obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
internet snelheid
enscity
Gisteren heb ik de internetsnelheid laten aanpassen van 120 naar 200 mbits. Dit is ook gelijk aangepast door Ziggo. Mijn opstelling is dat het signaal binnenkomt op de Cisco modem van Ziggo. Hiervan heb ik het wifi signaal uitgezet en via een CAT 7 kabel gekoppeld aan de netgear nighthawk X 4. Nu blijkt dat de internet snelheid niet hoger komt dat 150 (5 Ghz), en via de kabel maar tot 130 volgens speedtest.net. (bij mijn 'oude' abonnement haalde ik keurig stabiel 120 conform contract). Zelfs met een CAT 6 kabel rechtstreeks in de Cisco modem van Ziggo komt de snelheid niet hoger dat 130. Het gekke is dat de speedtest in de genie netgear software (QoS) aangeeft na een test dat de verbinding 200 is. hierbij wordt van dezelfde speedtest.net site gebruik gemaakt. Zie ik iets over het hoofd of moet ik wat aanpassen?
 
Black Tiger
Misschien eens een andere server nemen bij speedtest.net? Wat je ook kunt proberen is om eens te kijken wat speedtest.ziggo.nl aangeeft.

Het is inderdaad wel vreemd te noemen dat de Netgear een verbinding van 200 aan geeft terwijl je rechtstreeks gekoppeld aan de Cisco nog niet aan de 130 komt.
Greetings, Black Tiger
 
enscity
Black Tiger bedankt voor je reactie. Ik heb een aantal andere servers bij speedtest.net geprobeerd maar helaas zonder het gewenste resultaat. Ook speedtest.ziggo.nl geeft hetzelfde resultaat. Wat ik ook vreemd vind is dat de upload snelheid wel precies overeenkomt met het nieuwe contract (20 mbits). Het lijkt wel of de download snelheid door iets wordt getopt. Misschien wel door de netgear nighthawk X4 zelf. Geen idee wat ik in de Genie (software netgear) zou kunnen / moeten aanpassen om tot 200 mbits te komen.
 
Black Tiger
Het beste kun je voorlopig alleen meten met de pc rechtstreeks aangesloten op de Ziggo modem.
Want als de helpdesk je gaat vragen, is dat ook het enige waar ze naar zullen kijken. Eigen apparatuur, ook als die nieuw is, kan altijd storingen opleveren.

Dus het beste is speedtest.ziggo.nl proberen met de pc of laptop rechtstreeks op de Cisco. Ik neem aan dat die nog steeds in router mode staat of heb je die in bridemode laten zetten (zou ik niet doen overigens)?

Dat je met meerdere kabels probeert is ook goed. Nu ben ik even aan het denken, ik heb zelf ook ooit zo'n probleem gehad, toen bleek er na lang zoeken dat er een voeding van een tussenhangende switch te licht was. Dat kwam ook aan het licht na rechtstreeks testen en dan stuk voor stuk apparatuur aankoppelen.

Als ik goed gelezen heb, dan heb je al met meedere kabels getest. Zijn dat zelf geknepen kabels of kant en klare?

Eventueel kan het ook nog zijn dat een firewall op de computer zelf de boel aan het knijpen is op zelfs malware. Is er eventueel ook nog een andere (mag ook oudere) laptop of pc zjin die je rechtstreeks op de modem testen kunt?

Ter duidelijkheid: Ik wil hiermee niet zeggen dat de fout bij jou moet liggen, maar als je alles getest hebt kun je alles wat je getest hebt meteen ook aangeven bij de helpdesk, dat scheelt een partij tijd.
Greetings, Black Tiger
 
enscity
wederom bedankt voor je reactie en meedenken. Ik ben met je suggesties aan de slag gegaan. Ik heb een CAT 6 en CAT 5c kabel rechtstreeks in de cisco modem van Ziggo gestopt. Deze staat inderdaad niet in bridge mode (ivm hotspots). De snelheid was bij de CAT 6 iets hoger gemiddeld 130 vs 135. Het gekke is dat met wifi via netgear (heb wifi op ciso modem uitgeschakeld) 152 haal. Ik heb voordat ik de test heb uitgevoerd de virus scanner (McAfee) verwijderd van de laptop. Tenslott, ik maak gebruik van kant en klare kabels.

