obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de firmware van modems, routers, decoders. Wat is de nieuwste firmware. Hoe kan ik mijn firmware versie vinden. Zelf een firmware upgrade gespot, deel het met ons.
 Onderwerp afdrukken
Ubee EVW3200 Mixed 2,4-5GHZ Wifi ?
diedbies
Goedenavond,

Na dit weekend in het bezit te zijn van een iPad2 kom ik erachter dat de EVW3200, niet bijster snelle verbindingen draadloos aankan.
Of ik heb de 5Ghz verbinding en kan internetten op de iPad2, echter ondersteunen iPhone4/4s dit protocol niet.

Dus het is of internetten via de 2,4Ghz en dan geen verbinding op de iPad2.
Of het is internetten op de iPad2 via de 5Ghz maar dan werken de telefoons (van mijn vrouw en dochter niet meer op wifi) beide hebben een 4 en 4S.
Wat ik zoek is een firmware update die aanpast dat ik in dual mode kan surfen, is dit bekend bij iemand hier op het forum.
Plan B is een externe router aanschaffen en deze in bridge modus aansluiten en die op 5Ghz zetten.

Graag hoor ik de reacties van mensen die hier ook mee kampen of reeds hebben opgelost.
Het liefst grade ik de Ubee op aangezien dit een kastje minder is, minder stroom minder verstoring en minder straling.

Wie o Wie helpt mij de goede weg op.
Alvast bedankt
 
MisterSenseo
Doe maar plan C:
Zet je EVW3200 op 5Ghz en koop een 2,4Ghz accesspoint, bijv. TP Link TLWR710N.
Prima stekker accesspoint, ik heb hem zelf ook, snel, perfect voor telefoons en tablets.
Je kunt namelijk met firmware geen hardware veranderen, gaat um dus niet worden....... Wink
Je slaat dan 2 vliegen in één klap, je hebt beide frequenties en die stekker neemt vrijwel geen plaats in.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
diedbies
Duidelijk verhaal MisterSenseo,

Ja ik was er al bang voor dat het hardwarematig beperkt zou zijn.
Maar you never know, vriendelijk bedankt voor je duidelijke antwoord.
Zit al even te checken waar hij het goedkoopst is aan te schaffen, ik blijf een zuinige Nederlander ; )

Thanx ik zeg neem nog een senseo en nogmaals bedankt
 
MisterSenseo
Ik heb dus deze <<< klik en ik ben er heel erg tevreden over.
Staar je niet gek op die 150 Mbit want hij haalt met gemak de 40 Mbit op bijvoorbeeld een iPhone4S
En dat is voor 2,4 Ghz behoorlijk snel hihi.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
diedbies
Thanx heb toch nog even geïnformeerd ik werk zelf bij een ICT bedrijf en mijn collega heeft ook een ubee model welke wel functioneert op 2,4Ghz en de iPad air en zijn macbook. .. Dus concreet werkt de iPad 2 wel of niet technisch gezien op deze frequentie ?

Just to be sure
 
MisterSenseo
Tuurlijk werkt alles op 2,4 Ghz, alleen je haalt op het Ubee modem een max van pak um beet 40 Mbit op 2,4 Ghz en op 5 Ghz kun je tot wel 95 Mbit komen als je geluk hebt.
De manier die ik in mijn eerdere post heb aangegeven is bedoeld om alle apparaten draadloos werkend te krijgen en de snelheid te krijgen op de apparaten die 5 Ghz aankunnen......... Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
diedbies
Duidelijk toegelicht helder, vermoedelijk heb ik last van de interferentie van de televisie die boven de router aan de muur hangt.
Mijn iPad doet het goed als ik tussen de 10cm-50cm van de router af zit, hierna valt het signaal weg en kan ik enkel weer connecten
als ik heel dichtbij ga zitten. Of hem dus compleet op 5Ghz instel, wellicht de router verplaatsen (achter de gordijnen hoog ophangen)
waardoor ik beter bereik krijg op de bestaande hardware.

Maar ik denk dat jou tip veel minder werk is dus ik schaf mij dit weekend een 2,4Ghz accesspoint aan.
Nogmaals bedankt he,

Grt
Diederick
 
MisterSenseo
Misschien kun je het verhaal nóg simpeler maken en zonder geld uit te geven.........WiFi signaal op een ander kanaal zetten ???
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
diedbies
Hoi ik heb alle kanalen handmatig geprobeerd maar hier ook geen bereik. Dus dan maar eerst weer op 5Ghz.
Het was het proberen waard.

Bedankt en grt,
Diederick
 
MisterSenseo
Sja dan mijn andere advies proberen hè, hopenlijk los je het daarmee wel op....... Wink

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee EVW3200 Mixed 2,4-5GHZ Wifi ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie