obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw analoge ontvangst.
 Onderwerp afdrukken
streaming van Ipad naar TV
jaaphartkamp
Heb analoog Tv en radio van Ziggo want mijn vrouw heeft het syndroom van Sjogren en kan niet tegen het kastje c.q. media box o.i.d. Kon alle zenders van Horizon via mijn Ipad streamen naar mijn TV via HDMI kabeltje. Ook gistermiddag de eerste dag van de sportzender stream ik de eerste training van de Formule 1 keurig naar mijn TV. Om 5 uur het programma weer aangezet voor de tweede training krijg ik tot mijn verbazing een regel in beeld "Helaas is het niet toegestaan om video af te spelen op je TV via HDMI of airplay mirroring". Ook de andere zenders van Horizon doen het ineens niet meer. Heb gebeld met Apple, die kwamen er na een kwartier achter dat het de app van Ziggo moet zijn. Is dat zo??
 
Matty
Beste Jaap?

Als de app van Ziggo een update heeft gehad tussentijds dan zou het aan de app kunnen liggen.

Het kan natuurlijk ook nog ergens aan de televisie liggen.

Zijn andere zaken wel gewoon via hdmi af te spelen op je tv ? b.v. een filmpje ofzo ?


Groeten Matty
 
jaaphartkamp
Hoi Matty,

Ja, ga ik naar de NOS site dan kan ik alles streamen, bv het nieuws naar de TV via HDMI!

Vr. Groet Jaap.
 
Matty
Hoi Jaap,

Helaas kan ik het zelf niet testen, zoals ik het zo hoor zal het inderdaad dan aan de app moeten liggen het is wel vreemd dat ze het blokkeren.

Misschien tegen het maken van een kopie van een uitzending maar dan nog is het heel vreemd misschien de helpdesk eens bellen om te horen wat die ervan zeggen?

Matty
 
jaaphartkamp
Hoi Matty,

Ik heb nu van de Ziggo site horizon op mijn laptop (dus geen app) en kan alles (nog) wel naar mijn TV streamen.
Dit kunnen ze toch niet blokkeren dacht ik en waarom zouden ze?

Groeten Jaap.
 
Matty
Hoi Jaap,

Geen idee waarom ze het zouden willen blokkeren en het kan technisch wel maar zoals je al zei waarom zouden ze dat doen wel heel apart dat de app het dan niet doet.

Zou je het op een andere tv kunnen proberen misschien bij kennissen /vrienden buren ?

Matty
 
jaaphartkamp
Ik las ergens dat ze het zouden blokkeren omdat je het b.v. op een groot scherm op een plein zou kunnen streamen.
En er dan een heleboel mensen gingen kijken en er maar betaalt wordt voor 1.

Vr. Groet Jaap.
 
Black Tiger

Quote

Geen idee waarom ze het zouden willen blokkeren en het kan technisch wel

Nee dat is technisch niet mogelijk bij mijn weten. Zo gauw je beeld op een computer hebt, kun je het ook verder streamen zonder dat dit van buitenaf geblokkeerd kan worden.
Greetings, Black Tiger
 
Matty
Black Tiger,

Technisch zou je in de app iets kunnen maken waardoor als de output hdmi is dat hij dan een ingebakken bericht geeft zodat het niet werkt.

Maar dat even terzijde, heeft Jaap natuurlijk niets aan.

Als ze de app blokkeren en de laptop niet dan heeft een blokkade op de app ook geen zin kan je net zo goed een computer aan een beamer koppelen en dan op een groot scherm zetten.

Blijft het toch vreemd dat het vanuit de app blijkbaar niet meer kan, nog bij buren geprobeerd, om alles uit te sluiten?

Matty
 
jaaphartkamp
Apple zei dat zij hier niet de hand in hebben. Toch verdenk ik Apple wel een klein beetje want ik kreeg gister even in beeld de melding "dat ik een niet apple kabeltje gebruikte" o.i.d.
Wel meer gehoord dat Apple er fel op is als je geen Apple fabricaat gebruikt. Nogal wiedes want ze zijn erg duur. Maar ik ga het nog wel eens bij een kennis proberen.

Vr. Groet en welterusten Jaap.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'streaming van Ipad naar TV', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
Marco van Basten naar Ziggo Sport Ziggo nieuws : 1 29-06-2020
Upstream probleem naar Kerkomroep.nl Storing : 11 21-11-2017
Overstap naar Delta Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 11-10-2017
Advertentie