obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de firmware van modems, routers, decoders. Wat is de nieuwste firmware. Hoe kan ik mijn firmware versie vinden. Zelf een firmware upgrade gespot, deel het met ons.
 Onderwerp afdrukken
Slechte wifi
wimhutten
Ik heb een UBEE EVW 3200 modem en grote problemen met de wifi ontvangst. Heel zwak, kan niet streamen en de ontvangst binnen het huis is heel slecht
Ik heb er een Sitecom router tussen gezet maar dat verbetert het allemaal niet.
Weet iemand wat hier aan is te doen?

Veel dank voor de reacties. Het is een groot probleem.

Wim
 
Black Tiger
Is die Sitecom router een wifi router? Ligt er aan hoe snel het wifi signaal van die router is.
Over het algemeen is dat wel de oplossing om het wifi signaal van een eigen router te gebruiken. Maar het ligt er ook aan waar je hem hebt staan en of het signaal geblokkeerd wordt.
Dat kan o.a. door wifi signalen in de buurt, soms kan het schakelen naar een ander wifi kanaal dan wel helpen.
Greetings, Black Tiger
 
wimhutten
Dank voor je reactie, black Tiger.

In mijn huis pikken apparaten drie wifi-signalen op: het Ziggomodem, en de twee kanalen van de router: AE en AD. Alle drie zijn zwak en vallen vaak uit.
Twee computers zijn, via de router, met de draad verbonden en zijn ook zwak; ik kan er bijvoorbeeld vaak niet mee streamen. Mijn dochters klagen steen en been over de WiFi ontvangt op hun tablets en telefoons.

Mijn idee was dat het modem (UBEE EVW 3200) verouderd zou kunnen zijn en ik beter een ander modem kan nemen.

De Sitecom-router werd zeer aangeprezen (WLR 8100 v1 002) en had de problemen moeten oplossen maar ik geloof van de regen in de drup te zijn beland.

Het Ziggo-modem staat op de begane grond in de huiskamer, de router op de tweede verdieping in mijn werkkamer. Op de derde verdieping is het signaal zwak.

Ben benieuwd naar je reactie.

Groet,

Wim
 
Black Tiger
Ik moet eerlijk zeggen niet zo into Sitecom te zijn maar ze schijnen stukken beter te zijn dan vroeger. Doch ik heb de laatste tijd alleen wat reviews van Asus routers bekeken die nogal sterk waren qua signaal.

De Ubee evw3200 wordt nog steeds uitgegeven. Maar zowel van de Ubee alsook van de Cisco modems bij Ziggo is bekend dat die geen sterk wifi signaal hebben.

Ik lees nu echter dat er ook computers met de draad verbonden zijn en dat die ook problemen hebben.
Dan begin ik me af te vragen hoe de opstelling is want dat zou niet mogen. Zitten die op een van de 2 routers of rechtstreeks aan de modem.

Hoe is de snelheid van de modem als je een pc of laptop rechtstreeks op de Ubee aansluit. Gaat het dan wel goed? Of haal je ook dan de snelheid niet die je zou moeten halen.

Dat zijn wel belangrijke zaken om te weten. Want als het via de kabel al niet lekker gaat, hoef je van wifi al helemaal niets te verwachten. Dus een goede werking via kabel is dan waar je qua probleemoplossing het eerste naar zult moeten gaan kijken.
Greetings, Black Tiger
 
wimhutten
Ik las ergens iets over een "Bridge Mode" waar je het Ziggo modem in kunt zetten waardoor de router beter gaat functioneren. Weet je daar iets van?

Groet,

Wim
Gewijzigd door wimhutten op 25-12-2015 15:01
 
Black Tiger
Daar weet ik van maar dat is een broodje aap verhaal.
Ze zeggen dat de router dan "beter" gaat functioneren omdat de router dan het externe (internet) ip krijgt.
Nadeel is echter dat je dan geen Wifi spots meer hebt en Ziggo geen ondersteuning geeft op eigen apparatuur.

Je krijgt dezelfde goede werking door ofwel je eigen router als switch te laten werken, of door hem op de WAN poort aan te sluiten en het interne WAN ip van de router dan in de DMZ van je Ziggo modem te zetten.

Ik heb nog nooit gehoord of meegemaakt dat wifi er beter door zou gaan werken, zou al vreemd zijn.
Je kunt het natuurlijk altijd proberen, omzetten kost niets, bevalt het niet laat je het weer terug zetten. Toch?
Greetings, Black Tiger
 
wimhutten
Als ik je goed begrijp, Black Tiger, is het vervangen van het modem geen oplossing en is er dus eigenlijk weinig aan te doen.

Ik ga dan maar eens op zoek naar een andere provider; dit is echt geen doen meer.

Groet,

Wim
 
Black Tiger
Nee dan heb je me niet goed begrepen. Ik schreef dat de modem in bridgemode zetten vrijwel zeker niet zou helpen.

Wil je een goed werkende Wifi hebben zal minstens de LAN snelheid (snelheid over de kabel) ook goed moeten zijn.
Immers is dat de basis van alles, zeker als je er een eigen router achter aan sluit.

Maar nog niet alle mogelijkheden zijn uitgeprobeerd. Je kunt bijvoorbeeld in de Ubee de SPI firewall eens uitschakelen, dat wil ook vaak helpen om de bekabelde snelheid te verbeteren.
Is dat het geval dan kan een eigen router achter de modem zeker ook helpen voor het wifi signaal.

Daarnaast kan het ook nog zijn dat er iets met de modem is, waardoor de snelheid op de kabel gewoon lager is dan voor jou abonnement zou moeten zijn.
Dat kan Ziggo bijvoorbeeld ook bekijken. Is dat het geval dan is er kans dat de modem stuk is en dan zou een nieuw modem wel helpen.

Vandaar dat het ook van belang is om te onderzoeken vanaf waar het probleem zich voor doet, en te testen met apparatuur die rechtstreeks op de modem is aangesloten met en kabel. Dat is de beste testmethode.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Slechte wifi', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie