obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Ziggp blijft hangen bij 1030 code
Joshua8
Goede dag

Wij zijn pas geleden verhuist naar een nieuw huis maar konden niet meer terug kijken.
Ziggp gebeld aan en uit gezet.
Kreeg daarna het advies om terug te gaan naar fabrieksinstellingen zins doen heeft hij geen verbindingen. Heb van alles geprobeerd maar wachtrij bij Ziggo van 19 min ga ik niet afwachten.
Enige ideeën wat ik hieraan kan doen
 
Black Tiger
Het kan liggen aan oude of slechte bekabeling of een oude versterker.
Heb je daar al naar gekeken?
Greetings, Black Tiger
 
Joshua8
Hebben de hele week gewoon tv en boven doet die het ook. Pas zins ik fabrieksinstellingen heb gedaan doet die het niet meer. Ga wel met een nieuwe kabel proberen maar lijkt me toch sterk
 
Black Tiger
Als ie het voorheen gewoon gedaan heeft dan zal het vermoedelijk niet de kabel zijn inderdaad.

Het kan aan het up en downstream signaal liggen. Ik las enkele berichten hierover.
Er zou een oplossing staan in het chelloo forum, maar helaas kan ik dat niet proberen om dat ik geen Horizon box heb. Misschien helpt dit jou wel?
Een pc aansluiten op de Horizonbox als ik me niet vergis, dan het volgende:

Quote

Login op de horizon box,

ga naar system > reset to factory settings

na het resetten van de kabelmodem (let wel dit is alleen de modem), de taal instellen op nederlands

ga vervolgens naar status

klik op connection en ga naar downstream

Als je geen handshake krijgt zie je hier maar 1 receiver die af en toe een lock state locked geeft.

Nu komt de truuk :

vul bij frequency een van de volgende frequencies in :

306750
314750
322750
330750
338750
346750
354750
362750

probeer ze maar van laag naar hoog > 10 sec wachten > en goed naar het offline lampje op je horizon box kijken.

Als deze uitgaat > heb je de juiste frequentie

LAATSTE STAP :

horizon box uitzetten
in slow motion : box aan zetten > brandt de blauwe Samsung led op > druk op CH - (minteken) > frequenties worden afgescand

horizon box uitzetten
in slow motion : box aan zetten > standby knop inhouden > wachten tot je 2x het welkomscherm voorbij ziet komen > knop loslaten > installatie start !!!

Succes.
Greetings, Black Tiger
 
Joshua8
Hoe kan ik die koppelen dan met een usb stekker of moet ik dan speciale stekker hebben
 
Black Tiger
Gewoon met een netwerkkabel zoals je de pc ook aan de router aan sluit. De Horizonbox heeft ook UTP aansluitingen.

Misschien is bovenstaand truukje ook met de afstandsbediening te doen, dat durf ik niet te zeggen.
Greetings, Black Tiger
 
Joshua8
Heb de kabel verbonden maar hoe kon ik nauw bij de horizon box der in het is niet dat die verschijnt
 
Black Tiger
Open je browser.
Type in je browser: http://192.168.192.1/
login wachtwoord standaard is admin en admin
als het goed is.

Als het niet werkt probeer dan een van de volgende dingen in de browser:
http://192.168.192.1
http://192.168.100.1
http://Gwlogin.net

In alle gevallen normaliter gebruikersnaam en wachtwoord beiden admin.
Greetings, Black Tiger
 
Joshua8
Het is me gelukt om de fabrielsinstellingen te restten maar als ik de frequenties invul gebeurt er niks bij het ofline lampje
 
Black Tiger
Dan weet ik het ook niet meer.
Je schrijft dat jullie pas geleden verhuist zijn, is de officiele activatiedatum dan al bereikt? Dat zou ook nog een oorzaak kunnen zijn.

Als dat allemaal niet van toepassing is blijft toch alleen nog over om de helpdesk te bellen, helaas inderdaad vaak 15-20 minuten wachten.Sad
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggp blijft hangen bij 1030 code', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mediabox XL afstandsbedienings code Telefunken TV Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 14-08-2017
Cisco 8485 blijft in loop Klacht over Ziggo : 10 19-02-2017
Horizon Mediabox blijft hangen op 'Searching' Hardware instellingen : 4 14-08-2015
Internet blijft wegvallen Klacht over Ziggo : 13 31-05-2015
13TH Street, Syfy en E! weg bij oude UPC klanten, blijft bij Ziggo Ziggo nieuws : 3 10-05-2015
Advertentie