Zelf heb ik het gevoel of er ergens (softwarematig) een vinkje verkeerd staat waardoor het signaal wordt getopt op 150. Met het abonnement van 120 heb ik altijd keurig 120 gekregen.
(de download snelheid is wel keurig en stabiel 20)
 
enscity
bijgevoegd nog even de 'waardes'

zoals je kunt zien wordt er in beide gevallen gebruik gemaakt van speedtest.net. Bij Netgear geeft hij een snelheid van 200, via wifi 154. via de kabel rechtstreeks in de cisco modem 130.
enscity voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Black Tiger
Hmmz dit is vreemd.
Overigens hoef je niet steeds te danken hoor, ik help net als mijn collega's graag, daar is zo'n forum immers voor.Wink

Ik begrijp er geen barst van, je haalt dus bekabelt een lagere snelheid dan op wifi met de Netgear? Da's inderdaad erg vreemd.

Even off-topic een advies om dat ik tevens mee help in het netwerk deel maar wel op een security forum. Ik weet niet of je voor die McAfee betaald hebt, maar zonee, gooi hem er af en zet er AVG, Avira of Avast op, ook nog eens gratis. Beste betaalde is momenteel Emsisoft Anti Malware.
Heb je er voor betaald zou ik bij aflopen van het abo eens iets anders overwegen.

Goed. Ik neem aan dat je de firewall van windows gebruikt in dat geval.

Het enige wat ik me zo nog kan bedenken in de Ubee wat de snelheid naar het LAN netwerk omlaag kan trekken is de beveiliging in de Ubee, met name de SPI firewall indien aanwezig.
Kun je die eens uit of laag zetten en kijken of het dan beter gaat?

Kijk dat je met wifi niet hoger komt dan 150 dat begrijp ik wel, maar ik dacht dat je snelheid veel slechter was. Maar ik begrijp niet waarom het op de kabel dan niet hoog genoeg komt.

Wil je hoger dan 150 op wifi zul je contact op moeten nemen met de Ziggo helpdesk en mijn tip is dan om ook aan te geven dat je dat echt nodig hebt. Want de Ubee kan geen 200 mbit wifi aan. Dan krijg je als het goed is een Technicolor modem en daar gaat het wel mee.

Wie weet is daarmee ook het LAN snelheid probleem opgelost, alhoewel dat eigenlijk gewoon goed zou moeten gaan.
Bedoelde je overigens niet toevallig een Cat5e kabel? De cat5c ben ik hier nog vrijwel niet tegen gekomen namelijk. En voor hogere snelheden heb je wel minimaal cat5e nodig.

Maar kortom als conclusie nog eens.
SPI firewall in de Ubee uitzetten of zo laag mogelijk om te zien of dat helpt. Gezien de doorvoer via kabel naar je router wel op 150 uit komt.
Voor snellere wifi Ziggo bellen voor een Technicolor modem omdat je anders die 200 mbit niet gaat halen.
Greetings, Black Tiger
 
Black Tiger
Ah ik zie nu de afbeeldingen ook, we postten tegelijk.
Dus via de Netgear wel 200? Vaagheid. Zou dan misschien toch die SPI firewall kunnen zijn in de Ubee.
Greetings, Black Tiger
 
enscity
Bingo! Ik heb van de Cisco modem de SPI firewall en de IPv6 uitgezet. Deze stonden op Low en on. Via de kabel haal ik nu 165 en via wifi als ik dichtbij de netgear router sta 190 :-).
Wel heb ik nog een computer aan een lange CAT5e kabel en twee verlengstukjes (CAT 6 gecertificeerd) die 'maar' tot 125 komt.

Wat doet deze firewall eigenlijk in het modem?

In mijn PC gebruik ik momenteel de McAfee firewall. Is de windows firewall beter?

Ik neem je opmerking mbt McAfee ter harte. Helaas heb ik inderdaad een betaalde versie. Zodra deze is afgelopen in 2016 :-( gooi ik em eruit.

CAT5c was een typo.

kan ik nog meer uitzetten in de modem?

Wat kan ik doen aan de computer met de lange kabel?

Welterusten
 
enscity
tenslotte: wat zijn je ervaringen met Technicolor modem? Ik lees er wisselende berichten over
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'internet snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Ziggo biedt heel Rotterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 10-03-2020
Advertentie