obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Modem reset regelmatig??
kwaliteitvanleven
Helaas gaat het Ubee321b modem regelmatig in "soft" reset: ca. 2 minuten geen verbinding en/of telefoon; daarna weer wel.

System uptime staat daarna weer op enkele minuten.
Het aangepaste SSID en WiFi wachtwoord zijn wel behouden gebleven en niet teruggezet naar fabriekswaarden.
Er is al 2 maal een monteur langsgeweest en klantenservice heeft op afstand geupdate/gereset, maar het probleem blijft bestaan.
Signaal vanaf de straatkast tot aan modem gecontroleerd en in orde.
De stroom is er niet afgeweest en andere apparatuur in huis functioneert normaal

Graag advies hoe ik afkom van deze hinderlijke onderbrekingen.
 
MisterSenseo
Ik denk dat je Ziggo moet bellen met hetzelfde verhaal en vragen om een nieuw modem, want ik denk dat er iets mis is met het apparaat.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Zippo
Gebruik eens een andere adapter voor die Ubee. Deze symptomen krijg je ook met een adapter die het bijna compleet begeeft.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
MisterSenseo

Quote

Zippo schreef:

Gebruik eens een andere adapter voor die Ubee. Deze symptomen krijg je ook met een adapter die het bijna compleet begeeft.


Inderdaad, die was me even ontschoten, dat zou heel goed de oorzaak kunnen zijn.......Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
kwaliteitvanleven
Dank voor de adapter suggestie.
Ik had nog een zelfde model/type liggen en heb die zojuist geplaatst.
Ik houd u geïnformeerd over het resultaat.
 
Zippo
Mocht de adapter de oplossing zijn bel dan de klantenservice op en vraag om een nieuwe adapter. (Je eigen exemplaar heb je elders nodig! Wink)
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
BMP
De klantenservice gaat naar de werking van het modem kijken (rebooten), en ziet dat hij defect is, waarschijnlijk word er een nieuwe modem opgestuurd.

Dan krijg je een wifi modem Smile
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
kwaliteitvanleven
Dank voor de tip, was het maar zo simpel....

Een WiFi modem heb ik al en het is ook al eens vervangen door een nieuwe.
De aanpak van klantenservice is best welwillend: we sturen een kabeltje, we sturen een monteur die modem vervangt, we sturen een monteur die signaalnivo langsloopt tot in de straatkast......
Zowel oude als nieuwe modem bleven resetten, ook na monteursbezoek en resets door klantenservice.

Vandaar dat ik me nu richt op dit forum en de eerste tip (adapter wisselen) heb ik al binnen.
Eigenlijk hoop ik op een diagnose tip: hoe je via inloggen op http://192.168.178.1 de reden van reset kunt achterhalen.
Zo'n modem houdt vast wel ergens bij of er WiFi redenen zijn (burenconflict of intern netwerk conflict) of andere redenen?????
 
kwaliteitvanleven
Goede en terechte tip!
Gelukkig had ik nog een adapter en hoef ik nu niet te wachten op een toe te sturen adapter.
En als blijkt dat dit de oplossing is kan ik in alle rust een nieuwe laten komen.
Eerst maar eens even afwachten...

Zie ook mijn reaktie op BMP
 
BMP
Als de adapter defect is? wat regelmatig voorkomt en je zet er een compatibel adapter op dan moet de adapter hetzelfde amperage hebben of nog liever hoger.

Een ander symptoom is het uitvallen bij het opnemen van een telefoongesprek. dat is meestal een defecte adapter.
Gewijzigd door BMP op 24-06-2015 21:21
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem reset regelmatig??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
Advertentie