obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Horizon met LAN
gabriel1949
Beste lezer, lees hier veel over modems etc. maar nu blijkt toch dat 5 g op velen niet mogelijk is ofwel niet geactiveerd kan worden. Zou prettig zijn dat het wat duidelijker naar voren komt
Volgens lezen maar zeker ook via de monteur kan een Cisco Model EPC3925 geen 120 G aan, draadloos is hij hooguit 60 G haalbaar --- blijkt ook wel daar ik op iets meer dan 50 zit nu(ander modem aangevraagd dus maar hopen op de 7200

Maar nu waar mijn vraag over gaat: achterzijde Horizon Media box staat een mogelijkheid van LAN 4 aansluitingen
De vraag is wat voor snelheid daar dan op zit! en kan dus de laptop er daadwerkelijk even gebruik van maken

gelijk maar de 2 vraag - kan daar op de LAN dus ook een NETGEAR Model WNR 3500 2 !
 
Black Tiger

Quote

Volgens lezen maar zeker ook via de monteur kan een Cisco Model EPC3925 geen 120 G aan

Wat bedoel je met 120 G? Ik neem aan dat je Mbit bedoeld want 120 Gbit snelheid bestaat nog niet.Cool

Als je 120 Mbit bedoelt dan kan de Cisco 3925 dat zeker wel aan, heb hem zelf hier thuis ook op die snelheid draaien, geen enkel probleem.
Draadloos weet ik niet, nooit getest eigenlijk.

De LAN poorten van een Horizon zijn ook gewoon gigabit poorten en die kan dus ook 120 Mbit aan, net zoals de Cisco trouwens.
Wie die onzin schrijft dat een Cisco geen 120 Mbit aan zou kunnen die weet dus duidelijk niet waar hij het over heeft, of is voorzien van slechte bekabeling.

Verder vraag 2... Zo'n Netgear kan op ELK modem of router worden aangesloten. Ook op de Cisco, ook op de Horizon dus.

Voor zover mij bekend is het echter wel zo (hoorde ik van een helpdesk medewerker) dat de modem functie nog niet actief gezet is in het Ziggo gebied althans. Of dat ook daadwerkelijk het geval is durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.
Ook helpdesk mensen vergissen zich wel eens en zelfs monteurs zoals je ziet. Wink

Edit: Bewijs... speedtest.net met mijn Cisco 3925 zojuist even gedaan.

4585612175
Gewijzigd door Black Tiger op 16-08-2015 04:28
Greetings, Black Tiger
 
Matty
4585638217

en dit is dan een horizon box met een tplink router en wat switches ertussen.

moet er wel bij zeggen dat alles bekabeld is, draadloos zal dit alles veel lager liggen aangezien daar nogal wat storende factoren bij zitten. (denk aan muren magnetron's etc.etc.)

Overigens kan mijn horizon box ook gewoon 5g aan zonder problemen.
 
gabriel1949
Black Tiger, laat eerst zeggen dat alles wat betreft snelheid is opgelost.
1 de monteur kwam er mee aan
2 de Modem/Router Cisco EPC3925 kan de snelheid via draadloos niet aan.

Er staat nu een modem Technicolor TC7210 en dat werkt nu perfect.

En men verhaal ging duidelijk over draadloos.

De Horizon is aangesloten op de bedrading uit de muur, en is dus niet draadloos.
 
Black Tiger

Quote

En men verhaal ging duidelijk over draadloos.

Eerlijk gezegd was het op 2 manieren te interpreteren. Maar goed, da's verder niet zo erg.

De specs van de 3925 geven ook een snelheid van 440 Mbit aan, bij Ziggo staat ie dacht ik op 130 Mbit max.. Hij kan het dus wel degelijk aan, zijn ook bewijzen van, maar het bereik is wel flut en dat kan de snelheid beïnvloeden.

Hoe dan ook. Fijn te horen dat het nu opgelost is met een Technicolor. Bedankt voor de terugkoppeling.Thumbs Up
Gewijzigd door Black Tiger op 16-08-2015 15:18
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Horizon met LAN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
waar is gwlogin.net gebleven voor horizon media box xl? Algemeen : 2 11-08-2019
Horizon box heel vaak ofline. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 09-11-2018
Verbindingsproblemen Horizon Box Klacht over Ziggo : 3 27-02-2018
horizon storing. Klacht over Ziggo : 6 13-12-2017
Horizon mediabox ‘geen signaal, controleer antenne aansluitingen’ Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 3 18-11-2017
Advertentie