obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post je ervaringen en vragen over digitale decoders, CI+, smart cards van Ziggo. Digitale ontvangers: Horizon Mediabox GW-7400, Humax IRHD 5000c, Samsung DCB-H380r, Samsung DCB-H360r, Samsung DCB-B270r, Samsung DCB-9401r, Humax IR Fox C, Humax IR Fox Z, Samsung SMT-C1140. CI+ Modules - Digitale TV: Neotion CI+ Module, @Smit CI+ Module, Quantis CI+ Module. Digitale ontvangers - Recorders: Humax IRHD 5200c, Cisco 8485, Samsung SMT-C7140, Humax IRHD 5400c, Cisco 8455, Humax IRHD 5050c, Samsung DCB P850r, Humax PVR 9200c.
 Onderwerp afdrukken
Horizon extra mediabox wordt maar niet geactiveerd
jurgen0
Ik ben een "gelukkige" bezitter van zowel de Horizon Mediabox en een Horizon extra Mediabox. De Horizon Mediabox werkt goed maar de extra mediabox niet. Na ontvangst (op donderdag 8 oktober 2015) meteen aan de slag met het aansluiten van de extra box. De hoofdbox heb ik al eerder (op donderdag 24 september) ontvangen en aangesloten en deze werkte meteen. De extra box is echter een heel ander verhaal... Na het aansluiten krijg ik het installatiemenu waarin eerst het land en de taal ingesteld moet worden. Vervolgens gaat de extra box verbinding (via COAX, het zogenaamde MOCA) maken met de hoofdbox. Ook dit werkt want na een tijd gaat het installatiemenu verder en geeft de hoofdbox aan dat de koppeling met de extra box geslaagd is. De extra box vraagt vervolgens om de energiestand in te stellen. Ik kies hier voor de hoge energiestand omdat ik ook via de Horizon Go app een programma wil kunnen inprogrammeren. Daarna verschijnt een scherm "Blokkeermodus" en krijg ik een melding te zien dat ik niet het juiste abonnement heb. Dus maar eens bellen met Ziggo. Het antwoord; "We hebben de box iets te vroeg afgestuurd want hij wordt morgen (vrijdag 9 oktober dus) pas geactiveerd zie ik in het systeem. Maar ik zie wel dat hij goed is aangemeld". Ok, geen probleem, maar 1 dagje wachten. Vrijdagavond nog steeds geen verandering. Maar weer eens bellen... Het antwoord; "Heeft u al een andere coax-kabel geprobeerd?" Mijn antwoord; "Beste man, 3 dagen geleden is de hele antenne-installatie hier in huis vervangen. Vanaf het AOP tot aan de Horizon boxen is alles vervangen door een nieuwe versterker (met retour), nieuwe coax-kabel en antennedozen. Al het materiaal is voorzien van Kabelkeur". Zijn antwoord; "Ik zie hier dat alles goed geactiveerd is dus ik ga een monteur inplannen. Dinsdag 13 oktober tussen 13.00 en 17.00 uur komt hij langs".

Dinsdag 13 oktober om 12.45 uur staat er een vriendelijke jongeman aan de deur. "U heeft problemen met uw Horizon Extra Mediabox? Ik zal eens kijken". Deze monteur komt tot dezelfde conclusie als ik. "Aan uw antenne-installatie kan het niet liggen, ik zal eens gaan bellen naar de technische dienst". Hij zet zijn mobiel op de speaker zodat ik mee kan luisteren. Het antwoord van de technische dienst; "Ik zie in het systeem dat het activeren niet volledig is gebeurd, dus ik moet het activatieproces opnieuw opstarten. Dat is binnen een dag afgerond". Huh?? Was me niet 2 keer eerder verteld dat dit WEL goed was gegaan?? De uiterst vriendelijk monteur bij mij op de bank biedt zijn excuses aan dat het allemaal zo lang duurt en verklaart (terecht) dat hij verder ook niets kan doen en vertrekt. Ok, lastig, maar goed. De volgende dag heb ik dan toch eindelijk een werkende extra mediabox!

