obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
downloadsnelheid omlaag
boreak
Ik bedoel deze site:

https://ziggo.gebruikers.eu/wifi-22/downloaden-nieuwsgroepen-verder-geen-wifi-verkeer-meer-mogelijk-6232
 
boreak
Misschien morgen toch maar eens contact zoeken, wie weet (????)
 
Black Tiger
Net de link bekeken waar je over schrijft. Schijnt opeens vele klachten over te zijn inderdaad.
Het zou aan een modem update kunnen liggen dan dat er iets met het wifi signaal verandert is, gezien er opeens zoveel Ziggo klanten last van hebben sinds enkele weken.
Hou dat forum even in de gaten zou ik zeggen, gezien er daar al meerdere topics zijn is er goede kans dat er iemand van Ziggo wel op in zal springen.
Ben benieuwd!
Greetings, Black Tiger
 
boreak
Gebeld en krijg nieuw modem. Ben benieuwd.
 
boreak
Nieuw modem ontvangen. Gemeten snelheid ging er zelfs op achter uit.
Heb oude modem herplaatst. Na zeer langdurig telefonisch contact het modem in bridge- modus laten zetten (en dat ging zeer snel) en tenslotte maar het nieuwste TP-Link modem type AC 1900 gekocht.
Snelheid weer als van ouds.
Jammer, dat je door een nog (door velen gesignaleerde) oorzaak genoodzaakt bent extra kosten te maken.
En jammer dat de mensen van de helpdesk je dus niet helpen kunnen en het probleem helemaal niet herkennen.
 
Black Tiger
Het is inderdaad bijzonder vreemd.
Als ik naar je link ga kijken is het bij een ander wel opgelost met een ander modem.
In bridge modus kun je ook geen gebruik meer maken van wifi spots dus dat is nog een bijkomend nadeel, als je daar gebruik van maakte.
Voordeel is wel dat van eigen routers het wifi signaal vaak een stuk beter is.

Maar het zou niet moeten hoeven, dan ben ik met je eens.
Greetings, Black Tiger
 
fatman
Ik haal met mijn Cisco EPC 3928AD modem een snelheid die 10% hoger ligt als mijn abbo 120/12 Mbit/s aan geeft, makkelijk 130 ipv de beloofde 120. Maar mijn woning ligt ook 25 mtr van de ZIGGO schakelkast.
Met het vorige modem was dit ook het geval, ik heb wat snelheid van Internet, TV en Telefoon signaal al 3 jaar geen klagen werkt perfect beter nog als glasvezel van KPN dat was een en al ellende.
Terwijl ik erg sceptisch was over van ZIGGO, in een woord perfect.

gr Frits
 
ik weet niks
Als het een firmware probleem is, dan is dat niet door de helpdesk op te lossen.

Melden van het probleem is het enige wat je kan doen. Met genoeg meldingen kan achterhaald worden waar het probleem zit, en kan een firmware correctie aangevraagd worden bij de fabrikant of geschreven worden door de IT mensen van Ziggo.

De keuze om nieuwe hardware aan te schaffen ligt bij de gebruiker zelf. Dat kan Ziggo niet aangerekend worden lijkt me.

@Fatman: de afstand tot de Ziggo schakelkast is geen factor in de snelheid die je haalt (in tegenstelling tot ADSL). De limieten over de coax zijn nog lang niet gehaald. Per kanaal kan met ED3.0 een download snelheid van +/-30Mbps behaald worden. Met 16 kanalen zou je theoretisch een snelheid kunnen behalen van 480Mbps. Feitelijk beperkt het profiel op de modem je snelheid tot de snelheid van je abonnement.

Ziggo levert altijd een overhead over de geadverteerde snelheid om te garanderen dat de geboden snelheid ook daadwerkelijk gehaald kan worden. Factoren als routers/Wi-Fi/etc. zijn meestal de beperkende factoren in de max te behalen snelheid. Een PC rechtstreeks op de modem met een Cat5E of betere kabel, en je behoort de snelheid te behalen die beloofd is.
 
Vhond

Quote

boreak schreef:

Ik bedoel deze site:

https://ziggo.gebruikers.eu/wifi-22/downloaden-nieuwsgroepen-verder-geen-wifi-verkeer-meer-mogelijk-6232


Krijg een 'object not found!' melding bij het surfen naar bovenstaande locatie
 
boreak
Probeer deze eens.
https://ziggo.gebruikers.eu/wifi-22/downloaden-nieuwsgroepen-verder-geen-wifi-verkeer-meer-mogelijk-6232
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'downloadsnelheid omlaag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Downloadsnelheid ongelooflijk veel lager dan aangegeven in speedtest. Klacht over Ziggo : 4 31-07-2015
Na upgrade geen verandering downloadsnelheid Klacht over Ziggo : 18 12-06-2014
Te lage downloadsnelheid alles-in-1 Plus Snelheid : 36 24-07-2013
Plotseling hoge ping en lage downloadsnelheid Klacht over Ziggo : 3 16-05-2013
Goede internetsnelheid Zeer trage downloadsnelheid Nieuwsgroepen : 12 16-12-2012
Advertentie