obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Router achter Modem misschien een oplossing?
devengroen
Is er iemand die een oplossing weet hiervoor?

Situatie:

Een kennis heeft een WiFi-Modem (Cisco met 5GHz kanaal) hangen van Ziggo in de meterkast. Nu is de signaalsterkte op de gehele benedenverdieping Goed tot Zeer Goed.
Er zijn onder andere een laptop, aantal telefoons, tablet en digitale ontvanger verbonden via de WiFI.

Probleem:

De WiFi verbinding valt continu weg (vooral in de avonduren) 10-15 minuten verbinding en dan weer weg (komt wel weer vanzelf op). Dit is vrij
lastig als je TV on demand zit te kijken op aan het internetten bent. De telefoonlijn blijft overigens wel gewoon up and running.

Al uitgeprobeerd:

- AOP vervangen
- Modem Vervangen
- Versterker vervangen
- Bekabeling ontvangen
- Bezoek van Monteur Ziggo (Was overdag, dus probleem niet geconstateerd)

Is het een optie om een eigen router achter het modem te plaatsen. En wat voor een situatie zou dan het beste zijn?

1: Modem zo laten en een WiFi router in Bridge Mode erachter zetten (Router achter Router)
2: Klantenservice Router en WiFi functie laten uitschakelen en daar een externe WiFi-router achter zetten?

Wat zijn de voor en nadelen van optie 1 en optie 2, Ik kan me voorstellen dat bij optie 2 er geen gebruik meer gemaakt kan worden
van de Ziggo HotSpots, klopt dit?

Alvast bedankt
 
Matty
Beste Devengroen,

Als ik het probleem zo lees, met in mijn achterhoofd er vanuit gaande dat het probleem zich vooral in de avonduren voordoet.

Kom ik eigenlijk uit op een wifi probleem, Ik heb geen idee welk kanaal er gebruikt word of dat het modem op auto (kanaal) staat.

In de avond gebruiken meer en meer mensen hun wifi, want dan zijn ze thuis Smile

Een handige tool om dit uit te testen is voor een mobiel met android : wifi analyser (gratis te downloaden vanuit de google store om te kijken welke kanalen allemaal in de buurt gebruikt worden en hoe de sterkte is van het signaal overal in huis.

voor windows is er een soort gelijk programma : http://www.solarwinds.com/solutions/w...AiAg8P8HAQ 30 dagen gratis te gebruiken.

Een andere router achter het modem zetten kan het probleem oplossen als deze router sterker is dan de cisco.

De allerbeste oplossing is uiteraard apparaten en zeker de televisie en de computer bekabeld aan te sluiten (daarmee voorkom je uitval en kun je altijd probleemloos kijken)

Bij mijn weten is inderdaad als je de router en wifi functie laat uitschakelen dan kun je ook geen gebruik meer maken van de wifi-hotspots.

Dit kan uiteraard wel met optie 1.


Succes

Matty
 
MisterSenseo
Hou er ook rekening mee, dat na elke herstart van je Cisco het 2,4 Ghz signaal automatisch weer aangaat.
Na elke herstart dus 2,4 Ghz uitzetten kan ook storing verhelpen, eigen ervaring, ik heb de Cisco EPC3928.
Handmatig je 5 Ghz kanaal op breed kanaal 104-100 zetten is in mijn situatie de beste oplossing.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
briolet

Quote

Is het een optie om een eigen router achter het modem te plaatsen. En wat voor een situatie zou dan het beste zijn?


een eigen, 2e router, zal een goede optie zijn als je deze op een andere locatie plaatst. En wel daar waar je hem het meeste gebruikt. Schaf wel een router aan die je ook in bridge-mode kunt zetten en laat op beide routers wifi aktief.


Als wifi niet gebruikt wordt, zend hij doorgaans een zwak signaal uit. Bij aktief gebruik, neemt de zendsterkte toe tot aan het ingestelde maximum. Dus als de buren hun wifi gaan gebruiken, begin jij er last van te krijgen. Daar helpt alleen aan ander kanaal tegen, of een andere locatie als er geen vrije kanalen meer zijn.

Een kanaal is pas echt vrij als er 3 kanalen links en rechts geen sterke andere zenders zitten. Vind je geen goed vrij kanaal, dan kan het soms helpen om juist het sterkst aanwezige kanaal te gebruiken. Het wifi protocol voorziet erin dat twee zenders de band verdelen. Beide halen dan maar de helft van de snelheid, maar dat is altijd nog beter dan een gestoorde verbinding.
 
devengroen
Gisteren aan het uitproberen geweest, en tot op heden is het laten uitschakelen van de WIFI/Router functie de beste oplossing. Geen uitval meer en stabiel internet. We gaan het een paar dagen proberen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Router achter Modem misschien een oplossing?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
Advertentie