obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Wifi van 3 naar 1 SSID
Beauty555
Beste forumleden,

Ik zit in het oude Ziggo gebied en heb sinds enkele dagen de Horizon Box (HB ) kunnen activeren. De eerste dagen zag ik vanuit de HB drie draadloze Wifi SSID signalen komen: HZN24xx (voor 2,4 GHz), HZN50xx (voor 5 GHz) en Horizon Wifispots.

Op alle drie kon ik inloggen en had ik internet connectie.

Echter nadat ik jammer genoeg de HB een keer heb moeten resetten komt alleen nog maar de HZN24xx terug.
De 5 GHz en Wifispots SSID zijn verdwenen en niet meer te vinden.

Weet iemand hoe dit kan?

Alvast dank voor jullie hulp. Thumbs Up
 
Matty
Beste Beauty,

Wat je kunt doen is via de web interface kijken of de 5g en de wifi hotspots zijn uitgeschakeld (laatste kan via ziggo.nl).

en ze via de webinterface ook weer aan zetten zodat je ook de 5g en de hotspots weer terug hebt.

Vreemd dat ze niet opkomen nadat je de horizon hebt gereset.

Met vriendelijke groet,

Matty
 
MisterSenseo
Sowieso een vreemd verhaal, want ik heb hierover met Ziggo gesproken en er is helemaal geen internetverbinding mogelijk via WiFi of LAN op de Horizonbox !
Voormalig UPC-gebied wél, maar Ziggo-gebied niet.
Het schijnt ooit wel te gaan gebeuren.
Je moet verbinden met je WiFi van de Horizon box ( gegevens staan op de onderkant van de HorizonBox ), dan je browser openen, intypen in het adresveld http://gwlogin.net en dan inlggen met zowel inlognaam als wachtwoord "admin".
Daar kun je dan zoals Matty in het vorige bericht al zei, alles naar wens aanpassen.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Beauty555
Wat raar dat Ziggo aangeeft dat er helemaal geen internetverbinding via Wifi of LAN mogelijk is via de Horizon Box in het oude Ziggo gebied.

Ik heb de Horizon Box nogmaals gereset (voor de zoveelste keer) naar fabrieksinstelling en nu heb ik opeens wel weer de 2,4 GHz en 5 GHz Wifi terug Helpless
En dus voor alle zekerheid alleen een coax kabel en een HDMI kabel naar de TV aangesloten op de Horizon Box.

Horizon_Wifi

Echter de Horizon Wifispot die er eerst wel een keer was is nog steeds weg.

Kan jammer genoeg ook (nog) niet inloggen met http://gwlogin.net
Krijg namelijk deze foutmelding:

Inlog

Heb aan de LAN's van de Horizon Box diverse componenten gehangen en die werken allemaal perfect.

Dus zoals ik kan ondervinden heb ik wel degelijk internet via Wifi en LAN op de Horizon Box in het oude Ziggo gebied.

Nu nog kijken of inloggen gaat werken om de Wifispot te activeren.
In "Mijn Ziggo" staat de Wifispot wel aan.
Gewijzigd door Beauty555 op 14-09-2015 21:27
 
MisterSenseo
Ja dat je echt verbonden bent, zo ver was ik ook maar ga dan maar eens echt internetten, is mij niet gelukt............ Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Matty
Hoi Beauty,

Kun je wel inloggen op http://192.168.192.1/ ?

bij mij werkt gwlogin.net ook niet maar via het ip nummer wel Smile

groet

Matty
 
Beauty555
Bedankt voor jullie hulp/reacties Thumbs Up

@MisterSenseo: ik kan momenteel met de Horizon Box de hele wereld via internet bereiken.
Dus internet werkt perfect via Wifi en de 4 LAN aansluitingen op de HB.

@Matty: ook het inloggen via Wifi of RJ45 ethernetkabel met dit ip adres lukt niet.
Gewijzigd door Beauty555 op 14-09-2015 21:24
 
Matty
Dan zou je nog even kunnen kijken wat je als gateway krijgt en daarop proberen in te loggen Smile
 
Beauty555
Vrij lang diverse zaken getest en geprobeerd maar kon niet inloggen op de diverse manieren zoals allemaal door jullie werd aangegeven.

Kreeg continu de volgende melding:

Inlog

Vandaag nogmaals geprobeerd om in te loggen met gwlogin.net en wonderbaarlijk werkte het vandaag opeens wel.

Bedankt voor jullie hulp.
 
MisterSenseo
En ? En ? En ?
Alles werkt naar wens ?
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi van 3 naar 1 SSID', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
Advertentie