obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
fout Ziggo betekent 72 uur wachten op beeld
duijt
Sinds vanmorgen geeft de tv op alle kanalen behalve NPO 1, 2 en 3 'zender gecodeerd'. Gebeld en wat blijkt: in het systeem van Ziggo is mijn Ci+ module opgezegd. Dat is bijzonder vreemd want ik heb zelf niets opgezegd. De oplossing volgens de klantenservice: heractivering van de module door Ziggo. Duurt max 72 uur. Pardon, 72 uur? Dat betekent drie dagen geen tv!! Door een fout van Ziggo zelf. Ik vind dit niet kunnen. Zo'n heractivering moet binnen een paar minuten geregeld zijn. Dit lijkt de tijd van de postkoets wel. Zijn er meer mensen met deze ervaring?
 
MisterSenseo
Nee, mijn ervaring is dat ik moest inloggen op "mijn ziggo" en dan mijn smartcards moest (her)activeren.................duurde max 10 minuten.
Dit is overigens de methode om een smartcard te (her)activeren, of die nou in een Ci+ module of een digitale tuner zit....... Pfft
U had het over een fout van Ziggo zelf, wie zegt dat???
Misschien is het wel iemand geweest die u een poets wilde bakken waar u nu dus het slachtoffer van bent.
Dus om de fout meteen bij Ziggo in de schoenen te schuiven is flink voorbarig in mijn ogen.
Okee, het is een feit dat het opgezegd is maar hoe en door wie moet nog blijken, en tot die tijd zou ik het als ik u was eerst via "mijn ziggo" proberen.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
duijt
De klantenservice van Ziggo heeft aangegeven dat Ziggo zelf in het systeem - als het bij Ziggo niet goed gaat ligt het bijna altijd aan 'het systeem' - mijn Ci+ module heeft geregistreerd als opgezegd. Wie dat dan precies gedaan heeft blijft natuurlijk onduidelijk. Het zou zomaar te maken kunnen hebben met het feit dat ik eerst een extra horizon mediabox had, maar deze al na een week via de Ziggo klantenservice heb laten omruilen voor een Ci+ module, omdat de extra horizon box dramatisch slecht werkte. Schijnt een bekend fenomeen te zijn overigens. Ik heb twee weken terug de opgestuurde Ci+ module geïnstalleerd en de box teruggestuurd. Misschien heeft men deze bij Ziggo gedacht toen men de box terugkreeg: die meneer vindt 1 mediabox genoeg en 'per ongeluk' de Ci+ module gedeactiveerd. Heractiveren via mijn Ziggo is in ieder geval onmogelijk omdat de Ci+ module niet meer tussen mijn producten staat. Bizar, maar gelet op mijn ervaringen met Ziggo, niet onverwacht. Ben begin december overgestapt naar Ziggo en het bedrijf is - zo is mij inmiddels duidelijk geworden - dramatisch slecht georganiseerd. Spullen worden niet geleverd, bestellingen worden 'geblokkeerd, twee bestellingen tegelijk verwerken is het systeem onmogelijk etc. Geldt zowel voor tv als internet. Het is dat er geen echte alternatieven zijn - hier in Alkmaar is geen glasvezel en krijg ik via ADSL max 9 Mbit/s waardoor internet en tv eigenlijk alleen maar via de kabel kunnen -maar anders had ik Ziggo vaarwel gezegd.
 
Black Tiger
Het advies van MisterSenseo is uitstekend.

Ik vraag me af of diegene waar je mee gesproken hebt bij de klantenservice wel weet waar hij het over heeft, lijkt mij namelijk van niet.
Heeft de bel wel horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt want je activeert de CI module niet maar de kaart.

Een stukje technische uitleg zal het misschien verklaren.
CI Modules hoeven namelijk helemaal niet geregistreerd en geactiveerd te worden. Sterker nog, dat gebeurt niet eens.
Een CI module is gewoon een module waar men smartcards voor bepaalde coderingen in kan duwen, zo heb je bijv. Nagravision, Seca(2), Irdeto(2), Viaccess modules.
Seca 2 is bekend van bijv. gebruik bij Canal Digitaal.

Bij Ziggo is dat een versie van Irdeto 2. Dat is ook de reden dat er meerdere merken CI modules zijn die ermee werken.
Het wordt alleen voor 't gemak Ziggo module genoemd omdat de module daarmee het meest gebruik van wordt gemaakt in Nederland.
Dat is het technische verhaaltje.

Alles staat of valt dus met de smartcard die je er in stopt. Of je wel of niet beeld hebt, is dus afhankelijk van de activering van de smartcard.

Nu geloof ik wel dat het probleem aan Ziggo kan liggen. Het kan goed zijn zoals je zegt dat men je die Horizon box gestuurd heeft en daarop gedacht heeft dat je dus geen smartcard meer nodig had en Ziggo deze gedeactiveerd heeft.
Dat is niet bepaald best. Als je deze niet opnieuw in Mijn Ziggo kunt activeren dan zal Ziggo dat zelf moeten doen.
Probleem is dat de technici bij mijn weten in het weekend niet werken en dan inderdaad.... wachten tot maandag helaas.Sad

Een feitelijke smartcard heractivatie hoeft niet meer dan (zeer ruim genomen) maximaal een uur te duren.
Greetings, Black Tiger
 
Digiservice
In een Horizon box zit ook een virtuele smardcard. Had u wellicht al 3 kaarten geactiveerd voordat u de Horizon bestelde? In dat geval wordt er volgens mij automatisch 1gedeactiveerd omdat u maar max. 3 kaarten geactiveerd kunt hebben. Tenzij u daarna vraagt om meer, dan kunt u naar 5 geloof ik. Wellicht dat Black Tigger precies weet hoe dit zit?
 
Tropby
In Mijn Ziggo kun je zien welke smartcard en hoeveel er zijn aan gemeld.
Klik daarna eventueel op Herstel, en als goed is werkt het weer binnen 30 seconden.
Wel de kaart in de TV en toestel AAN.
Wel een account aanmaken bij Mijn Ziggo, deze activatie duurt 24 uur.
Heb het de vorige week zelf ook meegemaakt.
Succes
Gewijzigd door Tropby op 31-01-2016 01:01
 
Black Tiger
Helaas Digiservice. Mij is ook alleen bekend dat je maximaal 5 kaarten mag hebben (3 inderdaad en na aanvraag 5). Het is me echter niet bekend of en zoja wanneer ze tot automatische deactivatie over gaan.
Veel mensen hebben kaarten zelf gekocht en betaald dus ben ik van mening dat men dat sowieso niet zomaar even moet doen en de klant duidelijk van tevoren in kennis stellen zodat deze nog bezwaar kan maken indien nodig.

Ik ben benieuwd of Duijt nog heractivatie geprobeerd heeft of dat dit niet (meer) kon.
Greetings, Black Tiger
 
MisterSenseo
Met een klein beetje geluk weten we het in de aankomende week.
Mijn pa heeft 3 smartcards geactiveerd en er is een Horizonbox onderweg.......... Wink
Precies dezelfde situatie dus, en we gaan het dus beleven hihi.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
MisterSenseo
Nou we zijn een dikke week verder, mijn ouders hebben nu ook de werkende Horizon Media Box in huis en hun 3 eerder geactiveerde smartcards zijn nog steeds geactiveerd en werken naar behoren.
Misschien kunnen we hier niks mee maar toch......... Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Black Tiger
Toch handig om te weten in elk geval. Wink
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'fout Ziggo betekent 72 uur wachten op beeld', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie