obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de firmware van modems, routers, decoders. Wat is de nieuwste firmware. Hoe kan ik mijn firmware versie vinden. Zelf een firmware upgrade gespot, deel het met ons.
 Onderwerp afdrukken
verouderde firmware?
pilotter
ik heb een EPC3925 met de volgende firmware ;

e3925-ES-12-c1100r5593-140522c_upc


klopt dit wel?
 
Black Tiger
Jij hebt er eentje van UPC ik van Ziggo.
Lijkt er inderdaad op alsof die van UPC oudere firmware heeft. Maar aangezien dat custom firmware is, hoeft dat niet perse te betekenen dat hij minder heeft of slechter is.

Dit is die van Ziggo.
e3925-E10-5-c1200r5592-150216c-ZIG

Hoezo deze vraag? Heb je problemen met de modem dan?
Greetings, Black Tiger
 
pilotter
ja ik vind de wifi maar matig, probeer echt alles, maar met mijn laptop ( intel Centrino N-1030 wifi ) kom ik niet veel verder als 20 tot 25 mb/s. Ook met mijn Samsung S 5 naast de router niet meer als 25 mb/s, terwijl ik een pakket heb tot 120 MB.

heb B/G, B/G/N mixed, en N only geprobeerd verschillend kanalen (1 is het best ) etc, maar blijft laag. bedraad kom ik tot 90 mb
 
Black Tiger
Slechts tot 90mb bedraad? Rechtstreeks op de modem? Dan is er ofwel iets niet in orde met je laptop, ofwel met je verbinding.
Want rechtstreeks op de modem moet je gewoon 120 mbit krijgen.

Heb je er apparatuur tussen hangen? Router of switch of accespoints?
Greetings, Black Tiger
 
pilotter
Nee zit niks tussen.
 
Black Tiger
Hmmz... iets van firewall op de laptop (niet de windows firewall) of ander security programma?

Al eens een malware scan gedaan bijv. met Malware Bytes?
Dat wil ook nog wel eens helpen.

Hoe heb je die snelheids test gedaan of waar?
Greetings, Black Tiger
 
pilotter
heb met mobiele telefoon en laptop hetzelfde. Speedtest is van Ziggo. Internet beveiliging ook van Ziggo.

daar ik hetzelfde op de Samsung S% heb denk ik toch dat het aan de router ligt. telefoon en laptop tot bijna op de router gehouden.

firewall on en off maakt niet uit....
 
Black Tiger
Je kunt eens bekabeld proberen te testen op speedtest.net en dan paar servers proberen.
Kijken welke snelheid je daar haalt. De speedtest van ziggo werkt niet voor iedereen even goed. Bij mij geeft ie ook maar tussen 60 en 90 mbit aan terwijl ik feitelijk gewoon 120 haal.

Als je bij speedtest ook niet hoger komt dan 90 dan zit er toch iets niet goed met je verbinding, dan zou ik dat de helpdesk eens laten nakijken.
Greetings, Black Tiger
 
MisterSenseo
Het verhaal klinkt mij volledig logisch hoor.
20-25 Mbit draadloos over 2,4Ghz is keurig en 90 Mbit over 100Mbit LAN is normaal.
Er vanuit gaande dat de bedrade LAN verbinding 100Mbit is en draadloos op 2,4Ghz draait.
Bij GB LAN en CAT5E kabel of hoger en 5Ghz WiFi moeten de snelheden hoger uitkomen maar de behaalde snelheden zijn voor mij heel normaal hoor.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Black Tiger
Heb er inderdaad niet aan gedacht dat de laptop LAN misschien slechts 10/100 was gezien de wifi kaart 802.11/N aan kan. Normaliter is wifi niet sneller dan LAN dus verwacht je in zo'n geval ook een gigabit netwerkkaart. Maar het zou natuurlijk kunnen.

Het draadloos verhaal begrijp ik niet helemaal. Met 802.11N (zeker mixed) zou je toch tegen de 40 a 50 mbit moeten kunnen halen met wat geluk, toch?
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'verouderde firmware?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Firmware update SmartWifi pods Algemeen : 6 23-02-2022
FirmWare update Firmware : 10 15-04-2017
Nieuwe firmware v3.2 UPC Horizon mediabox, binnenkort ook bij Ziggo. Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 06-05-2015
Cisco epc3925 met ups firmware Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 19-04-2015
Feature request firmware - vrije DDNS provider kiezen Firmware : 8 21-10-2014
Advertentie