obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
internet snelheid
Black Tiger
Eerlijk gezegd begin ik nu pas ervaringen op te doen met de Technicolor, een kennis van me heeft zo eentje.
Vooralsnog werkt die prima. Maar omdat er nog niet zo veel mensen zijn in mijn kennissenkring en hij nog weinig op ons forum ter sprake is gekomen kan ik er nog geen oordeel over geven. Op dit moment heb ik geen flauw idee ervan of hij beter of slechter of even goed is als bijv. de Cisco.

Dan je andere vraag. Iets anders uitzetten is bij mijn weten niet nodig op de Cisco, ik heb gewoon alle beveiliging er uit geknald. Er hangt toch nog een Fritzbox achter en ik zie toch niet echt wat het voor nut heeft.
Malware komt er toch wel door Smile

Ik denk dat de McAfee firewall wel uitgebreider is dan de Windows Firewall.
Beter zal hij daarom ook wel zijn.

Dan de computer met lange kabel. Ik denk dat er dan toch iets met de kabel is, ergens een breukje of iets met de pluggen. Je wilt niet weten hoe het hier werkt.
Van Cisco naar Fritzbox, van Fritzbox nar switch, dan via 15 meter UTP kabel naar een andere switch en van daaruit naar mijn pc.
Dan heb ik nog eens een kabel gewisseld, die gaat op dezelfde manier maar dan vanaf de Fritzbox naar boven (15 meter) en weer terug naar benden aan de andere kant (ruim 12 meter), via een switch en dan weer naar de pc.
Beiden methode geven me de volle 120 mbit snelheid zonder problemen.

Ik weet niet hoe lang jouw cat5 kabel is maar hij zou zonder enige moeite die 200 mbit aan moeten kunnen.
Misschien ligt het aan de koppelstukjes? Je zou eens kunnen testen waar daar het probleem ligt, maar het zou geen probleem moeten hoeven geven.
Greetings, Black Tiger
 
enscity
Dan blijf ik nog even bij cisco modem. Ben met deze snelheid dik tevreden.

Het zou best kunnen dat de kabel een breukje heeft opgelopen want hij ligt overal tussen door en achterlangs. Daarom ga ik en ook niet vervangen ;-), en 125 is voor die computer wel okay. Zal nog wel even kijken of ik het aantal tussenstukjes kan verminderen.

Top, ben helemaal gelukkig, ga je toch bedanken. Merry Christmas
 
Black Tiger
Ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen in zoverre.Smile

Merry Christmas to you too!
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'internet snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam Ziggo nieuws : 1 28-07-2020
Ziggo biedt heel Rotterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 10-03-2020
Advertentie