obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Kan Volume niet regelen bij HorizonHD DVR Mediabox
Gijs1
Hallo

Mijn dochter heeft bovenstaande box in combinatie met een Loewe Connect 40ID televisie. Code ingesteld op Loewe 1660.
Het volume is alleen instelbaar via de Loewe afstandsbediening.
Weet iemand raad ?

groet
Gijs
 
Black Tiger
Het volume voor de Horizonbox regel je via de TV.
Als je vraag dus is of je ook apart het volume van de Horizonbox kunt regelen, nee dat schijnt niet te kunnen vreemd genoeg.

Wel kun je in de afstandsbediening een code geven om hem te koppelen aan een TV. Dan kun je er wel het geluid van de TV mee bedienen.
In de handleiding staan ook de TV codes.

Als dit net je bedoeling is en je alle Loewe codes gebruikt hebt en hij werkt nog steeds niet op jouw type, dan zal dat vermoedelijk niet werken.
Voor zover ik begrepen heb is die TV lijst beperkt.

Een mogelijke andere oplossing is een goede alles in 1 afstandsbediening zoals die van Logitech.
Het toetsenbordje en een paar speciale knoppen op de Horizon afstandsbediening werken echter op RF signalen dus die moeten echt met de Horizon a/b gebruikt worden.
Greetings, Black Tiger
 
Gijs1
Bedankt voor je antwoord. Ik heb de code voor de Tv goed ingesteld. Wat ik zie gebeuren is idd wat jij zegt als ik de kanaalknop van de afstandsbediening gebruik zie ik ook het rode lampje onder het knopje box van de ab kniooeren en schakelt het kanaal gewoon.
Als ik de volumeknop van de AB gebruik knippert het rode lampje onder de knop TV van de AB. Dus de verbinding is er wel, alleen ben ik bang dat de uitgezonden code van de AB niet overeenkomt met de volumecode van de TV.

Dus zou je zoals je al zegt een programmeerbare AB moeten kopen.
Inderdaad kent de AB weinig codes voor een bepaald apparaat waardoor je niet alle types binnen een merk kan bedienen.
groet
Gijs
 
Black Tiger
Graag gedaan. Ik ben inderdaad ook bang dat de code niet overeen komt.
Een programmeerbare AB kan goedkoop, ik zelf gebruik Logitech Harmony, die zijn wel wat duurder maar dan heb je ook wat. Deze heb ik zelf nog niet kunnen testen met een Horizonbox, maar ik ga er van uit dat het werkt als ik zo hier en daar iets lees.
Voordeel is dat ze twee goede support forums hebben (Engels en Nederlands) en een goede telefonische helpdesk.
Wel vreemd en jammer eigenlijk dat bij zo'n modern apparaat als de Horizon, de mogelijkheden qua afstandsbediening zo gering zijn.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kan Volume niet regelen bij HorizonHD DVR Mediabox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Aansluiten oude tv op mediabox next Algemeen : 3 27-09-2022
Mediabox XL verbruikt in stand-by modus bijna tien keer zoveel stroom Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 21-03-2022
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Advertentie