obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Grote afstand tussen aansluiting en router
ramondrpm
Goedendag
Volgende week wordt bij mij op de zaak internet en tv van Ziggo geïnstalleerd.

Nou is het zo dat de hoofdaansluiting en de plaats waar de router/mediabox moet komen, ongeveer 30 meter uit elkaar liggen.
Wat kan ik het beste doen? Een kabel leggen vanaf de hoofdaansluiting naar de router of de router bij de hoofdaansluiting en dan netwerkkabels en kabel voor tv aanleggen?
Moet er een versterker tussen?
Welke kabels kan ik het beste gebruiken?

Alvast bedankt!
 
Black Tiger
De Horizon box wat je krijgt werkt nog niet als modem, die kun je evt. als switch gebruiken.
Als modem zul je vermoedelijk een Technicolor, Ubee of Cisco krijgen. Deze kun je normaliter het beste bij je hoofdaansluiting laten zitten en dan van daaruit kabels trekken voor TV of evt. router.

30 meter is geen enkel probleem voor netwerk.
Voor kabel kun je Cat 5E of als je nog beter wilt Cat 6 kabel nemen.

Voor TV weet ik niet precies hoe dat zit, afhankelijk van de afstand kan het wel zijn dat je een goede versterker nodig hebt, zeker als je verder dan 10 meter gaat. Een Technetix Tratec 752N is dan wel een goede.
En voor de kabels zo goed mogelijk geisoleerde kabel nemen.

Bijvoorbeeld Hirschmann KOKA 9 TS zou goed moeten zijn als ik me niet vergis. Misschien kan een van de collega's dat nog bevestigen?
Greetings, Black Tiger
 
ramondrpm
thnx tijger!Thumbs Up
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Grote afstand tussen aansluiting en router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Ziggo aansluiting niet opgeleverd nieuwbouw Algemeen : 3 25-10-2019
Router aanschaffen?? WiFi, draadloos netwerk : 3 01-02-2018
Onbekende aansluiting op mijn netwerk Computer vragen : 11 12-11-2017
Website(s) blokkeren op Cisco router Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 07-07-2016
Advertentie