obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
submask 255.255.0.0 instellen
fschop
Op mijn Ubee modem/router van Ziggo wordt submask 255.255.0.0 niet geaccepteerd. Ik krijg de melding "ongeldig submask". Hoe kan ik die toch instellen?

Ik heb dit nodig zodat de Horizon box mijn NAS kan vinden op mijn netwerk.
 
Zippo
Probeer eens 255.255.255.0
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger

Quote

k heb dit nodig zodat de Horizon box mijn NAS kan vinden op mijn netwerk.

Dan kun je beter zorgen dat de NAS is ingesteld op het juiste subnet masker.

Alleen klasse B netwerken 128-191 gebruiken het 255.255.0.0 subnet masker.
De Horizon gebruikt een klasse C netwerk dus logisch dat die zegt dat je dan het foute subnet masker wilt gebruiken.

KPN had er een handje van vroeger ook om verkeerde subnetting te gebruiken op modemrouters voor thuis, leidde wel eens tot vreemde problemen.
Greetings, Black Tiger
 
Matty
Ik heb zelf ook heel wat problemen gehad met een horizon box en een nas.

mijn oplossing was een eigen router erbij plaatsen en alles via mijn eigen router laten gaan en alles werkt perfect. tv's zien de nas pc's zien de nas enkel de horizon box ziet mijn nas niet maar waarom zou ik dat willen?

groeten Matty

p.s. Wat Black Tiger zegt klopt wel je kan je eigen nas natuurlijk ook op een ander subnet zetten en dan zal de horizon de nas wel zien.
 
fschop
Ik gebrukte eerst ook een eigen router omdat de UPC modem geen router functie had. Die had ik op submask 255.255.0.0 ingesteld. Maar die modem ging vorige maand stuk en nu heb ik een Ziggo modem/router.

Ik zal 's kijken of ik de NAS een submask kan geven.
 
fschop

Quote

Matty schreef:

... enkel de horizon box ziet mijn nas niet maar waarom zou ik dat willen?


Ik heb geen smart-tv. Dusom foto's en films te zien vanaf de nas moet mijn HB de nas kunnen zien.
 
Matty
Hoi Fschop,

Inderdaad als je tv niet smart is om zelf de box te benaderen dan kan de horizon dat doen, dan zou ik het subnetmask van de nas aanpassen zoals Black Tiger al beschreef.

Succes

Matty
 
Black Tiger
Mocht het niet lukken dan laat het ons even weten, dan zoeken wij wel even voor je op hoe jouw NAS een ander subnet masker kan krijgen.

Hij zal namelijk ook in dezelfde ip range moeten zitten als de Ziggo modem. Normaliter als je de NAS op DHCP instelt krijgt ie automatisch een correct ip en ook een correct subnet masker.

Het ip kun je eventueel vastleggen in de Ziggo modem om te zorgen dat de NAS steeds hetzelfde ip krijgt bij opstarten.
Greetings, Black Tiger
 
fschop
Hmmm... daar zit wat in.

De NAS krijgt al een IP adres van DHCP in the 192.168.0.xxx range, net als alle computers, tablets, phones, e.d. Iedereen in dat subnet zien de NAS inderdaad.
Maar de Horizon box ziet de NAS niet (en ook niet de andere computers) via de netwerk kabel, ofschoon die gewoon is aangesloten op dezelfde modem/router. Dus kennelijk heeft de HB een fixed IP adres en geen dynamisch IP adres via DHCP.

Dus in plaats van zitten stoeien met submasks is het misschien beter om de de Horizon Box een dynamisch IP adres te laten opvragen via DHCP.
Hoe doe ik dat? (of moet ik dan in een andere forum categorie zitten)?
 
Black Tiger
Normaliter moet er in de NAS een optie zitten bij het netwerk, waarbij je een vinkje kunt zetten bij DHCP.
Wegens een oogontsteking zie ik echter bijna niet wat ik type, dus normaliter zou ik het voor je opzoeken als ik merk en type NAS zou weten. Maar dat lukt me helaas nu niet.
Misschien dat een van de collega's dat even kan uitleggen of opzoeken?
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'submask 255.255.0.0 instellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo AP als gastaccount instellen WiFi, draadloos netwerk : 1 07-07-2016
instellen incredimail Algemene computer en software vragen. : 8 24-01-2016
instellen emailprogramma INCREDIMAIL Algemene computer en software vragen. : 37 23-01-2016
Engenius instellen op ziggomodem WiFi, draadloos netwerk : 9 23-12-2015
Andere DNS servers instellen als er een DDos aanval of storing is bij Ziggo Instellingen software : 9 20-08-2015
Advertentie