obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Vraag over Externe harde schijf
Jeano43
Beste lezer,

Ben in bezit van Humax IHDR5200C. Ik heb gelezen dat het mogelijk is hierop een externe harde schijf aan te sluiten.
Nu zit ik regelmatig met een bijna volle schijf op de Humax en moet dan weer schiften wat eraf kan. Dus meer capaciteit
is zeer welkom. Ik overwoog al de Humax5400 om deze reden aan te schaffen maar dat is natuurlijk een forse uitgave.
Mijn vraag: heeft iemand hier ervaring mee, zijn er externe schijven die niet in aanmerking komen (merk) ?
Graag wat input! en alvast dank hiervoor...
 
Matty
Hoi Jeano43,

Ik vrees dat ik slecht nieuws heb voor je:

Welke externe harde schijf kan ik aansluiten op mijn HUMAX-ontvanger?
U kunt een harde schijf aansluiten van max. 1TB bestaande uit één partitie. Er mag geen zelf opstartende software op de harde schijf staan. U dient de harde schijf te formatteren via de HUMAX-ontvanger voordat u hem gebruikt.
Let op: de stroomafname van de externe harde schijf mag de max. toegestane waarde van 800mA totaal (front USB-aansluiting + USB-aansluiting achterpaneel) niet overschrijden.

Kan ik opnemen op een externe harde schijf?
Nee dat kan niet. U kunt wel media (foto’s, video-opnames etc.) vanaf een externe harde schijf afspelen. Dit is echter wel afhankelijk van het bestandsformaat. Dus u kunt opnames van de interne harde schijf naar een externe harde schijf kopiëren en deze afspelen. Zo kunt u opnamecapaciteit vrijmaken op de interne harde schijf. De externe harde schijf moet dan wel geformateerd zijn in EXT3.


Groeten
Matty
 
Jeano43
Hallo Matty,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Op zich geen slecht nieuws hoor, het gaat mij juist om extra opslagcapaciteit.
Nu heb ik een externe schijf gekocht van 1TB en deze aangesloten op de USBpoort.
Maar ik krijg geen instructie om te formateren.
De tekst ' USB station wordt geladen' komt in beeld en vervolgens 4 blokjes video / muziek / foto / kopieren waaruit moet worden gekozen.
Eerlijk gezegd loop ik dan al gelijk vast met hoe verder te handelen.
Kan je mij daar misschien ook nog enige uitleg over geven.
Zou je daarvoor zeer erkentelijk zijn.
Groet, Jan
 
Matty
Hoi Jan,

Als je die 4 blokjes in beeld krijgt lijkt het erop dat de schijf al goed is voor gebruik met de televisie, je zou dan b.v. via een computer die schijf ook kunnen benaderen om er iets op te zetten en het blokje kopiëren lijkt mij de optie om iets erop te zetten?

Ik heb zelf nooit met zoiets gespeeld dus weet niet precies de mogelijkheden misschien even googlen? om via google meer info te weten te komen de info die ik je gaf vond ik ook via google Smile


Matty.
 
Jeano43
Dag Matty,

Schijf is geformateerd. Dacht dat de Humax deze automatisch zou herkennen maar dat was niet zo.
Je moet zelf even naar instellingen, naar gegevensopslag en dan opdracht geven voor formateren.
Nog bedankt voor je meedenken.
Groet, Jan
 
Matty
Hoi Jan,

goed om te horen !

ik zeg : problem solved?

Matty
 
kezeltje
Ik heb ook de 5200C.
(2 stuks zelfs)
op internet zijn instructies te vinden hoe je de interne 500GB kunt vervangen door een 2000GB schijf.
Heb ik ook ooit gedaan.
(wel even de inhoud van de oorspronkelijke schijf veilig stellne.

groet
jAn
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vraag over Externe harde schijf', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
2 externe box traag Klacht over Ziggo : 7 06-02-2018
Kan ik mijn externe ip-adres veranderen? Hardware instellingen : 11 11-06-2017
Melding harde schijf Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 5 01-01-2017
Horizon gebruiken als harde schijf voor films Algemeen : 2 31-07-2016
Vraag n.a.v. Router achter router stappenplan Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 03-12-2013
Advertentie