obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
speedtest.net versus ziigo.nl/speedtest
nubro01
Ik merk de laatste tijd een verschil tussen deze twee snelheids testen.
Bij www.ziggo.nl/speedtest krijg ik 200/20, maar bij speedtest.net kom ik niet hoger dan 45/20.
Nu zou je kunnen stellen dat de eerste binnen het Ziggo LAN ligt en dat de tweede in het Ziggo WAN ligt.
Ik betaal niet voor 200/20 naar de ziggo routers, maar voor 200/20 naar het gehele internet. Soms krijg ik op beide tests 200/20, dus ik krijg de indruk, dat als het druk is dan lukt e,a, van geen meter. Dit lijkt mij niet volgens de afspraak, Ziggo is nu zo groot dat ze blijkbaar soms aan hun limiet zitten en e.a. dan niet meer waar kunnen maken. I.p.v. Sport TV kunnen ze beter investeren in snellere en meer verbindingen van hun WAN.

Schoenmaker houdt je bij je leest! Je bent een netwerk provider, telecom en TV signaal distributeur.

Iemand anders dezelfde ervaring?
 
Zippo
Speedtest.net is niet betrouwbaar, zeker niet bij hogere snelheden.

Probeer deze eens, http://speedtest.caiw.net/
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger
Ik heb met speedtest.net geen problemen, ook niet bij hogere snelheden.
Soms helpt het wel een andere server te nemen.
Of een compleet andere Speedtest zoals Zippo aangeeft.

Quote

Nu zou je kunnen stellen dat de eerste binnen het Ziggo LAN ligt en dat de tweede in het Ziggo WAN ligt.

Nee dat kun je zo niet stellen en het klopt ook niet omdat Ziggo zelf al op jouw WAN ligt. Het hele internet is WAN zo gauw je een extern ip hebt en dat is al achter jouw modem meet. Maar oke da's weer iets anders.

De Ziggo speedtest ligt gewoon op internet. Sterker nog, ik haal bij speedtest.net (en bij de caiway speedtest) zelfs 120 mbit elke keer. Bij de Ziggo speedtest kom ik niet hoger dan 63 a 64 mbit, hetgeen al aangeeft dat de Ziggo speedtest echt wel een externe test moet zijn.

De snelheid die je haalt is van vele factoren afhankelijk. Als je bij Ziggo de speedtest op 200 haalt dan voldoet Ziggo feitelijk en technisch aan haar voorwaarden. De verbinding "naar buiten" is dan immers 200 mbit.
En zoals je ziet geeft zelfs hun eigen speedtest niet altijd de correcte waarde aan.

Wat je op de rest van internet haalt is in de meeste gevallen dan ook niet Ziggo's verantwoordelijkheid omdat dit kan liggen aan diverse factoren onderweg en vooral aan de snelheid ingesteld door andere servers en websites.
HP heeft bijv. grote servers met goede aansluitingen, maar daar wordt de bandbreedte geknepen om te voorkomen dat de vele klanten met hun gebruik de servers onbenaderbaar kunnen maken.

Bij testsites als speedtest kan het vele oorzaken hebben. Vandaar dat je eens daar kunt testen met een andere server.
Het kan ook zijn dat er op de routering naar speedtest vanaf jouw kant ergens een storing zit of een "bubbel" op een router onderweg. Daar kan Ziggo niets aan doen, zit niet binnen Ziggo's netwerk en kun je toch een probleem hebben.

Hopelijk heb ik zo wat meer duidelijkheid geschept over de vele zaken die er mogelijk kunnen zijn onderweg en dat als je bij de speedtest van Ziggo de juist snelheid haalt, het in 97% van de gevallen verder niet aan Ziggo ligt.
Greetings, Black Tiger
 
ronihd
Wat er ook aan de hand zou kunnen zijn is het volgende;

Op Speedtest.net kan je inloggen op veel servers of speedtest zoek er zelf een uit die server hebben vaak ook hun capaciteit problemen en of hebben domweg geen hoge snelheid.


