dat is namelijk makkelijker te verkopen op kantoor dan wanneer degene roept; "de klant graaft zelf". Thumbs Up
Gewijzigd door Puma op 07-06-2015 10:09
 
Roderick05
Die mantelbuis zou ik kunnen leggen ja, ik zou zelfs zelf al kabel kunnen trekken als ze hem daar aan kunnen en willen lassen....

Het is een beetje kastje muur verhaal, Ziggo besteed het uit aan Baas en Baas doet enkel zaken met Ziggo...
Baas doet de offerte voor Ziggo en heeft daarin in weze niets met mij te maken.

Ik had de zakelijke lijn bij Ziggo gebeld en afgesproken verplicht een pakket af te nemen als de aanlegging door kon gaan.

Later ook nog een "leidinggevende" aan de telefoon gehad maar die zei : policy is policy...

Baas is , overigens niet eens komen kijken en heeft sowieso gezegd : tís boven de € 5000,- dus nee.

Nou ja we gaan het zien.. zal nog eens een poging wagen..
 
Black Tiger
Ja policy is policy als Ziggo het moet betalen, maar als je dat zelf doet kan er toch van de policy afgeweken worden? Kost Ziggo dan toch nauwelijks iets? Zou niet de eerste keer zijn.

Maar het klopt wel dat ze er heel erg moeilijk over doen. In elk geval succes gewenst! Misschien dat de tip van Puma om dat te vermelden je toch iets verder kan helpen.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen kabel ook al betaal ik het zelf ?!?!?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kabel TV Algemeen : 18 05-12-2022
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Advertentie