obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Ziggo of een externe VOIP aanbieder. Hoe sluit ik een eigen thuiscentrale, alarmcentrale of personenalarmering aan. Kan ik een Siemens Gigaset, Profoon of ander merk gebruiken.
 Onderwerp afdrukken
Telfort modem achter Ziggo modem voor VOIP?
Matty
Geeft niet Black Tiger Smile
 
wimK
Voor de volgers van dit draadje: Black Tiger heeft zojuist 2 uur geprobeerd mijn Experiabox zover te krijgen, maar helaas. Het is niet gelukt.
Ik ga het nu proberen met een Fritzbox.

Black Tiger, bedankt!

Wim
Gewijzigd door wimK op 23-10-2015 21:11
 
Matty
Oh wat jammer zeg...

Ik hield het inderdaad in de gaten Smile
 
Black Tiger
@Wim: Graag gedaan hoor. Mijn technische nieuwsgierigheid was nu wel actief geworden en gezien de testen kan ik met een gerust hart gaan slapen in de gedachte dat de Experiaboxen nog steeds te beperkt zijn met de KPN/Telfort firmware er in.

@Matty (en meelezers) de Experiabox is nog een grotere nachtmerrie dan ik al dacht. Het is echt een apparaat wat een netwerk deskundige nog gek kan maken met een eigenzinnig soort werking.

Hij heeft er een WAN poort op zitten Deze detecteert ook dat hij aangesloten is, sterker nog, via die poort kun je ook deels naar buiten. Op de Ziggo modem (Technicolor) aangesloten, kun je de Ziggo modem pingen en in de configuratie van de Ziggo modem komen.
Maar dat is het dan ook. de WAN aansluiting van de Experiabox krijgt -geen- ip adres van de Ziggo modem en is zodanig ook niet in de lijst van computer op de Ziggo modem te zien.
Ook niet met statisch ingestelde ip adressen op een van de 3 WAN mogelijkheden die er in te stellen zijn.

Gebruik je de Experiabox als switch en geef je hem zelf een ip is die wel als statisch zichtbaar in de Ziggo modem.
En dan werkt ook internet (anders niet).

Conclusie: Die WAN poort is schijnbaar niet bedoeld om echt mee te werken en deels geblokkeerd of er vindt geen routering op plaats, DNS verkeer ging er ook niet overheen, ondanks op de Experiabox uitgeschakelde beveiliging.

Belachelijke firmware configuratie dus, maar ja van KPN zijn we al gewend dat ze hun prullen zoveel mogelijk dicht timmeren.
Erg jammer.
Greetings, Black Tiger
 
Matty
klopt ja die experiabox is wel een kleine ramp, ben er ook al wat keren mee aan het stoeien geweest en had dan zoiets van pak toch gewoon een normale switch of router probleem opgelost Smile

maar soms wil je er gewoon mee prutsen om alles te proberen en het onmogelijke mogelijk te maken daar het technisch wel zou moeten werken maar dan stuit je tegen een firmware met blokkades Sad

Ik leef met jullie mee !!!
 
Black Tiger
Tja gezien er nu een WAN poort op zat, had ik toch goede hoop op iets van verbetering, maar helaas ijdele hoop.
Ach straks een Fritzbox, ook nog met support van ondergetekende, beter kan Wim het niet krijgen. Wink
Greetings, Black Tiger
 
Matty
Ik wilde je al een pluim geven black tiger maar je doet het zelf al !!!

lol
 
Black Tiger
Goed bewaren, een van de zeldzame keren dat ik zoiets doe.GrinPfft
Maar dat is dan ook alleen vanwege mijn grote vertrouwen in de Fritzbox.Wink
Greetings, Black Tiger
 
Matty
gaat goed komen weet ik zekers !!
 
wimK

Quote

Matty schreef:

gaat goed komen weet ik zekers !!

En het is goed gekomen. Gisteren de Fritzbox geinstalleerd en het werkt probleemloos (itt de Experiabox). De Fritzbox heeft zoveel opties, daar moet ik me nog eens in gaan verdiepen, maar de normale telefooninstellingen heb ik voor elkaar.

Nogmaals dank aan Black Tiger en de getoonde interesse van de overigen.

Er kan een slotje op dit draadje.

Groeten,

Wim
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telfort modem achter Ziggo modem voor VOIP?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Advertentie