obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Problemen open NAT krijgen voor 2 pc's voor BO3
Nurse
Hallo,

We worstelen al enkele dagen met het volgende probleem.
Mijn partner en ik spelen beide black ops 3.
We willen allebei een open NAT hebben, omdat we dan tenminste een goede connectie hebben met onze Clanmembers.
Het is ons gelukt om voor een pc een open NAT te krijgen en het spel speelt dan super, je vrienden zijn te vinden.
Echter lukt het ons op geen wijze om dit voor beide computers gelijktig te krijgen.
Wie kan ons helpen?

We hebben een Cisco EPC3928 en Ausu RT-AC56u.
 
Zippo
Hoe heb je de asus aangesloten op de cisco?
Cisco -> WAN Asus of
Cisco -> LAN Asus.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Nurse
Hallo,

Cisco WAN en ook WAN Asus.
 
Black Tiger
Ik ben bang dat dit niet voor 2 pc's gaat lukken met port forwards. Allereerst is het sowieso belangrijk in jullie situatie om het WAN ip adres van de Asus als DMZ aan te geven in de Cisco en dan portforwards alleen in de Asus te doen.

En daar zit hem tevens het probleem waarom ik denk dat het niet gaat lukken met 2 computers. Omdat je de benodigde poorten slechts 1x kunt gebruiken.
Er wordt bijv. gezegd dat je poort 3074 moet open zetten c.q. forwarden.
Die kun je maar naar 1 pc inkomend forwarden.

Daarnaast las ik het advies: Enable UPnP on your home router.
Dat is niet bepaald een verstandig advies, omdat juist elk beveiligings advies juist is om uPnP uit te zetten.

Helaas is dit echter de enige mogelijkheid om meerdere apparaten met een open NAT te krijgen. Als je fatsoenlijke beveiling en anti-malware op je pc hebt denk ik dat het risico nog mee kan vallen als je dit gebruikt.

Zoals gezegd moet DMZ dan naar de WAN van de router verwijzen en je moet verder alle port-forwardings vermoedelijk verwijderen omdat ie anders poorten gaat reserveren.

Lukt het niet met uPnP dan gaat het gewoonweg niet lukken gezien bovenstaande uitleg.
Greetings, Black Tiger
 
Nurse
Hallo Black Tiger,

Dit alles hebben we gedaan.
Gelukkig hebben we de pc van mijn partner open en ik nu moderate. Beter als strict.

We vargen ons nu af of een zakelijk abbonnement misschien een oplossing is?
 
Black Tiger
Een open en 1 moderate is beter als niets.
Er is nog een optie dat de modem roet in 't eten gooit. In dat geval kun je in de modem uPnP aanzetten als dat kan, en dan je tweede router als switch instellen (dus aan de LAN poort hangen en enkele instellingen wijzigen van tevoren zodat je er toch altijd bij kan).
Ik kan daar geen 100% garantie op bieden dat dit beter werkt met upnp op die manier maar het is te proberen omdat je dan toch met 1 intern netwerk minder zit.

Een zakelijk abonnement is denkelijk een oplossing, zei het dat je dan minder downloadsnelheid hebt.

Als ik me niet vergis krijg je bij een zakelijk abonnement adres 4 verschillende publieke (dus internet) ip adressen.
Dan kun je als het goed is elke pc op een apart publiek ip hangen, of 1 pc op 1 publiek netwerk en de rest van de apparatuur incl. pc 2 op een tweede publiek ip, al naar gelang je wensen.

Dan zou je dus ook apart naar de pc's poortforwards en/of DMZ instellingen kunnen maken en dan zou het wel moeten lukken.
Mijns inziens kan dat, maar dat kun je voor de zekerheid beter even navragen bij de zakelijke helpdesk.

Nadeel is dan wel dat de computers elkaar onderling niet meer kunnen "zien" om bijv. bestanden te delen.
Mocht dat perse nodig zijn dan is als het goed is nog wel op te lossen middels een tweede netwerkkaart.
Greetings, Black Tiger
 
Nurse
Bedankt voor je reactie. In veel games zal het hoogstwaarschijnlijk gaan maar voor black ops 3 gaat het niet. Vandaag heb ik Moderate en mijn partner weer strict.
We zullen contact opnemen met Ziggo om te kijken wat mogelijk is m.b.t. zakelijk.
Een tweede netwerkkaart erbij zetten is natuurlijk geen probleem.
 
Black Tiger

Quote

In veel games zal het hoogstwaarschijnlijk gaan maar voor black ops 3 gaat het niet

Vandaar ook het advies om de tweede router als switch te gebruiken, is beter voor upnp werking.
Het advies om zodanig met upnp te werken kwam van een site die specifiek dit gebruikte voor BO 3 met meerdere apparaten (xbox en pc tegelijk of zoiets).
Maar het kan heel goed dat het niet altijd werkt.

Let wel op dat je bij een tweede netwerkkaart geen dhcp op beide netwerken hebt aan staan anders heb je weer een ander probleem. Wink
Of evt. statische instellingen gebruiken.
Greetings, Black Tiger
 
Nurse
Hallo Black Tiger,

Alle mogelijk opties zijn uitgeprobeerd, met allen geen goed resultaat. Telefoontje naar Ziggo. Kosten om te kunnen gamen met zijn 2-en 100 eurootjes extra.
Het NAT op beide pc blijft ieder moment van de dag veranderen. Vandaag zelf 2 x strict. Is NIET te spelen.
Zijn bereid om alles uit te kast te halen om te kunnen gamen, maar nog eens 100 euro extra alleen om samen te kunnen gamen is te gek voor woorden. Dat men als particulier geen kant meer op kan is teleurstellend.

Mocht iemand nog een optie eventueel weten hoor ik het graag.

In ieder geval bedankt voor de hulp tot heden.
 
Black Tiger
Huh? Nee 100 euro extra is wel een beetje te veel van het goede.
Heeft dat te maken met het feit dat jullie een hoge snelheid willen houden of waar komt dit vandaan?

Want als ik ga kijken bij de zakelijke pakketten, dan heb je bijvoorbeeld Zakelijk Connect MKB Internet Compleet voor 79 euro met 5 ip adressen.
Het is alleen erg onduidelijk op de site of dat echt alles in 1 is met TV, het lijkt er wel op.

Hoezo komen ze dan bij Ziggo op 100 euro extra? Willen ze je soms 2 aansluitingen verkopen? Je hebt wel de Ziggo zakelijke helpdesk gebeld of de gewone?
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen open NAT krijgen voor 2 pc's voor BO3', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
het krijgen van een next Klacht over Ziggo : 2 19-05-2022
Ziggo GO nu ook beschikbaar voor Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV Ziggo nieuws : 1 29-06-2020
Hilversum klaar voor Gigabit-internet, twee derde van Nederland zsm Ziggo nieuws : 1 12-11-2019
Advertentie