obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Snelheid traag
moonstruck
Geachte

Sinds ik de Ubee321 modem heb is mijn internet erg traag. Was eerst 100% en nu nog maar 35 of 40%.
Ik wil graag de LAN-verbinding hebben op mijn Ubee. Ik heb die ook aangesloten op de NetgGear routerr.
Voor ik deze modem had werkte dat erg goed en 100%.
Hoe kan ik nu he gemakkelijkst de LAN-verbinding krijgen op mijn UBee. Ik werk met Windows 8.1
Of zou ik beter een andere modem kunnen hebben met een LAN-verbinding en GEEN WiFi (draadloos)
Werk dus het liefste met LAN, vanwege des snelheid en veiligheid.
 
Matty
Beste Moonstruck,

Je hebt een ubee321 en daarop sluit je een netgear router aan dit is eigenlijk niet nodig daar in het modem ook al een router zit.

Waardoor ze (wat ik vermoed) elkaar wegdrukken en je dus draadloos minder overhoud.

Om een en ander via de lan poort aan te sluiten is eigenlijk heel eenvoudig de kabel die nu naar je router gaat stop je in een computer en je bent klaar de netgear router heb je eigenlijk niet meer nodig.

Wil je toch je netgear router blijven gebruiken dan kun je het beste de wifi van de ubee uit schakelen zodat ze elkaar niet in de weg zitten.


Met vriendelijke groet,

Matty
 
Black Tiger
Je kunt ook je Netgear als switch gebruiken.
In dat geval sluit je de kabel van de Ubee aan op een van de LAN poorten van je Netgear.

Van tevoren is het wel handig deze ven een LAN ip te geven buiten de dhcp range van je Ubee, bijv. 192.168.178.2 als het goed is en dhcp uit te zetten op de Netgear.

Dan kun je de LAN poorten zowel op de Ubee alsook op de Netgear gebruiken en de wifi van de Netgear (als die wifi heeft).
Greetings, Black Tiger
 
moonstruck
Bedankt voor je reaktie. Maar mijn vrouw wil ook graag haar internet behouden. Maakt dat een verschil als ik de draad rechtstreeks van de modem naar de computer stop. Heeft ze dan nog wel internetverbinding. Ben zelf niet zo handig.
 
moonstruck
Bedankt. Ik heb nu mijn computer rechtstreeks verbonden met de modem.
Nu werkt het feilloos en de volle snelheid. Maar nu heeft mijn vrouw geen internetverbinding. Krijgt wel het blokje met selecteer met welke service u verbinding wilt maken. Dat krijgt ze niet weg. Wat moet ze hieraan doen.\Er staat nu verbinding maken met Breedband. Moet ik telkens de draad weer verwisselen naar de router zodat ze internet kan gebruiken.
 
Black Tiger
De Ubee 321 heeft toch ook 4 lan poorten aan de achterkant of niet? Of werkt je vrouw alleen maar met wifi?

Het kan ook zijn dat je Ubee in modem mode staat, dan krijg je maar 1 ip adres, dat kun je als volgt zien.
Open een command prompt (eventueel als administrator) en geef het volgende commando:

ipconfig

kijk nu bij ipv4-adres. Als je daar iets ziet als 84.x.x.x (waarbij de kruisjes ook voor bepaalde getallen staan) dan moet je door Ziggo de modem in routermode laten zetten. Dan kan de kabel van de pc van de vrouw op een van de e andere poorten aangesloten worden op de modem.

Krijg je een ip adres als: 192.168.178.x dan zit je op het interne netwerk en zou de vrouw in feite ook gewoon aangesloten moeten worden op de modem.
Zit de sticker daar nog over de andere LAN poorten, haal hem dan er vanaf.
Greetings, Black Tiger
 
moonstruck
Bedankt voor je reactie. Ziggo heeft me verteld dat mijn vrouw ook ermee kan werken. Zal maandag een extra internetkabel halen om die dan van de Ubee modem naar haar computer kan. Dat lijkt me het beste.Dus zal morgen nog even met de Netgear moeten werken maar maandagmiddag moet dat dan opgelost zijn. Er ziiten op die poosrten geen sticker dus kan zo op de ethernet 2 aansluiten. De mijne zit nu op ethernet 1.
Nu haal ik de download met 8.7 wat eerst 3,25 was. Dus veel sneller. Nu staat ook bij de Netwerkverbingen de Ethernet op naam van Ziggo.
Ik denk dat het nu opgelost is.
Je hoort het maandagmiddag wel of het goed werkt.
 
Matty
Perfect !!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid traag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe GIGA snelheid bij Ziggo Zakelijk Ziggo nieuws : 1 16-10-2019
2 externe box traag Klacht over Ziggo : 7 06-02-2018
internet snelheid Snelheid : 7 18-12-2017
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
snelheid Snelheid : 2 07-10-2017
Advertentie