obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Huis aansluiting verplaatsen!
sailorbart
Ik wil mijn Ziggo aansluiting verplaatsen van de huiskamer naar de meterkast, is dit mogelijk en hoe kan ik het zelf doen en wat heb ik nodig om de afstand van ± 4,5 meter te overbruggen, in de meterkast komen twee routers (een Ziggo en een prive) mijn sever en eventueel nog andere apparatuur ! Smile
Met vriendelijke groeten

Bart
 
Black Tiger
Dan heb je toch een grote meterkast als ej daar meerdere routers en ook ngo een server en andere apparatuur wilt gaan plaatsen. Wink

Als het nu niet in de meterkast uit komt vraag ik me af of je dat uberhaupt wel zelf mag doen.
Volgens mij mag je zelf de groene kabel niet verplaatsen.

Even los daarvan, is dit ook het antwoord. De dikke groene kabel moet je dan daarheen leggen. Dan zul je een behoorlijk goed koppelstuk en dezelfde kwaliteit kabe met kern moeten hebben als je dat zou moeten gaan verlengen.
En dan eventueel een opbouwdoos om het in de meterkast weer op een nette wijze aan te sluiten of zo.

Denk er wel aan dat je dan zelf verantwoordelijk bent voor eventuele storingen. Als er een monteur komt kijken en de kabel zit niet waar hij standaard hoort te zitten dan heb je grote kans dat je zelf voor de kosten op komt te draaien bij evt. storingen of problemen.

Ik zou een ander oplossing kiezen bijv. 1 utp kabel via een gaatje in de grond en dan de kruipruimte (indien aanwezig) naar de meterkast, daar een switch neer zetten en dan daar die apparatuur op aansluiten.
Greetings, Black Tiger
 
Monteur_kees
een verplaatsing van de ( aop = hoofdaansluiting ) kan via huisaansluitingen.nl aangevraagt worden

gr, Kees
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Black Tiger
Da's mooi om te weten.

Maar er staat "kan". Betekent dit nu dat je het wel of niet zelf mag doen? Dat is namelijk wel interessant om daar enige zekerheid over te krijgen.
Greetings, Black Tiger
 
Monteur_kees
zelf de hoofdaansluiting verplaatsen is niet aan te raden

Huisaansluitingen.nl is een officieel orgaan je komt dan uit bij synfra

Stichting Synfra bundelt en coördineert de werkzaamheden van netbeheerders in Noord-Brabant, Limburg en Zeeland. Voor de consument betekent de samenwerking dat aansluitingen voor water, gas, elektriciteit en kabel digitaal worden aangevraagd via één loket: ‘ Eén keer aanvragen, één keer graven, één keer thuisblijven.’

Aannemers, gemeenten en projectontwikkelaars kunnen alle projecten die op stapel staan centraal aanmelden bij de netbeheerders. Hierbij gaat het om aanleg van riolering, nieuwbouwplannen, wegreconstructies, grootschalige saneringen, verbouwingen en renovaties, aan- en verkoop van gronden, etc.

Alle betrokkenen zijn aangesloten op het gezamenlijke ICT-platform Gemma dat is ontwikkeld om alle betrokken partijen te ondersteunen bij de processen rondom de ondergrondse infrastructuur: aansluitingen, infrastructurele projecten en storingen en onderhoud.





gr, Kees
Gewijzigd door Monteur_kees op 23-12-2015 01:22
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Black Tiger
Dan had ik het toch vrij goed onthouden. Niet perse verboden maar onverstandig, kans op geen support bij storingen bijvoorbeeld, of risico zelf voor de kosten op te draaien.
Thanks!
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huis aansluiting verplaatsen!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo aansluiting niet opgeleverd nieuwbouw Algemeen : 3 25-10-2019
Onbekende aansluiting op mijn netwerk Computer vragen : 11 12-11-2017
Hoort elk appartement een eigen groene ziggo aansluiting te hebben. Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 6 03-03-2016
aansluiting Baarle Hertog Belgie Algemeen : 4 12-01-2016
Verplaatsen Eindversterker Helpdesk : 4 11-12-2015
Advertentie