obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
wfi aan-uit activeren
peter70
Waarom is het niet mogelijk om de wifi aan/uit knop te gebruiken op het modem van Ziggo?
Ik wil zelf bepalen wanneer ik het Wifi aan of uitzet ipv dat Ziggo dat voor mij heeft geregeld (= altijd aan)!!

Of is dit wel te regelen bij een ander modem van Ziggo
 
Zippo
Je zou door Ziggo je wifi van je Cisco EPC3928 uit kunnen laten zetten (maar dan heb je ook geen wifi spots meer) en er een eigen wifi router achter zetten.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
miker
Het gegeven antwoord LIJKT mij niet helemaal volledig/op z'n plaats te zijn. Je zal vast je wifi permanent aan of uit kunnen laten zetten door ziggo, maar dat kan je met dit modem nog steeds zelf. En met wifi spots heeft dat niets te maken. Ik heb ook de Cisco EPC3928 en ergens tot in 2013 was het met dit modem gewoon mogelijk de wifi aan en uit te zetten met het knopje bij de lampjes. Daarna is dit door ziggo dmv waarschijnlijk een nieuwe firmware onmogelijk gemaakt. Verder geen logische verklaring voor gekregen, maar waardeloos is het wel wanneer je een onderdeel van een goed werkend product gaat verpesten onder het mom van een service. Ik wil graag dat ziggo deze knop weer werkend maakt. Je kan natuurlijk de wifi zelf wel aan en uitzetten, op momenten dat je dat zelf wil, middels het benaderen van het modem via de webbrowser, maar ideaal is dat zeker niet. De fabrikant van het product heeft er immers gewoon speciaal een knop voor gemaakt. Zolang dit niet gefixt wordt is het wat mij betreft gewoon een bewust ingebrachte bug die ondanks klantwens niet wordt gefixt. Dus alsnog graag fixen!
 
Black Tiger
Ik heb de Cisco 3925 en die werkt hetzelfde.
Er zitten 2 wifi's op. Die van Ziggo, die dus ook wifi spots activeert, en de "eigen" wifi, waaraan je dus ook dingen kunt veranderen zoals de SSID naam.

Quote

Je kan natuurlijk de wifi zelf wel aan en uitzetten, op momenten dat je dat zelf wil, middels het benaderen van het modem via de webbrowser, maar ideaal is dat zeker niet.

Dat is helemaal correct.

Alleen ben ik het er niet mee eens dat de bug er bewust ingebracht is. Dat kan best ook onbewust gebeurt zijn. Ik heb op mijn 3925 geen knop om dat uit en aan te zetten en moet dus wel via de browser.
Maar als jij een knop hebt is het natuurlijk wel handig als hij ook werkt, dat ben ik wel met je eens.
Greetings, Black Tiger
 
Matty
Het zou ook nog kunnen dat het betreffende knopje kapot is ?

Ik heb dat modem niet dat kan er ook geen uitsluitsel over geven.

Wat Tiger zegt ben ik het wel mee eens denk neit dat het bewust is uitgeschakeld want dan zouden ze de instelling ook wel uit de browser hebben gehaald zodat je het helemaal niet meer uit kan zetten.

Matty
 
miker
Was volgens ziggo bewust gedaan als 'service' voor mensen die het allemaal niet snappen ofzo, al die knopjes moeilijk moeilijk. Ze zeiden dat het knopje echt niet kapot was. Lijkt mij dus gewoon bewust onbruikbaar gemaakt door software gepruts in de firmware. Dit moeten ze eigenlijk gewoon terugdraaien om weer een compleet goed werkend product te krijgen.
 
Black Tiger
Tja of die medewerker die zegt maar iets, of het klopt wat gezegd is.
Als je met dik over de 600.000 abo's iets als service doet, kan het nog wel eens zijn dat je jezelf als klant moet neerleggen bij iets wat de meerderheid als prettig ervaart. Temeer daar het niet gebruikelijk is met regelmaat zo'n knopje aan en uit te schakelen.
Daarnaast had je ook een 3925 kunnen hebben of een Ubee, die hebben geeneens zulke knopjes.
Op zich heeft het geen invloed op een goede werking van het wifi signaal en de modems zijn eigendom van Ziggo, dus ben ik bang dat het moeilijk gaat worden Ziggo te overtuigen.
Maar je kunt uiteraard altijd proberen uiteraard. Ik zal voor je duimen!
Greetings, Black Tiger
 
briolet
Op de Ubee moet je je eigen SSID uitzetten via een inlog op de Ubee. De Ziggo hotspot SSID zet je uit via mijnziggo. Pas als beide uit staan, is de Wifi echt uit.

Het lijkt me dat dit op de Cisco vergelijkbaar werkt.
 
Black Tiger
Ja dat gaf ik al aan dat het vergelijkbaar werkt.
Alleen blijkt dus op de Cisco 3928 ook een knop te zitten voor wifi aan en uit te zetten, dat heeft de 3925 niet en de Ubee's dus ook niet.
En dat is het knopje waar Miker het over heeft. De 3928 is wat moderner van uitvoering.
Greetings, Black Tiger
 
peter70
bedankt voor jullie reacties. Ik heb mijn modem een poos geleden door Ziggo in bridge-modus laten zetten. Dit betekende dat ik er een router moest tussen zetten om gebruik van Wifi te maken als ik dat wil. Maar ik wil eigenlijk geen 2 apparaten in mijn meterkast hebben hangen, alleen maar omdat Ziggo voor mij bepaald heeft dat ik op mijn modem het Wifi niet kan uitschakelen wanneer ik wil.
Dat ik geen gebruik kan maken van de hotspots van Ziggo wil ik op de koop toenemen, maar verplicht worden tot het aansluiten van een router vind ik een slechte zaak.
Ik hoopte dat iemand het toch gelukt was om dit te veranderen....

een groet,
Peter
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wfi aan-uit activeren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Activeren Technicolor modem Klacht over Ziggo : 3 26-05-2016
kan wifispots al ruim twee weken niet activeren. Klacht over Ziggo : 4 26-04-2016
Mediabox wil gewoon niet activeren Klacht over Ziggo : 4 07-08-2015
smartcard activeren Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 07-05-2014
Advertentie