je kan op het landkaartje inzoomen in Amsterdam en kies dan de server hosted bij KPN
Ik kan je zo goed als garanderen dat je dan een heel betrouwbare speedtest doet met een prima snelheid
 
johanpeeters83
dit klopt helemaal
weet je ook wanneer gigbit internet nu eindelijk eens wordt aangelegt?
ik vindt dat Ziggo bij de beste zou moeten willen horen
 
johanpeeters83
gigabit internet waarom hebben we dat nog steeds niet ik heb dit eigenlijk wel z.s.m nodig Smile
 
nubro01
Uh, heb je wel een een Tracert gedaan? Speedtest.net is 11 hops en ziggo.nl 8, als je de ip addressen vergelijkt dan zou ik zeggen dat de eerste 5 hops bij Ziggo liggen en daarna zie ik pas addressen die bij de Internet exchange lijken te liggen. Ik heb toch een sterk vermoeden, dat de verbinding tussen Ziggo en de Internet Exchange, overdag last van de drukte heeft.
's avonds ondervind ik nooit problemen, alleen tussen 08:00 tot 17:00 uur en niet consequent. 30 min geleden nog 90/20 en nu weer 200/20.
Ik zal de volgende keer een buitenlandse server kiezen en rapporteren of dat verschil maakt.
Gewijzigd door nubro01 op 11-01-2016 11:07
 
nubro01
Waarom zou je in hemels naam (en die hemel bestaat niet!) gigabit nodig hebben? Heb je snelheid nodig voor meerdere computers, denk dan eens aan web- en dns-caching! Begin om een eigen dns server te draaien, hoef je niet voor elk adres helemaal naar Ziggo's dns servers.
 
Black Tiger

Quote

Uh, heb je wel een een Tracert gedaan? Speedtest.net is 11 hops en ziggo.nl 8

Dat heb ik zeker wel eens gedaan maar nu maak je een denkfout volgens mij.
De test wordt namelijk niet gedaan op speedtest.net maar met een server die je op de site van speedtest.net kiest.
De routing naar die server kan daarom sneller zijn dan naar speedtest.net.
Het is anders niet verklaarbaar dat de speedtest van Ziggo bij mij langzamer is dan die van speedtest.net.

En zoals ik al zei ligt het er ook aan waar je zit. Ik heb bijv. bij een tracert naar zowel speedtest van Ziggo en de site van speedtest.net beiden 9 hops.
Daaraan kun je al afleiden dat er routeringsverschillen zijn tussen jouw en mijn locatie.
Enneh... die van mij is bij Ziggo, totdat hij naar 192.16.52.88 gaat, da's Amerika. En daarna gaat ie naar speedtest.net want daar schijnt die site op een server te staan.
Dat verklaart wel weer dat die speedtest.net site soms langzaam is.
De speedtest van Ziggo blijft weliswaar op het Ziggo netwerk, maar het kan best een ander datacentrum zijn, durf ik niet te zeggen.

Als het tussen Ziggo en hun (volgens mij directe) link met Amsix of andere IX zou liggen, dan zou zowat iedereen er last van moeten hebben en dat is niet het geval.

Wel is het al langere tijd bekend dat de verbinding met de States niet is wat hij moet zijn en daar hebben wel weer alle providers last van.
Of dat inmiddels verholpen is, is me ook niet bekend.

Het best wat je kunt doen is vergelijken. Speedtest.net (bijv. server Amsterdam en Luik of zo), speedtest van Ziggo, dan die van Caiway eens nemen en dan kijken wat de verschillen zijn.
Uiteraard bekabeld. Wifi speedtesten neem ik niet eens serieus.
Greetings, Black Tiger
 
nubro01
Ik kom er net achter dat speedtest elke keer een server in Amsterdam kiest, waarschijnlijk selecteren ze er een met de snelste ping.
Die server in Amsterdam geeft nu net slechts 45/20, maar als ik er een in Denemarken of Engeland kies dan is alles goed.
Blijkbaar ligt het dus niet aan de drukte van de infrastructuur van Ziggo/UPC, maar aan die bepaalde server in Amsterdam die Speedtest selecteerd.
Ik zal in het vervolg met speedtest meerdere locaties kiezen alvorens een conclusie te trekken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'speedtest.net versus ziigo.nl/speedtest', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mijn 1e speedtest bij ZIGGO Algemeen : 18 11-06-2017
Downloadsnelheid ongelooflijk veel lager dan aangegeven in speedtest. Klacht over Ziggo : 4 31-07-2015
Ubee EVW 3200 hapert bij speedtest ziggo Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 22 08-09-2014
Ziggo Upload versus Download Snelheid : 9 17-09-2012
payserver hoogste snelheid terwijl speedtest ziggo maar 8Mb/s aangeeft Snelheid : 14 21-06-2012
Advertentie