obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox als accespoint
Co
Na veel gestoei op internet over instellingen om een
fritzbox 7360 als accespoint achter Ubee modem te krijgen is het ( enigszins) gelukt.

Met enigszins bedoel ik dat de snelheid nog niet toereikend is: 100 mb met lan, 72.2 met wifi zoals het staat in het netwerkcentrum.
de lan direct op de Ubee geeft 1 gb dus ik mis nog een beetje snelheid.

Helaas is er geen duidelijke uitleg op internet te vinden, apart voor de 7360, om de instellingen kloppend te maken vandaar dat ik mij op dit forum begeef.

Welke instellingen/info er nodig is om dit probleem op te lossen weet ik niet, dat verneem ik graag van jullie.
 
Black Tiger
Voor de 7360 kun je dezelfde instellingen gebruiken als voor de 7340 of 7390 dat werkt allemaal.

Als je in het netwerkcentrum kijkt staat daar alleen de verbindingssnelheid vermeld, niet de actuele snelheid. Als ik je verhaal goed begrijp staat daar dus op LAN 100 Mb terwijl dat 1 GB zou moeten zijn aangezien er op de Fritzbox 7360 twee poorten van 1 GB aanwezig zijn.

Daarom zou ik willen vragen, hoe heb je e.e.a. aangesloten?
Want als het goed is heb je de Ubee op LAN 1 van de Fritzbox aangesloten en de pc op LAN 2.
Heb je de pc op LAN 3 of 4 aangesloten, dan is de informatie correct want dat zijn maar 100 Mb poorten en geen gigabit poorten.
Greetings, Black Tiger
 
Co
De Fritzbox is aangesloten via lan 1 op lan 1 van de Ubee.
Op lan 2 van de Ubee zit een poweradapter.
Op lan 3 van de Ubee krijg ik 1 gb via het netwerkcentrum
Op lan 2 van de Fritzbox is dit 100 mb.

Heb ik by the way niet goed rond gekeken op het forum en is er al een uitleg betreffende Fritzbox ( welk type dan ook)?
 
Black Tiger
Je schrijft dat je op Lan 3 van de Ubee 1 gb krijgt in het netwerkcentrum. Dan lijkt me de detectie wel in orde.
Poweradapters vertrouw ik niet, altijd. Is die 100 Mb op Lan 2 van de Fritzbox met de poweradapter?
Zoja, kun je daar eens dezelfde kabel gebruik als je op Lan 3 van de Ubee gebruikt, waar je ook 1 GB krijgt te zien?

Staat de nieuwste firmware er op?

V.w.b. het rondkijken, ja er is wel een topic waarin er een uitleg staat, maar is misschien moeilijk te vinden.
Ik maakte de opmerking omdat je specifiek schreef:

Quote

geen duidelijke uitleg op internet te vinden, apart voor de 7360

Dat "apart" triggerde mij om te zeggen dat je ook gewoon een handleiding voor een andere 73xx kunt volgen en zelfs vaak 7270 ofzo.
Maar dat maakt niet veel uit. Ziet er naar uit dat je het goed aangesloten hebt. Ik neem aan dat je wel de keuze hebt gemaakt "External modem or router" en niet "cable modem" voor de aansluiting.
Tenzij je Ubee in bridgemode staat.
Greetings, Black Tiger
 
Co
Tis een kleine studie die Fritzboxjes maar dan heb je ook wat. Ik moest even zoeken op het net maar het is goed gekomen na jouw verhaal over de eerste 2 poorten: Fritz had alleen poort 1 op 1 gb gezet, de rest op 100mb. Dank voor de goede tip.Clap

Ubee zit niet in bridgemode. Dit had ik eerder al een keer gedaan op advies van de UPC helpdesk maar was geen succes in combi met de Fritzbox?? Ik weet het niet.

Met de instelling voor cable modem heb ik ook een keer geprobeerd: kreeg geen connectie met internet dus external maar.

Ik denk dat het zo prima loopt. Wifi van de Fritzbox is is beter/ stabieler dan van de Ubee.
Wat mij nog steeds triggerd: het wifisignaal van de buurtjes (KPN) naast ons is bijna net zo sterk als die van ons: moet ik een nog duurdere router kopen voor een sterker signaal?
 
Black Tiger
External is de juiste instelling als je geen bridge gebruikt, uitstekend dus.

Mochten er problemen met voip komen zet je gewoon het ip van de Fritzbox in de DMZ van je modem.

Het probleem kan inderdaad zijn dat het signaal van buren even sterk of sterker kan zijn. Dat maakt op zich niet uit. Mocht het zich gaan storen kies je gewoon een ander, minder gebruikt kanaal.
Greetings, Black Tiger
 
briolet

Quote

Co schreef:Fritz had alleen poort 1 op 1 gb gezet, de rest op 100mb.


Je bent niet de eerste die daar over struikelt. 100mb is energiezuiniger zodat veel Fritzboxen default alleen poort 1 op 1 Gb hebben staan. Dat zal echter duidelijk in de handleiding staan die een ieder leest voordat hij iets aansluit. Whistl
 
Co
Is een vast kanaal beter dan de auto functie? Ik heb hem nu op auto staan.
 
Black Tiger
Alleen als je problemen hebt of teveel last van signalen in de buurt, normaliter werkt de auto functie prima.
Greetings, Black Tiger
 
Co
Thnx voor de Feedback Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox als accespoint', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
EPC3928AD - VPN - FritzBox Algemeen : 5 30-01-2018
Fritzbox 7390 op Ubee, trage doorvoer Eigen netwerk : 10 17-04-2016
Fritzbox 7390 achter ubee: Myfritz app werkt niet Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 16 02-07-2014
Advertentie