obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Horizon mediabox/modem ontoegankelijk in browser na IP gerommel
Praethor
Beste lezer,

Gisteren ontving ik de horizon mediabox SMT-G7400/XEN. Nadat de monteur alles had geïnstalleerd, viel het internet er per apparaat uit verspreid over een aantal uur. De opzet/architectuur was namelijk als volgt:
Mediabox heeft 4 ethernet poorten.
1 naar TV
1 naar laptop
1 naar router: vanaf router lopen er weer 3 ethernet kabels naar 3 PC's

Door de ipconfig command uit te voeren, kwam ik tot de conclusie dat de horizon mediabox het router IP toekende aan de apparaten, i.p.v. het eigen mediabox IP. Na wat Google werk kwam ik op deze uitleg terecht:
https://ziggo.gebruikers.eu/forum/index.php?topic=47223.0

Ik herkende mijn probleem hierin, dus ik besloot dit een poging te geven. Nadat ik de gegevens van de mediabox had aangepast op het IP van mijn router, werkte er echter niks meer. Nu probeer ik de mediabox te benaderen in de browser (gwlogin.net of via het nieuwe IP dat ik het heb toegekend). Dit werkt echter niet! Vreemd genoeg toont de TV wel de verbindingsgegevens (IP, subnet, DNS etc.). Maar de laptop die ik ook direct op de Horizon Box heb aangesloten, krijgt geen IP toegekend en heeft dus in ipconfig ook geen default-gateway adres.

Mijn vraag is dus:
Hoe kan ik de horizon mediabox weer herconfiguren naar de oorspronkelijke staat qua thuisnetwerk instellingen? Ik zou graag de mediabox weer willen kunnen benaderen in een browser, maar ik begrijp niet waar dit fout gaat.

Een fabrieksinstellingen reset heeft niet geholpen Sad.
 
Matty
Beste Praethor,

Als ik het verhaal zo lees krijg ik het vermoeden dat er bij de laptop die rechtstreeks op de media box zit aangesloten geen dhcp staat ingesteld ?

Dit is te zien in het netwerk centrum en zou op automatisch moeten staan zodat hij vanuit de mediabox een ip en dns servers krijgt met daarbij dan ook de default gateway.

En het adres van de default gateway is dan ook meteen het adres waarbij de interface van de mediabox is te zien.

Aangezien de tv dit wel krijgt vermoed ik dat de laptop niet op auto staat.

Succes

Matty
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Horizon mediabox/modem ontoegankelijk in browser na IP gerommel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Aansluiten oude tv op mediabox next Algemeen : 3 27-09-2022
Mediabox XL verbruikt in stand-by modus bijna tien keer zoveel stroom Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 21-03-2022
waar is gwlogin.net gebleven voor horizon media box xl? Algemeen : 2 11-08-2019
Mediabox next ? Algemeen : 11 19-07-2019
Advertentie