obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
TP-Link Access Point achter Ubee 3200 modem werkt niet
HarkoBols
Ben er al enige tijd mee aan het prutsen maar krijg het niet goed...
Heb een TP-Link access point(TL-WA801ND) geinstalleerd achter mijn standaard Ziggo modem om de dekking buiten te verbeteren. Nu heb ik buiten prima dekking....maar geen stabiele internetverbinding.

Wat is het probleem? Als ik verbinding maak met de TP-Link dan kan ik ca. 5 seconden internetten en dan valt de verbinding weg. Ik ben niet heel technisch dus heb de standaard setup van het AP gedaan, en nergens aan lopen rommelen.

Iemand een suggestie? Heb de UTP kabel getest, die is prima. Ook de POE (power over ethernet) werkt, het is niet zo dat het AP uitvalt.
Als ik via een wifi scanner de verbinding test dan zie ik wel een heel wisselend signaal....

Alle tips zijn welkom....ben een beetje moedeloos :-)
 
dluijk
Hier precies hetzelfde verhaal met de Ubee 321B. Prima verbinding, 200 Mbit download, maar knalt willekeurig apparaten uit het netwerk. Zowel via kabel als via wifi. Ziggo gecontact, maar komt alleen met standaardoplossingen en reageert vervolgens gewoon niet meer. Erg jammer!

Zelf denk ik een bug in de firmware o.i.d. Ik hoop op een snelle oplossing.
 
Black Tiger
@Dluijk: In jouw geval gaat het over een ander type modem van Ubee en is dus ook een ander probleem. Graag daar een eigen onderwerp voor aanmaken.

HarkoBols: Je zegt dat je buiten prima dekking hebt, maar over hoeveel streepjes dekking of hoeveel procent praten we dan?

Wat je zou kunnen proberen is bijvoorbeeld een ander kanaal kiezen in je Accespoint wat vrijer is, soms helpt dat.
Zit je met 5Ghz te werken of met 2,4 Ghz?
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TP-Link Access Point achter Ubee 3200 modem werkt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Advertentie