Woensdagavond 14 oktober 19.30 uur... Hey, toch nog geen werkende box en nog steeds dezelfde melding. Maar weer bellen. Het antwoord; "Ja, ik zie inderdaad dat de taak gisteren opnieuw is ingevoerd, maar hoe kon de monteur nou zeggen dat het binnen een dag zou werken? Dat kan tot maximaal 72 uur duren, dus u moet nog even anderhalve dag geduld hebben". Ok, ik baal wel, maar vooruit... die anderhalve dag kan er ook nog wel bij.

Vrijdagavond 16 oktober 19.30 uur. Nee hoor, nog steeds niets. Maar weer eens 1200 bellen. Het antwoord; "Nee, ik zie hier inderdaad dat de taak er instaat maar dat hij nog uitgevoerd moet worden. Maar dat gaat nu niet meer lukken, dat zal ergens volgende week gebeuren". Ik begin nu toch wel een beetje boos te worden; "Dus eind volgende week moet het werken?" Het antwoord; "Ja, maar het kan ook eerder zijn".

Vrijdagavond 23 oktober 19.30 uur. Natuurlijk werkt het nog niet... ik zou verbaast geweest zijn als het wel zou werken. Weer bellen. Het antwoord; "Ja, nee, de taak is nog steeds in uitvoering, dat kan nog wel even duren". Ik; "Maar wanneer wordt het dan opgelost?" Het antwoord: "Dat kan ik niet zeggen, dat kan nog wel even duren." "Maar dan kan ik dus gaan zitten wachten tot Sint Juttemis?" "Het spijt me dat u zo lang moet wachten maar ik kan helaas niets voor u doen".

Vandaag 30 oktober 19.30 uur. Het werkt nog steeds niet en ik begin het behoorlijk beu te worden. Ik heb het meest uitgebreide pakket van Ziggo en betaal zo'n 1200 euro per jaar voor deze diensten en dan wordt je zo met een kluitje het riet ingestuurd.

Mijn vermoeden is dat er heel erg veel problemen zijn met deze Horizon boxen en dat er daardoor gigantisch veel achterstand is ontstaan op de technische dienst. Je merkt het al als je belt. Waar je een jaar geleden nog binnen een minuut iemand aan de lijn had, is de gemiddelde wachttijd nu minimaal 10 minuten. Het schijnt dat de activatie van deze boxen zowel in het systeem van Ziggo als in het oude systeem van UPC verwerkt moet worden en daar schijnt het heel erg vaak verkeerd te gaan wat resulteert in een grote achterstand bij de TD. Ziggo lijkt zich hopeloos verslikt te hebben met het integreren van de Horizon boxen in het Ziggo systeem.

Conclusie: Je kunt beter nog even wachten met de overstap naar de Horizon Mediabox totdat alle problemen en de achterstand weggewerkt zijn. Dus trap er (nog) niet in als Ziggo met de aanbieding bij jou aan komt!
 
Black Tiger
Ik heb sowieso even een notitie naar Webcare gestuurd want dit hoort niet te gebeuren en is inderdaad iets om moedeloos van te worden.
Hopelijk kunnen zij het sneller voor je oplossen.

Ik zou wel even datums en tijden goed registreren en bij je volgende telefoongesprek aangeven dat je wel restitutie wenst van op zijn minst een deel van je abonnementsgeld voor de tijd dat je niet volledig gebruikt hebt kunnen maken van hun diensten.
Dat zullen ze zeker ook wel doen, maar het is wel verstandig dit aan te kaarten.

Voor de rest even duimen en hopelijk pikt Ziggo Webcare dit snel op, maar je hebt het zelf al gemerkt, wachttijden niet eens 10 maar zelfs minimaal 15 minuten en ook Webcare heeft het erg druk.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Horizon extra mediabox wordt maar niet geactiveerd', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Aansluiten oude tv op mediabox next Algemeen : 3 27-09-2022
Mediabox XL verbruikt in stand-by modus bijna tien keer zoveel stroom Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 21-03-2022
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Advertentie